Forum /
tilbake / Mine historier/erfaringer/refleksjoner tilknyttet plantelærere/enteogener
AdsBot [Google]
Tusen takk for at dere deler erfaringer om dette

Veldig spennende!
Anonymous
Vil gjerne dele en ting Mor ayahuasca fortalte meg sist og det var: vi lever NÅ! vi skaper NÅ! alt avhenger og står på oss og i denne forbindelse så vil det si meg. Det traff meg så hardt i trynet og jeg måtte/må bære hele moder jords smerte på min rygg. Jeg er dypt takknemlig for en slik oppvåkning og forstår at jeg må slutte å leke liv og begynne å leve. All smerten gav meg sorg som gav meg kjærlighet og respekt og i dette ligger det respekt for alle levende vesner. Jeg vil med dette gi dere alle en stor og god klem og takke for dere tilstedeværenhet, stå opp og riv dere løs i fra de lenker som måtte binde dere og vis verden hvem dere er!
Anonymous
Takk

Anonymous
Skepsis til Plantemedisinseremonier kan snus.....
Poenget med denne er at det er mulig å forandre syn. Det er lov det. Men da må en ha erfart det først så forstår man hva man erfarer - en forstår egentlig veldig lite eller ingenting når man ikke har erfart det. Det er et vanlig jungelord i kontakt med åndeverdenen og det alternative at den som erfarer vet,mens den som ikke har erfaringer vet ikke...enda - kanskje.
Skillet mellom plantemedisin og narkotika er uhyre stort. Narkotika er kjemisk fremstilt og kan også åpne noen kanaler.Men det er ekstremt destruktive kjemikalier som er blitt sprøytet inn og selvfølgelig skal en holde seg unna. Det skaper avhengighet og det er veldig ødeleggende. En kan trygt si at det er unaturlige ting vi snakker om her. Mens plantemedisiner som Ayahuasca,Peyote,Iboga,San Pedro mm kommer direkte fra naturen. De kokes(med unntak av Iboga) og alt kommer rett fra naturen - ingen kjemikalier som er veldig destruktive.
Til dem som ikke tror at det finnes forskjeller mellom plantemedisin og narkotika så finnes det bare en måte å finne det ut på - og det er å være med en Santo Daime-seremoni f.eks i Nederland eller Ayahuasca-seremonier i Sør-Amerika blant annet. Det er den eneste måten skepsisen kan snus om de har en viss åpenhet for det - men ikke tør å erkjenne det

