GjenopprettetMedlem
? ?
Vet du... Dette synes jeg begynner å bli ganske så absurd... God kveld til deg!
GjenopprettetMedlem
God kveld til deg også
Når du i en debatt svarer slik du gjorde, så må du regne med at meldingen kan tolkes forskjellig. Jeg tolket den slik at du personlig ikke legger stor vekt på ordenes betydning siden du kaller dette nettstedet for en "idiotsone" hvor du hører hjemme. Det virker ikke som om du har noe imot å bli kalt "idiot" og derfor ble jeg nysgjerrig og spurte om du synes det er greit å bli kalt andre ting. Men hvis jeg har misforstått, så beklager jeg selvfølgelig det, men da må jeg samtidig be deg om å skrive litt tydeligere neste gang.
Anonymous
I kirken....., hva med å bytte ut det greiene de spiser sammen med vinen med Fleinsopp........., da hadde det kanskje sjedd noe åndelig i kirken...?
Det har redan blitt gjort et eller annat sted, kan inte huske var dock! Hjälp noen?! Ngt med Blue-nånting tro?
De fick äkta religiösa upplevelser iaf.
GjenopprettetMedlem
Kva og kven kan skille mellom ekte og uekte religiøse opplevelsar eigentlich?
Er det berre kjemi som er skillet eller?
Og må det på død og liv vere slik at så snart det "virkeleg smell"(kjemisk),så må ein blande inn ordet religion?
Det er så forvirrrrrande.....
Har ofte lurt på kva som kom først:
Religiøse/spirituelle opplevelsar og behovet for å forklare dei i etterkant ---------------eller
Behovet for religiøse/spirituelle opplevelsar slik at ein kan forklare dei i etterkant?

GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Og må det på død og liv vere slik at så snart det "virkeleg smell"(kjemisk),så må ein blande inn ordet religion?
Religiøse/spirituelle opplevelsar og behovet for å forklare dei i etterkant ---------------eller
Behovet for religiøse/spirituelle opplevelsar slik at ein kan forklare dei i etterkant? 
Kan du ikke bare lene deg tilbake med et aldri så lite; Ahhhhaaaa nu først forstår jeg endelig ingenting!

Og la gutten med bøtta og spaden leke i fred...
Anonymous
Final Tribe: Jag bara siterar det jag hörde på TV-programmet.
Vad som är en religiös upplevelse har jag ingen aning om, äkta eller falsk, jag sysslar ju inte med religion.
cenobit: Gutten med bötta och spaden.. O_O är det jag det?
GjenopprettetMedlem
"cenobit":
"Final Tribe":
Kan du ikke bare lene deg tilbake med et aldri så lite; Ahhhhaaaa nu først forstår jeg endelig ingenting!
Og la gutten med bøtta og spaden leke i fred...
Skyfle skyfle,sp,spa,brrrr,brrr,boing!
Anonymous
Ahhh, jag hittade det: Good Friday Experiment hette det.
http://www.druglibrary.org/Schaffer/lsd/doblin.htm
Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
"trumman":
Final Tribe: Jag bara siterar det jag hörde på TV-programmet.
Vad som är en religiös upplevelse har jag ingen aning om, äkta eller falsk, jag sysslar ju inte med religion.
cenobit: Gutten med bötta och spaden.. O_O är det jag det?
Du veit kva eg meiner

.
Sjølv har eg hatt opplevelsar som eg ikkje kan forklare,og å søke til religion eller drogar for å bekrefte el. gjenoppleve det ville jo vore fristande,men......
GjenopprettetMedlem
la gutten med bøtta og spaden leke i fred...
Igjen en uklar melding, og det kan på sett og vis være bra siden det åpner for mange tolkningsmuligheter. Hvis alle her slutter å leke med ord, så kan dette nettstedet legges ned. Jeg vil ikke generalisere, men noe sier meg at dere ikke klarer å la ord og begreper være i fred, selv om noen av dere kanskje gjerne vil.
Dersom ord først brukes bør man være konsistent, med mindre hensikten nettopp er å være usammehengende og uklar. Ellers blir all kommunikasjon meningsløs.
Anonymous
"AndreasWinsnes":
Dersom ord først brukes bør man være konsistent, med mindre hensikten nettopp er å være usammehengende og uklar. Ellers blir all kommunikasjon meningsløs.
Ok. Apropos det..eller var det apropos...eller aprikos...eller kanskje antroposof...

Hva hadde du i tankene da, når du uttrykte: "ord til ettertanke"?
GjenopprettetMedlem
Sjekk definisjonene av "ord", "til" og "ettertanke" i ordboken, så burde meningen være klar.
Anonymous
Hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i denne "diskusjonen", men kan desverre ikke styre mine lyster. I utgangspunktet så dette ut til å bli ganske intressant, men nå tror jeg ting har begynt å renne ut i sand (greit med bøtte og spade da).
Karnsje det burde opprettes en egen tråd for skittkasting her,...sørgelig men sant!

