Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
En litt mer utdypende presentasjon av meg ang hvorfor jeg har forandret på mitt nick:
"MY NAME IS DAVID SPIRIT OF LAUGHTER:NATIVE AMERICAN SPIRITS AND PLANT SPIRITS ARE IN MY HEART AND CONSCIOUSNESS FOR ETERNITY"
Og jeg har skrevet opp min hjemmeside som også står på min signatur. Og på hjemmesiden står det mer om hva jeg brenner for - interesserer meg for og andre ting. Enjoy! It is nice to be important - but it is more important to be nice!
Jeg kalles for David Spirit of Laughter av mine Nord Amerikanske indianerguider i åndeverdenen. De fikk meg til å le konstant i et strekk 15-20 minutter i en Ayahuasca-seremoni et sted i Europa. De åpnet en dypere latterkanal. Jeg elsker å le - latteren er mitt våpen til det ene og det andre.
Og som de fleste vet så er også planteåndene en av mine sterkeste allierte i Åndeverdenen. Ayahuasca-ånden står sterkt hos meg. Men også Magic Mushroom Mexicana Cubensis og San Pedro gjør det. Peyote og Iboga venter på meg - jeg skal erfare dem etterhvert. Disse er mektige allierte til Moder Jord og jeg er glad for å samarbeide med dem her og nå og ser frem til mer samarbeid i fremtiden!
Jeg har flere drømmer og det har vært å dra til Peru - og det har skjedd et par ganger. Og ser frem til å dra til diverse Indianerland i USA og spesielle steder i Mexico(Huichol-indianere f.eks). Jeg blir helt satt ut når jeg ser på Naturen i New Mexico - i Indianerland og steder i Mexico. De stedene tiltrekker meg så enormt mye at jeg skal besøke dem etterhvert.
Å bli invitert til Native American Church - å være med Peyote-seremoni er også en spesiell drøm jeg har angående Indianerland i USA. Det er så viktig å oppfylle sine drømmer. Da vil en erfare mer og mer magiske ting i livet sitt etter min mening.
Hva ligger bak din profilnavn?
Anonymous
Jeg kaller meg Lie, derfor Lie er mitt navn

Anonymous
Hehe. Plutselig følte jeg meg skikkelig kjedelig og trist gett. Dere kan jo få lov til å gjette en gang på hvorfor jeg kaller meg Magnus

For å gå litt dypere så betyr jo faktisk Magnus den store. Dette stemmer ihvertfall med kroppsfasongen nå om dagen. Men jeg velger å tro at det ligger mere subtile betydninger bak navnet. Den store kan jo bety så mye. Man er jo først stor når man innrømmer at man er liten etc. Mange av våre konger har hett Magnus. Vi ser jo nå at krompen heter Haakon Magnus. Bortsett fra det skulle jeg vel ha ønska meg ett litt mer spenstig navn. Kan ikke gjøre så mye med det bortsett fra å saksøke mine foreldre og bytte navn. Men det ville også faktisk vært en forseelse mot mine forfedre. Jeg har jo faktisk blitt oppkalt etter to av mine forfedre. Ikke le, men jeg er oppkalt etter Magnhild og Per. Jeg heter da Per Magnus bare så det er sagt. Hmm, brått fikk navnet mitt litt mer betydning for meg alikevel

Takk for påminnelsen
GjenopprettetMedlem
Det som ligger bak mitt navn; jimango er følgende
Jimango er en figur jeg spiller i et dataspill (world of warcraft).
World of warcraft er et mye diskutert dataspill, som man spiller over nettet, med og mot andre spillere.
Det finnes forskjellige oppgaver å løse, som for det meste går ut på å sloss mot enten datastyrte motspillere,
eller andre reelle spillere rund omkring på jorden.
Man begynner på level 1 og jobber seg sagte og sikkert opp til toppnivå.
Igjennom hele spillet dreier det seg om å få kontakt med andre spillere ( noe det kryr av over alt ), og gjøre oppgaver sammen med dem.
Men på toppnivå går det ann å være større grupper en tidligere i spillet... det er da morroa begynner for min del.
Jeg var for resten på toppnivået helt til det kom en oppgradering som økte toppnivå grensen.. noe jeg må spille meg opp til.
Denne figuren er en druide, en person som for min del har drevet mest med healing i gruppen jeg har spilt sammen med..
tidligere kunne vi være enten 20 eller 40 stykker som spilte sammen på de samme oppgavene..
ja det er mange, og krever god komunikasjon mellom oss. Da vi har forskjellige oppgaver i gruppa.
Noen er forskjellig typer krigere og noen forskjellige healere.. jeg er selvfølgelig healer