Det er så mange eksempler på at folk er skeptiske til det og får en helt annen forståelse,kunnskap,visdom og ikke minst erfare at det har mye for seg som sjamanistisk verktøy. I aller høyeste grad.
En jobber på så dypt plan i seg selv når man jobber med Ayahuasca o.l. i seremonier(alle deler av seg selv er i aktivitet og forsterkes) og av erfaring finnes det ikke bivirkninger som avhengighet, eller at det ødelegger hjernen eller andre steder. Det er den beste medisinen som finnes i hele verden etter min mening. Universal medisin for kropp,sinn og sjel for å si det rett ut. Det er kraftig undervurdert verktøy og som sagt eneste måten er å erfare det selv for å forstå det eller få bevis for at det virkelig har noe for seg og overhodet ikke har noe med narkotika å gjøre. Skillet mellom narkotika og plantemedisin vil en garantert få erkjennelse for når man erfarer dette i aller høyeste grad.
Et kraftfullt verktøy som flere og flere åpner seg opp for. Og det er tydeligvis en misjon disse plantene(åndene til disse plantene) har at flere skal få healing og renselse blant annet. Og forståelse for disse urgamle verktøyene.
Anonymous
Det er bare sunt å være litt skeptisk...man kan unngå mange ødeleggende feller med det.
Nå har jeg lest alt det som er skrevet om plantemedisiner her inne på sonen, og jeg
anser dere som av erfaring går god for dette, som oppegående, fornuftige mennesker.
Og tror ikke dere sprer usannne fakta...hvorfor skulle dere det?
Jeg har aldri prøvd noen form for narkotika og har dermed ingenting å sammenligne med når jeg kommer dit hen at jeg skal prøve div. plantemedisiner. For det kommer jeg nok til å gjøre.
Må innrømme at dere har overbevist meg om at dette kan være veien for å oppleve det høyeste åndelige/åpne opp for det.
Føler ikke noen frykt for å gjøre dette heller. Slik dere har forklart det og ut fra det jeg har lest andre steder, er jeg etter hvert begynt å se på dette som et naturlig verktøy for å komme videre i min egen utvikling.
Gleder meg faktisk til å få dele denne erfaringen med dere.
Tusen takk for mye god informasjon og for at dere på en slik fin måte beretter om
deres egne opplevelser.
Anonymous
Det er sunt å være litt skeptisk ja. Og det er ikke noe kjære mor ang det en skal jobbe med i Ayahuasca-seremonier. Det er mye tøffe ting å ta tak i som en har i sin karmiske baggasje. Og det kan for noen være så tøft at de ikke tør å møte sine frykter og lignende - seg selv i døren. Ayahuascaen jobber som regel der en trenger det mest og den har utfordret meg skikkelig i de seremoniene jeg har erfart til nå. Og fått ut gammel dritt fra fortiden er utrolig behagelig i ettertid. Nå var jeg også forsåvidt litt skeptisk til Ayahuasca og sånt før jeg plutselig fikk en sånn inspirasjon(sikkert hjelpere og guider i åndeverdenen eller noe sånt.hehe) som gjorde at jeg leste en haug med bøker og info fra internett. Og skjønte jo mer og mer at dette har mye bra for seg - men at det også skal brukes med respekt og er et verktøy - ikke leketøy - som den kan lett brukes i vestlige verdenen om det ikke er noe solid organisasjon som arrangerer dette.
Og Ayahuascaen har økt inspirasjonsnivået til å reise mer nå og ikke minst gå mer inn i sjamanismen og dens verktøy. Jeg skal på Saivo samling neste helg og gleder meg til å jobbe med Ailo og gruppa som jeg skal være med i. Og det er 5 samlinger igjen av den - 2 ganger i året. Og jeg har vært interessert i sjamanismen i over 10 år, men har liksom ikke tatt tak i å gå skikkelig i dybden av det(sikkert fordi det var endel tunge ting ang fryktmønstre osv som har ligget i veien for inspirasjonen) - men Ayahuascaen har vært med å sende mitt inspirasjonsnivå til himmels for å si det rett ut. Og nå følger jeg bare min intuisjon og hva jeg ønsker å gjøre. Og det popper opp stadig noe nytt!
Det er synd det er sånn skepsis mot plantemedisinseremonier som sjamanistisk verktøy her i Vesten. Men det er så mange nå rundt omkring i Europa som har gode erfaringer med det og det vil bare øke på og så får en håpe at det blir mer lovlig i flere land i Europa - det tror jeg vil skje - planteåndene har sikkert vært med å iscenesette det,fordi det er så mye bra tung vitenskapelig materiale som foreligger angående Ayahuascaens virkninger osv osv...at det går ikke an å fornekte det på en måte. Det blir vanskelig. Men en kan ikke vite noe om det egentlig uten å erfare det - det er den eneste måten en kan få bevis for hvorfor det ikke kan sammenliknes med narkotika og dop. Og at det er et seriøst verktøy innenfor det åndelige. Og at det healer,renser og virkelig jobber med oss individuelt.
Anonymous
Jeg var nylig med på 2 nye ayahuasca-seremonier og har reflektert endel rundt dette med plantelærerenes rolle. De har mye å lære oss. Dette med softness/mykhet i å lytte til intuisjonens stemme blant annet. At det er viktig å tune inn på en myk frekvens i seg selv for å lytte til hva intuisjonen sier. Og Icaros-musikkens toner er så myke at de er med på å fintune kontakten og kommunikasjonen med dem. Jeg merker mer og mer hvor spesiell planteåndens-musikken Icaros har så mye å si for dette med mykhet i en selv. Og stille seg inn på slik frekvens.
Plantelærerene er veldig direkte og ærlige lærere og sender tilbake våre intensjoner og holdninger til dem som jeg erfarer dem. Og de viser at det vi sender ut av tanker,intensjoner og holdninger i livet sendes tilbake til oss selv på flere måter. Og hvor viktig det er å ha respekt for disse lærerene(og såvel andre mennesker,lærere,dyr og natur).
Plantelærer vs menneskelig åndelig lærer på vår planet så har plantelæreren en stor fordel at han/hun ikke lar seg påvirke av noe ego blant annet. Og den 100 % ærlige og direkte læringen blir ikke ødelagt av en altfor stolt lærer eller en lærer som sliter med diverse problemer. Så å tune seg inn på disse plantelærerene har mye med respekt,mykhet og tørre å hengi seg til den læringen plantelærerene vil gi oss.
Den beste musikken jeg lytter til i ayahuasca-seremoniene er Icaros. Jeg klarer mer og mer å tune meg inn i deres frekvenser og merke deres nærvær når Icarosene spilles i en slik seremoni. Andre typer musikk som tromming påvirker på sin måte. Da får jeg opp indianer,samiske og afrikanske forfedre o.l. Og variasjonen i musikken i en seremoni er også veldig bra om seremonilederen klarer å gjøre det og han/hun også kan sense gruppas energi slik at denne seremonilederen kan tune seg inn på hva gruppa trenger, som igjen berører oss individuelt.
Å motte læring,healing og renselse av disse plantelærerene er en gave fra Universet og Naturen, som jeg unner flere får lov til å erfare. Men det må en jo velge selv. Helt klart. Det er et verktøy,lærings- og healingprosess som en virkelig kan få nytte av i sine liv. Og plantelærerene åpner opp noe i oss som har vært i dvale - slik jeg oppfatter det. De er mestere på sin måte. Så kan andre lærere være mestere på sine måter. Alle ånder i Naturen har sine oppgaver for oss som venter på å bli oppdaget. Det er bare å tune seg inn og jobbe med dem.
Ayahuasca,San Pedro,Peyote,Iboga,diverse sopper mm er hellige plantelærere, som venter på at vi skal tune inn på deres visdoms-,healings- og kunnskapsfrekvenser. Det vi gir av respekt og i riktig setting får vi tilbake i positiv retning. Da vil de være veldig positive allierte i ens åndelige prosess og ang dette med å tune seg inn i rytmer av lek,glede,ekstase,healing,kunnskap,visdom mm. Livets rytmer.
GjenopprettetMedlem
Ny her..,kjenner ikke "Alle tråders mor"