GjenopprettetMedlem
Sørgelig? Hvorfor det? Har du noe
imot skittkasting? Er ikke skitt også guddommelig kanskje?
GjenopprettetMedlem
Prøvde meg tidlegare i tråden med et rett fram og enkelt spørsmål. Det førte ikkje fram,og eg vart igjen henvist til å lese skrivne ord istaden for å få konsise svar på det eg lurer på.
Uten å nevne det skrivne ord på ny,vil eg meddele min frustrasjon over å møte ein like intetsigande kommunikasjon på dette tema som andre her uttrykkjer.For øvrig er det ingenting som tilseier at forumet skal operere etter teskeiprinsippet,i omgang med ulike aktuelle tema?
Som det ikkje r nok,såg eg i kveld den framifrå filmen Babel om temaet kommunikasjon eller mangelen på det.
Dette har gått inn på meg i ein slik grad at eg no vurderer om dette kanskje ikkje passer for meg,sidan det å vere inkonsis,er ein del av diagnosen og tilstanden.
kva tilstand,spør du? Livet,seier eg då.
Anonymous
Kjære deg Andreas, jeg tror ikke jeg skal svare på det du spurte om ang. skitt.
Jeg synes bare det er så unødvendig at noe som kunne vært en seriøs diskusjon, skal utvikle seg i denne retningen (uten noen skyldfordeling).
God natt og sov godt alle sammen!

GjenopprettetMedlem
intetsigande
Et utrolig bra ord. Det er jeg for!
Selv om livet kan være usammenhengende, kan mennesker likevel være mer eller mindre enige om en del spilleregler på diverse områder. Dersom disse spillereglene brytes for ofte, vil kommunikasjon til slutt bare bli tull. Få kan leve med det.
Men dersom en av spillereglene her på bruket er at ord er uten betydning, at det er greit å være usammenhengende, så kan jeg mer enn gjerne bli med på det. Da kan jeg for eksempel si med god samvittighet, uten å såre noen, at et nettsted med det pretensiøse og heller latterlige navnet "Sjamansonen" fortjener å ikke bli tatt seriøst.
GjenopprettetMedlem
Det var då veldig som du tek i!
Spelereglane her inne vil eg på ingen måte ta stilling til,eg er vel knapt kvalifisert til å skrive eit dikt om sol og regn.
Er det din samvittighet og frykt for å såre som hindrer deg i å utfolde deg verbalt som den blomsten du truleg er,så tykkjer eg det høyrest trist og leitt ut. Ja,det høyrest ut som ein slags sjølpålagt gand.
Og temaet,om sopp er eit farleg medium eller ei,renn ut i sanden.
Anonymous
Moderator-hatt PÅ
Jag vill minna er på om trådens ÄMNE; artikeln om Dödlig Sopp, och ber er hålla er till ämnet.
Hacka på varandra (även om det i det här fallet bara är én som blir hackad på) får ni göra via PM eller utanför forumet. Eller helst inte alls.
På förhand tack.
Moderator-hatt AVGjenopprettetMedlem
Det er greit for meg,Trumman.
Sjøl om egoet mitt bjeffar litt,er det i grunn sona som lid mest.
Adios til tråden.
GjenopprettetMedlem
Det var då veldig som du tek i!
LOL!
ber er hålla er till ämnet
Det er en spilleregel. Sonen er altså
for spilleregler. La meg da for ordens skyld gjøre oppmerksom på at alle tilsynelatende negative ord fra min side har ment å være positive, men det var kanskje litt vanskelig å forstå det?
Men Trumman, du har selv bidratt med flere off topic-meldinger i tråden her, så mener du alvor når du sier at vi skal holde oss til emnet? Or are you just pulling my leg?
Fra spøk til alvor. Når Torstein skriver at for og imot er like langt, og ingen her motsier ham, så må dere regne med at noen får lyst til å sjekke om det stemmer. Konklusjonen må vel bli: forvirring.
GjenopprettetMedlem
Er det dine eigen forrvirring du omtaler,eller projiserer du den på andre?

Når det er sagt; for meg er sopp Vår Herres julepynt som han har gløymt å pakke ned att.
GjenopprettetMedlem

Anonymous
Til dere

Å forme vil si å hugge og meisle. Det vil si å ofre av sitt eget til en stemmer med forbildet. Det er et arbeid som gud og du er sammen om.
Du må være på vakt mot det selviske i dine ønsker og handlinger,og øyeblikkelig komme til meg for å få hjelp.
Det er et arbeide som står og faller med at også du gjør ditt: Du vil få oppleve følelse av svik,skuffelser og motløshet,for du kan ikke se hvor langt du har igjen.Det nye er at dette foruroliger deg mens du før nesten ikke la merke til det.Fatt nytt mot! for så lenge du ikke gir opp,betyr det fremgang,
Det er bra å ha tolmodighet med andre ,men har du det med deg selv?
Når du ser hvor smått det går fremover med deg,enda du lenkter og strever etter det,får du en nesten guddomelig
tolmodighet med andre,som plager deg med sin ufullkommenhet.
Hold frem som du stevner! Tolmod og -fasthet-kamp.
jeg er ved din side,jeg leder og hjelper deg.
Mildt tolmodig og fast.
Ja vi sammarbeider,og likesom jeg deler dine svik og nederlag,dine sorger og bekymringer,slik vil du- forde du er min venn-dele mitt tålmod og min styrke.

Anonymous
Kunne heller ikke dy mine lyster da jeg ble med på denne tråden, og prøvde å være mer seriøs i det siste innlegget, men syntes ikke jeg fikk et seriøst svar tilbake. Og nå synes jeg bare det er meningsløst å fortsette diskusjonen. Men jeg har ingen negative tanker mot noen her, bare så det er sagt.
Men jeg blir litt lei av sånne diskusjoner, og mest oppgitt over meg selv som gidder det. Og egentlig har jeg tenkt til å fortsette og forholde meg til det som er positivt og konstruktivt på denne sonen, så får jeg se hvordan det går fremover.....Ok. Da er jeg ferdig med denne debatten.