,men lurer på:
Er det en "gruppegreie",det å innta Ayahuasca ol.,eller kan en gjøre det kun med
en erfaren veileder til stede?
Kan det være at den kollektive effekten er viktig for videre erfaringer som gruppe/sirkel,eller teller det mindre?
Anonymous
Det beste er å ta det i en gruppe ja med dyktige seremoniledere. Alt påvirker ens erfaringer. Ens intensjoner,holdninger til slike seremonier og ellers i livet,seremoniledere og gruppen som helhet blant annet.
Riktig setting med dyktige seremoniledere gir en slags positiv effekt og respekt til disse plantene. De krever en slags respekt fra oss og seremonilederene:
"Behandle oss med respekt så vil vi gi deg/dere veiledning/svar,healing og renselse". Det innebærer flere ting som jeg har nevnt. Og siden plantelærerene er så direkte og ærlige så får vi tilbake det vi sender ut til dem av tanker,holdninger og hva seremonilederene bringer i gruppa av forskjellige ting inkl musikk.
GjenopprettetMedlem
Takk for info

GjenopprettetMedlem
Når en er trygg på seg selv og har erfart kraften i disse plantene,der sånn,
så kan en gjerne gjøre slikt alene og med god virkning.
Planteåndene er snille med de "ensomme"også.

Anonymous
Jeg har nylig hatt en Ayahuasca-seremoni i Nederland,Amsterdam. Og erfart Santo Daime-rituale der. En av mine intensjoner var aa aapne opp for mer kjaerlighet i meg selv. Og det skjedde til gagns. Det var monoton dansing med en-to-tre snu...en-to-tre snu(det var flere rekker med damene paa den ene siden og mennene paa den andre siden) og noen spilte paa instrumenter(de satt i en sirkel i midten) og flere som sang hymner(spesielle hyllest-sanger fra Ayahuascaen som noen fra Brasil har laert seg). Vi holdt paa i 4-5 timer og hadde et par pauser. Tilslutt spiste vi endel frukt og diverse kaker inkl blaabaerpai(

).
Selv om jeg er mer tilhenger av peruvianske curanderos versjonen fra Amazonas av Ayahuasca-seremonier, saa er det saa fint aa danse og kjenne paa enheten i gruppa som en skaper i dansingen og syngingen.
Kroppen er i aller hoeyeste grad med i seremonien og kombinasjon av dans,instrumenter,sang og Ayahuasca er veldig fint aa erfare.
Leken spontan stil ett med kropp,aand og sinn var ogsaa noe jeg klarte aa gjennomfoere siste halvdel uten aa anstrenge meg - men bare vaere ett med de naturlige rytmene i vaar indre natur som oensker aa komme mer til uttrykk. Hyllest til kreativitetskraften - den lekne kraften. Smelte det vakre med voksenlivet sammen med barndommen - er vakkert.

Men en maa ofre seg litt med endel rensing av tung energi fra fortiden som paavirker naatiden. Saa noe lidelse erfarte jeg ogsaa. Men naar man kommer igjennom visse porter av dette og har et sterkt oenske i sitt hjerte aa gi slipp saa aapner man for noe nytt i seg selv som man kan uttrykke via spontan,kreativ og leken maate aa danse eller synge paa....
Ofringsritualer var et av flere ting jeg fikk opp i min bevissthet ang seremonien. Generelt saa tar,tar,tar og tar vi fra Naturen uten aa ofre noe tilbake. Det handler om dyp respekt for Naturen og vaar indre natur. For hva vi egentlig er - aandelige vesener. Noe som urbefolkningsgrupper,sjamaner o.l. i aartusener har hatt kjennskap til og har erfart i aartusener.Aa ofre tobakk eller litt mat eller smaating og ha ritualer i Naturen og takke Moder Jord eller aandene eller den hoeyeste kraften - Universet eller hva man vil takke.
Ayahuascaen minner også meg på at vi skal ikke glemme "barnet" i oss selv: Den lekende,skapende,nysgjerrige og åpne i oss selv og smelte barnet og voksenlivet i oss selv sammen. Og heale sårene og hente tilbake sjelebiter - og integrere det.
Ayahuascaen og andre plantelaerere har en agenda om at vi skal aapne opp for mer kjaerlighet til oss selv - vaar indre natur som paavirker den ytre Naturen rundt oss. Ayahuascaen viser oss at vi er medskapere i hva som skjer paa planeten og den trenger mer kjaerlighet blant annet. Og det inkluderer vaar indre natur. Stroemmer inn og ut- ett med helheten. Alt og alle og med Moder Jord som inkl planteriket ogs[. Og jeg fikk en enorm trang i seremonien til aa gi Moder Jord healing naar jeg aapnet mer og mer opp for egne healingskrefter - kjaerlighetskraft til meg selv. Og til mine venner,kjente,jobbkollegaer,familie og kranglefanter jeg har moett paa internett!
Det er trist at demoniseringen(som i aller hoeyeste grad skjer generelt i Vesten ang disse plantelaererene/plantehjelperene) skaper problemer for oss aa bruke det som et verktoey, men det finnes konstruktive loesninger som gjoer at sloerene for skepsis og mistillit til disse verktoeyene blir stadig mindre.
Det var spesielt aa observere de andre som var med i seremonien ang deres smerte,lidelse,glede,spontanitet og lekenhet. Noen var veldig stive og hadde problemer med aa gi slipp og det har jeg ogsaa hatt endel av hittil i livet- det er ikke lett aa gi slipp - men har jobbet enormt mye aa gi slipp paa fortidens lenker og saar. Og noen proever for hardt, mens andre igjen danser og synger i en leken og spontan stil.
Jeg faar stadig mer kontakter verden over naar man reiser og jeg ser frem til aa erfare mer plantesjamanistiske seremonier andre steder i verden og skaffe meg nye allianser og kontakter. Det er veldig inspirerende aa reise og erfare saavel som indre reiser og ytre reiser. Og som Obi Wan Kenobi sa til Luke Skywalker
"MAY THE FORCE BE WITH YOU" - ALWAYS

Kjaerlighetskraften til oss alle - og det er viktig aa si det med dyp overbeviselse - at en virkelig mener det av hele sitt hjerte og at en erfarer det at saann er det.

Og hva er mer naturlig enn aa faa kjennskap til Naturens rytmer - Moder Jords rytmer(den lekne,kreative,spontane og gledesfylte rytmene) enn via aa spille paa lag med plantene - at den jobber i oss og viser oss krefter i Naturen som inkl kjaerlighetskraften? Det er et spoersmaal som ogsaa dukket opp i min bevissthet under seremonien. Og naar en lytter til hymner og icaroser som er fra planteaandene saa erfarer jeg og skjoenner jeg mer hvor spesielt det er. Og integrere mer av det i hverdagslivet ellers.
Anonymous
I siste ayahuasca-seremoni så sto det på min agenda dette med å gi slipp på fortidens sår og klør som har holdt meg mye tilbake og ikke minst dette med å
være mer i min kropp. Jeg har vært så lite i min kropp - mye mindre enn jeg kunne ane og det fikk jeg virkelig erfare i den siste seremonien jeg erfarte nå i helga. Og det var endel tårer som dukket - jeg skulle gi slipp på dette med sjelebittyv og dette å bli forrådt av andre mennesker - var noen sterke tanker jeg fikk opp - fra tidligere liv. Jeg har blitt lurt og forrådt av mennesker jeg stolte på og det førte til at jeg mistet endel av min kraft og styrke. Det må være noe av det jævligste en kan erfare - å bli fullstendig lurt av noen man stoler på - så helt klart at noe sinne og frustrasjoner også kom inn i bildet. Det er viktig å være bevisst og obs på hvem man møter i hverdagen og at man kan stole på folk er utrolig viktig. Og jeg har hatt problemer med det i min fortid skjønner jeg mer og mer av. Og det er en sann glede å møte mennesker(her inne) i virkeligheten og andre steder som jeg føler meg 100 % sikker på at jeg kan stole på. Det er healing for meg bare å møte dem i seg selv..
Så dette med å spille på lag med sin kropp på godt og vondt i livet er så viktig. Når man erfarer traumer fra fortiden så vil man jo naturlig nok komme seg mer bort fra sin egen kropp og den vil være mer en byrde enn glede å være i ens kropp. Så jeg vil nok jobbe enormt mye med det å gi slipp på fortidens lange armer og dette med å være mer i kontakt med min egen kroppsbevissthet. Og vil også erfare Iboga-seremonier. Iboga er en afrikansk psykoaktiv plante som jobber enormt mye med jording - mye fysisk hardt arbeide med sin egen kropp i slike seremonier. Det er det jeg trenger og det merker jeg også mer og mer av i mine ayahuasca-seremonier. Det vil bli mer og mer av det i slike planteseremonier. Så en eller annen gang i dette året så får jeg møte afrikas store plantehjelper - Iboga. Og det vil bli en voldsom fysisk hard jobbing med meg selv og min kropp. Og det er vanlig at traumer fra barndommen spesielt jobbes det enormt mye med i slike seremonier.
Jeg har også fått flere og flere tanker om å erfare mer og skrive mindre her på Sonen...det er nok like greit - så jeg vil nok være mer passiv i store perioder enn før i år og vil trekke mer mer tilbake og integrere det jeg erfarer og har erfart. På min agenda så står helt klart plantehjelperene veldig høyt på min liste ang verktøy innenfor sjamanisme - og bli veldig godt kjent med flere av plantehjelpere. Men egentlig handler det om å bli mer kjent med meg min kraft og uttrykke hvem jeg egentlig er. Men da må kroppen min være med på laget og det vil ta endel tid å få den intakt med meg selv på en måte.
GjenopprettetMedlem
Hei!
Det er veldig bra å lese litt om personen David bak alle ordene og artiklene.
Du er blitt veldig åpen om deg selv(mye mer en jeg antakelig noen gang blir),og det vil tro det eller ei vere en enorm styrke for deg. Ingen vil kunne "ta" deg på det!
Det er igrunn mer i det siste at jeg har skjønt skikkelig at din sterke pasjon for plantelærere,ligger mest i ditt behov for å heale deg
selv og ditt liv.
Det er flott å se noen som er villig til å bryte den gamle sirkelen av mønster/tema som ser ut til å dukke opp,igjen og igjen i fortid og nåtid ,hos flere av oss. Svik,løgn,maktbegjær,underkastelse,redsel etc........
Det er rart hvordan desse gamle temaene sliter oss ut,også i unge kropper.
Det er sikkert bare du selv som vet akkurat hvor stor den jobben blir,og jeg ønsker deg lykke til,uansett hvilke verktøy du bruker.
Men vær forsiktig,og ver snill med deg selv.Ha rundt deg folk du stoler på.Bruk magefølelsen.
Jeg er helt sikker på at en dag vil du plutselig se at du kan "face" de gamle demonene UTEN noe annet verktøy enn deg selv.
Vi er flere her ,det er jeg sikker på,som gjerne vil vite hvordan det går med deg,og dine erfaringer med å bryte "ditt" mønster.
Du skulle jo skrive bok,skulle du ikke?

Det er gjerne tider for erfaring ,..............og andre tider for å dele.
Håper du ikke blir alldeles borte på forumet,du var tross alt den som lurte meg inni Sonen da!.

Anonymous
Final Tribe:
Det er veldig bra å lese litt om personen David bak alle ordene og artiklene.
Du er blitt veldig åpen om deg selv(mye mer en jeg antakelig noen gang blir),og det vil tro det eller ei vere en enorm styrke for deg. Ingen vil kunne "ta" deg på det!
Takk for sterke og varme ord!
Det er igrunn mer i det siste at jeg har skjønt at din sterke pasjon for plantelærere,ligger mest i ditt behov for å heale deg selv og ditt liv.
Det er flott å se noen som er villig til å bryte den gamle sirkelen av mønster/tema som ser ut til å dukke opp,igjen og igjen i fortid og nåtid ,hos flere av oss. Svik,løgn,maktbegjær,underkastelse,redsel etc........
Ja, det er hovedsaklig i mine healing og renselsesprosesser,som er hovedgrunnen til min lidenskap for plantehjelperene. Og dette med å åpne seg opp for den dype kontakten med Moder Jord - å spille på lag med hennes allierte og krefter er noe som jeg brenner veldig for. Jeg elsker Naturen. For meg handler det også om å åpne seg opp mer for mennesker rundt meg ang kommunikasjon og sånt. Vise mer hvem jeg egentlig er. Og har slitt med å uttrykke meg på flere måter. Jeg har vært for mye skilpadde i dette livet hittil ang å vise hva som bor i meg - men det skjer prosesser nå som gjør at jeg kommer mer ut av skallet på en måte. Men prosesser tar sin tid.
Du skulle jo skrive bok,skulle du ikke? 
Jeg er bare en liten hjelper(uendelig mange hjelpere i det prosjektet der) i det bokprosjektet der - og er spent på når den blir ferdig og hvordan den blir etterhvert. Ikke alltid lett å få tak i han som er bak prosjektet til tider...
Det er gjerne tider for erfaring ,og andre tider for å dele.
Jada, det er muligheter for begge deler på hver sin måte.Eller kombinere det.
Håper du ikke blir alldeles borte på forumet,du var tross alt den som lurte meg inni Sonen. 

Ok, da er du iallefall den jeg trodde du var - det ante meg...

Så fint at du er her da - og jeg vil nok være her fortsatt i tiden som kommer - mer eller mindre.

GjenopprettetMedlem
Bra! God middag!

Anonymous
Jeg var nylig med på seremoni i Nederland(igjen) under regi av Santo Daime-organisasjonen der borte. Og gud bedre så mye tunge ting jeg skal løse opp angående min fortid og jo mer jeg jobber med å løse opp gamle sår og mønstre fra fortiden så lurer jeg på hvor det skal ende fordi det er jo ekstremt mye tunge ting jeg har bært på da....og som har hemmet meg å leve ut mye av det potensialet jeg har i meg og det er så flott å bruke kraftplanten Ayahuasca som hjelpemiddel til å jobbe med tunge ting og sår fra fortiden og den går dypere og dypere for hver seremoni jeg har erfart den. Og det gjør at erfaringene også har blitt mer og mer intense - selv om forandringene skjer veldig gradvis og i skjer litt etter litt - små puslebit her og små puslebit der så er det jo fortsatt enormt mye å tak i og gi slipp på. Men det er også utrolig fascinerende å gå igjennom slike prosesser som kan ta sin tid(tipper flere år og det er også naturlig).
En barndom med ekstremt mye frykt og mangel på kjærlighet og tenår/ungdomsperiode hvor jeg stengte ute mine følelser - ikke så rart at en må bruke endel tid på å løse opp endel knuter fra fortiden og at det er også endel undertrykt kraft som vil mer og mer frem og det merker jeg spesielt i kjevene mine mer og mer. Å gi slipp er utrolig tøft - det handler om transformasjon og død litt her og litt der - it is a good day to die synger Robbie Robertson - det føles faktisk ut som det gjør det ofte for meg nå i de siste månedene - en vane og det er ikke lett å gå igjennom slike transformasjone som død og gjenfødsel - mye som skjer nå for min del. Og jeg har lagt opp til en veldig tøff start i livet og så jobbe med å løse opp endel av disse knutene som jeg har jobbet mye med i de siste 10 årene. Og jeg setter mer og mer pris på å dø litt her og litt der - it IS a good day to die

Et flott sitat!
Åpne opp for mer og mer kjærlighetskraft og integrere det - og også dette med sin egen kraft som har vært enormt mye undertrykket i starten av livet er ikke akkurat så lett - mye smerte,lidelse,
Gormii uttalte under San Pedro-seremonien at han så på meg som en slags martyr-skikkelse - det må være noe i det når jeg graver og graver og løser opp og løser opp mer og mer knuter i min fortidstråd og det er ikke akkurat få knuter i den tråden....

Så jeg må nok regne med at jeg må erfare endel smerte,lidelse,tårer,tristhet,fortvilelse mm som skal komme på overflaten(som sikkert også har noe med endel tidligere liv hvor jeg har erfart å være et offer på det mest grusomme og kyniske - og som også inkluderer at noen har stjålet mine "evner" o.l. Ikke rart at jeg i forrige seremoni fikk opp på overflaten dette med å bli forrådt av noen jeg var glad i eller kjente. Ikke rart det har vært tungt å kommunisere med andre mennesker i mitt liv eller stole på mennesker - med tanke på slike ting. Men jeg lurer på hvor mange nivåer av disse "tunge" tingene man skal gå igjennom egentlig...

Og det er mange uløste tråder igjen, men det får jeg bare ta som det kommer. Det er tydelig at jeg innerst inne har tenkt å løse opp enormt mye karma i dette livet. Og kraftplantene er hovedverktøyet mitt angående det pr i dag. Og vil være det i mange år fremover. Og så er det jo viktig å ikke gå i samme spor - men løse opp - gi slipp på noe gammelt og virkelig tørre å fornye seg litt etter litt etter litt. Det skal jo gå møysommelig - og ikke for fort - dette med å integrere endringene.
Som andre har nevnt før så trenger ikke Ayahuasca eller andre kraftplanter som har endel forfedrekunnskap i seg og har endel healende og rensende krefter som de åpner opp for og kan være et hjelpemiddel i ens jobb med å løse opp endel tråder fra fortiden for å bli mer "hel" igjen - å bli det man er ment til å være - få ut det potensialet en sitter inne med som mennesket og tørre å jobbe med det - være et redskap for alle - det finnes mange måter en kan jobbe med sin fortid på - men for meg personlig så merker jeg mer og mer at kraftplantene er noe som er midt i blinken for meg i mine prosesser i livet. Og jeg har også på agendaen at jeg skal erfare afrikas store kraftplante Iboga senere i år - det samme med psilocybin - et annet ord er jo fleinsopp, som er en av Norges kraftplanter.
Amsterdam,Nederland er jo et eldorado ang sted hvor det meste er lov og det meste er tillatt - som også en kan få kjøpt. Og da jeg og en kamerat fra Polen gikk litt rundt i Amsterdams gater så kom vi til et sted som heter Smartshop - hvor de selger bøker om enteogener/kraftplanter(Peyote,Ayahuasca,Psilocybin,Iboga mm),frø til å dyrke slike planter,tørkete psilocybin i flere varianter(Mexicansk,Hawaii,Colombiansk m/flere). Det var meningen at vi skulle finne denne butikken - det var så rart og spesielt å gå inn i en butikk hvor de hadde en så åpenhet rundt dette med enteogener. Det er jo så fjernt fra Norge. Og i Nederland kan man gjøre det man vil så lenge man ikke skader andre og gjør det litt diskre til en viss grad og hvor ingen dømmer en for å gjøre ditt og datt. Det er noe annet med Norge. Og en kan også merke mentaliteten i Nederland - folkene er generelt mer åpne for "fremmede" og "nye" ting. Det er jo hele verden på et sted og det er jo et transitt-land for reiser til "hele verden" som alle egentlig vet. Det er ikke rart at en føler seg "hjemme" i Nederland med tanke på den åpne mentaliteten for enteogenbruk der borte.
Men jeg har ikke følt meg klar for å erfare psilocybin/fleinsopp før nå i år og det var liksom ikke tilfeldig at jeg og han som var min følgesvenn på Santo Daime-seremonien bumpet borti den butikken. Så vi ble enige om at iløpet av våren så skal vi ha et par kraftsopp-seremonier for oss selv og legge opp seremonien slik at det blir på en måte lik Ayahuasca-seremoni med intensjoner og ang setting.
Så jeg takker kraftplantene for at de veileder meg og at jeg får lov til å erfare dem. Og takker Moder Jord for det samme.
Det er også noe jeg har gått igjennom angående prosesser og det er å akseptere og respektere at andre har radikalt annerledes syn på meg ang flere ting inkl bruken av kraftplanter. Jeg har vært ganske krass til tider og ikke alltid så god å ha med å gjøre mot dem som har annerledes syn på meg ang kraftplantebruken i sjamanismen og at jeg snakker så mye og så åpent om det. Men når man merker den mentaliteten til folk i Nederland hvor de generelt ikke dømmer hverandre ang hva de holder på med så er det en lærdom å ta med seg for dem som støtter enteogenbruk i sjamanismen angående å ikke fordømme eller være så kynisk mot dem som har et annet syn. Men det gjelder også vica versa. Så jeg presenterer mitt syn og erfaringer og så trenger jeg ikke å bruke energi på å krangle med dem som er uenige i bruke og mener at det er unødvendig. Da er det bedre å respektere deres meninger og heller unngå å svare og kverulere.

Og om noen synes jeg engasjerer meg for mye i disse kraftplantene og sånt - så får jeg heller la være å svare imot det - om en er lidenskapelig interessert i noe så må en få lov til å vise sitt sanne jeg og hvem en egentlig er. Og hva en erfarer i nuet og tenker på i nuet - og det er for meg kraftplanter ang sjamanismen pr i dag. Og her inne kan jeg være ganske åpen - og det er fint - men mulig at jeg også er for åpen., men jeg lærer av det også og jeg vet at noen setter pris på det jeg skriver og dette er ikke bare for meg selv egentlig.
Den lidenskapelige interesse for kraftplanter har også ført til at jeg aldri har reist så mye som jeg har gjort nå ute i verdenen og får stadig flere kontakter i Europa og møter mange likesinnede. Veldig fint å erfare og dele. Selv om jeg har enorm lidenskap for erfaringer med kraftplanter nå så glemmer jeg ikke andre sjamanmetoder - men det får jeg utforske mer når den tid kommer. Nå er det kraftplanter for alle pengene - nesten bokstavelig

Og så litt reiser her og der og i min bevissthetsverden. Og stå for det jeg erfarer og tror på - det er viktig for meg nå i mine prosesser. Og en drøm jeg har nå ang nærmeste tiden(i årene som kommer) er å åpne mer og mer opp for en mer direkte kontakt med åndeverdenen - mine hjelpere - guider - osv...som jeg har savnet å møte igjen - det har vært for mye mørke skyer og tunge ting som har stått i veien for det og det har også hemmet meg enormt i meditasjon og trommereiser hvor jeg knapt får til noe reiser fordi det er så mye "grums" som står i veien. Og det er så mye at det er fint å bruke kraftplanter til å løse opp knuter her og litt der. Og litt bilder her og litt der har jeg da sett - men ikke så veldig klart - unntaket er San Pedro-seremonien. Der var alt så klart ute i Naturen - levende bilder og farger. Helt enestående. Å prøve å integrere det man åpner opp for er også viktig - men å jobbe med fortiden er så jævlig viktig om man skal komme seg videre og en kan ikke hoppe over den - for å komme seg videre i livet - fordi den vil alltid innhente oss om man ikke har bearbeidet den skikkelig. Det har jeg erfart flere ganger.
Anonymous
Jeg er veldig, veldig glad for å få lese dette innlegget. Så derfor: Tusen takk for at du raust deler av dine erfaringer og tanker!
GjenopprettetMedlem
Hei David!
Det var fint det du skrev o m å stille inn på en myk stemning.Du satte ord på en tanke jeg har prøvd å "indoktrinere" i mitt kraft-system.

Det er godt å høre at du har fått djup-healing av sjaman-medisinen.

Angående jording så skal Peyoten og San pedroen være spesielle lærere og hjelpere.
Kaktusen er nok en mer jordnær type,med kraftige røtter.(Roots!)
Ellers kan jeg anbefale en time på gulvet hver dag,det virker slik det j o r d e som barn.
May the light envelope you in the love of the elders.

Anonymous
Hei David!
Det var fint det du skrev o m å stille inn på en myk stemning.Du satte ord på en tanke jeg har prøvd å "indoktrinere" i mitt kraft-system. 
Hei,du store soppsjaman

Kan du si noe mer om dette med "myk" stemning og hva du har prøvd å indoktrinere i ditt kraft-system?
Det er godt å høre at du har fått djup-healing av sjaman-medisinen.

Angående jording så skal Peyoten og San pedroen være spesielle lærere og hjelpere.
Kaktusen er nok en mer jordnær type,med kraftige røtter.(Roots!)
Ja, jeg har erfart San Pedro og det var en voldsom erfaring - spesielt ang synsfeltet mitt - hvor alt ble så levende og så fargerikt ang mennesker og natur. Det var så uvant å kjenne på slike krefter at jeg trenger å bli mer vant til å erfare slike ting for å integrere det. Men det var det også med Ayahuascaen. Første seremonien var så merkelig fordi jeg slet sånn med å klare å stå og det var så merkelig å erfare den type intelligens den planten innehar ang måter å heale og rense på at en ble forfjamset

Men allerede i seremoni 2 så var jeg såpass integrert at jeg ikke ble så forfjamset og forbauset over de sterke kreftene den planten kan åpne opp for osv...og som har ligget som dvale i meg selv i alt for mange år. Kraftplantene åpner virkelig opp for hvilke krefter vi kan takle og hva Naturen kan by på av krefter - veldig spesielt og jeg elsker jo Naturen utrolig høyt - og liker ikke å se den bli ødelagt(skjer jo mye her i vår verden.....sukk).
Iboga skal også visstnok være ganske kraftig med tanke på hvordan den jobber med traumer fra barndommen - jording og dette med at det blir mye jobbing med kroppen vår - så det blir interessant å erfare den senere i år og jeg merket også i San Pedro-seremonien endel transformasjoner angående folkeslag verden over på en måte som har med mine erfaringer fra tidligere liv verden over og at jeg er veldig glad i alle typer folkeslag - hudfarger - kontinenter. Alle menneskeraser - kulturer - kontinenter har så mye spennende å by på på sin måte. Og derfor har også kraftplantene åpnet opp for endel inspirasjon til å reise mer ute i verden. Jeg har vært for mye i dvale på en måte. Men nå åpner jeg mer litt etter litt og prøver å integrere det og følger det tempoet jeg ønsker å ha angående reiser og møter med kraftplanter.
Jeg har lest dine tråder om erfaringer med kraftsoppen(e) med stor interesse og ser frem til å erfare den og lære av den. Og hva den har å by på. Og det vet du jo ganske mye om virker det som!
Ellers kan jeg anbefale en time på gulvet hver dag,det virker slik det j o r d e som barn.
May the light envelope you in the love of the elders. 
Ja, det er et godt råd. Jeg driver jevnlig med yoga og pleier å ligge på gulvet til tider og gjør øvelser. Spesielt de tibetanske riter er jo veldig kraftfulle og ønsker å integrere mer av dem i mine øvelser. Jorde som barn er jo musikk for min sjel!

Anonymous
En annen ting som jeg tror flere som har møtt meg har erfart at jeg har problemer med å uttrykke hva jeg føler eller tenker der og da - fordi jeg har vært for mye "utenfor" min kropp og dette med undertrykket kraft og dette med å være redd for å vise hvem jeg er og hva jeg står for - og så har jeg møtt noen som har "sett" i sin visjon en tikkende vulkan i meg....som har så lyst til å eksplodere og ekspandere - kraften jeg har i meg - som jeg har fått mer og mer tilgang til - men enda mye mer å gå på og det er frustrerende!

Jeg vil jobbe hardt med å uttrykke meg mer - kreativt og kommunikasjonsmessig. Og prøver å finne måter å gjøre det på og det er også en intensjon jeg ofte har i diverse seremonier - dette med å uttrykke meg mer hvem jeg er og hva jeg står for - det har vært veldig vanskelig spesielt i barndommen allerede fordi mine foreldre er døve/tunghørte og deres måte å uttrykke seg på med ord var jo begrenset at jeg måtte gå til logoped som 5 åring...så jeg har slitt med å uttrykke meg skikkelig - har vært endel merkelige misforståelser og usikkerhet ang bruk av ord og sånt i fortiden min som henger igjen.

Og møter med mennesker som er så dyktige til å uttrykke seg kommunikasjonsmessig og kreativt er veldig fint å erfare da.
Oioi..nå tar det av her...

Men det er jeg - jeg er ekstremt lidenskapelig når jeg prøver å utdype noe jeg er opptatt av og tenker på eller erfarer. Jeg elsker å gå i dybden på ting og tang - og dette gjelder ikke bare på mine egen vegne - men det kan jo være til nytte for andre håper jeg. Tyrer er jo kjent for å være lidenskapelige....

Anonymous
En annen ting med Ayahuascaen er at jeg merker mer og mer at den jobber intenst med min solar plexus - rundt magen min - åpner seg mer og mer for energier - så det er også noe mange andre som erfarer Ayahuasca også merker - den er kjent for virkelig å åpne opp i mageregionen. Å puste med magen er jo utrolig viktig - og om man har vanskeligheter med det så kan pusteøvelser være til nytte - holotropisk pusting og ikke minst kraftplanter være til hjelp som jeg erfarer det og som jeg har studert andre har erfart.
Og at det er en slags forbindelse med magen og 3 øyet/pannechakra. Dess mer intenst jeg merker det er i solar plexus ang energi så merker jeg også det i 3 øyet ang aktivitet. Kanskje noen kan forklare mer rundt det ? Det er noe jeg tenker mer og mer på - hvorfor?
AdsBot [Google]
Så fint å lese dine åpne erfaringer David

og takk for fin samtale på flyet i januar

GjenopprettetMedlem
Slayhoi! Min Venn (vind?) Vulcan!
Eg har dreve ei stonn å eksperimentert med eigen Øyewasking,der eg har brukt Peganum harmala frø,most å kokt ner til ein bitter-bitter "tonic".
Så har eg låge der på golvet heime,å spydd ut det eine etter det andre,siste gang var rein frykt i fargen svart.
Eg trudde eg mest skulle kvælast av spyinga,men når det var slutt,var eg hjå gudane å deira heimar.
Etter "kvakinga",tek eg nokre dmt haldige svampar (psilocybøn),å då kjem visjonane snikande frå øve alt.å dæ vare:6-8 tima.
Bara avbrutt av sunne returneringar til kroppehylsa.
Peganum harmala gjer at eg kan sjå nærmare på visjonane,å fylgje dei,der dei vil ha meg.Overgivelse ser ut til å være det store Yes!!
For når eg meistrar å gje slepp,så kan eg delta heilt i deira verdnar,og få healing der inne i hjarte-skuta.

GjenopprettetMedlem
David. Det er interessant å lese dine innlegg.Du uttrykker deg veldig godt.Jeg har noen spørsmål.I følge deg så har du vært plantesjaman i Peru i tidligere liv.Så hvorfor må du erfare alt på nytt?
Hvor har du fått det fra at du har vært sjaman i et tidligere liv?
At noen har sett i sin visjon at du er en tikkende vulkan, hvor troverdig er de?
At noen har stjålet din kraft i tidligere liv,har du erfart noe av alt dette selv?I dine egne visjoner?
Stoler du mer på noen som forteller deg ting enn på dine egne evner?
Jeg vet ikke med ayahuasca, men psilocybin healer ikke som sådan men viser vei på hvordan det kan gjøres.Løse opp tunge energier må du gjøre selv utifra den erfaring du har fått med planter.For hver dram med ayahuasca løses en ny knute.Tviler på det.Slik jeg har forstått, utifra ditt første innlegg i dag,så ser du ikke enden på dine tunge ting.Da må du drikke ayahuasca i det uendelige.Det er bedre du bruker de pengene som du bruker på planter og reiser til å betale en sjaman, en reell sjaman,da går det mye fortere.
Takk. Dimi.