Og har da som oppgave å heale krigerne mens de kriger, stå på sidelinja og passe seg for ikke å bli angrepet..
hvis jeg blir angrepet må en av de andre krigerne ta seg av det..
Ellers kan jeg å gjøre ting på egenhånd.. da lønner det seg for meg å ta en annen skikkelse, som bjørn, panter, lepard eller sjøløve..
Panter er min favoritt når jeg skal kjempe mot andre på egenhånd.. jeg kan da heale meg selv under kampen.. slik at jeg varer lengre..
Og hvis jeg dør, kommer jeg til kirkegården, hvor jeg må løppe tilbake til liket mitt som et slags spøkelse.. for å gjennopstå

og fortsette der jeg slapp..
Navnet fant jeg på helt av meg selv, men har senere funnet ut at er et sted i ett av aftikas mange land.
Anonymous
Mitt nåværende nick-navn er bare på skøy.

( pirat navnet mitt) Skjønt det har en dypere undertone: lazy.
That's me somehow.
Tittelen sister drum sier mer om hva jeg ønsker å være, en slags mytologisk persona.

AdsBot [Google]
"Lazy Gracey":
Mitt nåværende nick-navn er bare på skøy.
( pirat navnet mitt) Skjønt det har en dypere undertone: lazy.
That's me somehow. 
Du er i veldig godt selskap (mitt!

) Her er til din ære fra mine gamle 70-talls helter
http://www.youtube.com/watch?v=EnNcsQl2bYY
Liljee ... er en mix av navnet mitt, tror jeg det skulle være..
jeg begynner å bli så gammel at jeg husker ikke opprinnelsen

fra de gamle dager da
jeg trådde inn med mine barnepumps inn i denne sonen
unnskyld det var en coverversjon, here is The Real Thing:
http://www.youtube.com/watch?v=sruRiH6Y ... ed&search=GjenopprettetMedlem
Har valgt mitt døpenavn...............
Tror det er litt for at jeg skal passe meg selv litt for hva jeg "sier" her........
Tar det også som en utfordring for å teste min egen ærlighet.........., hvis noen kjenner meg igjen og finner ut at jeg lyver.....
.................?

GjenopprettetMedlem
Geronimo står for meg som en person som kjempet mot det meningsløse...
Han er for meg en av de virkelig store opp igjennom historien.
Kampen han førte mot den hvite mann var i utgangspunktet håpløs men han ga aldri opp.
Selv når han var godt oppe i 60-åra tok han med seg den yngre garde og gikk
på krigsstien. Han førte en evig kamp for det han trodde på uten
å bli resignert...
Gi blanke i miljø og de neste generasjoner, stemme Frp, drikke grønne drinker,
dyr bil, dyr kåk, stor hytte, investere i grilldress, campingvogn... eller leilighet
i Spania, lese Se &Hør, VG og Dagbladet for å holde meg orientert om hva som skjer
i samfunnet, bli rasist, bli negativ, miste håpet for mennesket, godta legemiddelindustrien,
olje -og våpenindustriens trykk på enkeltindividene, dyrke gullkalver, bruke energi på det
ytre men ikke det indre....?
....ikke noe for meg nei...
NB! Les gjerne boken "Du finner meg i fjellene" av Forrest Carter. Denne boken er fantastisk bra
og handler om Geronimo og mange av hans kamper...GjenopprettetMedlem
Mange fine navn her , ja...
Jeg hadde lyst til å kalle min første datter , Malaika ( = engel , swahili )
Men det ble det ikke .
Jeg synes det er et vakkert navn .
Og jeg elsker vakre ting...hihi
Så enkelt som det egentlig
GjenopprettetMedlem
Hmmmm.....
Tror jeg skifter til Geronimo 2 jeg :eusa_liar: :biggrin:
Jeg er med i den kampen........

[quote="Geronimo"]
...her må det kjempes...jeg skal være en av mange som skal være med å
forandre landet til det bedre, både for enkeltmennesket og for vår alles
kjære Moder Jord...dette blir en stor og lang kamp...alle trengs...
jeg skal være med og jeg gir meg aldri !...
Anonymous
Jeg hadde en gang et dvergpapegøye-par. Hunnen het Kira.
Da jeg satt her og skulle velge navn, dukket hun opp i tankene mine, flere ganger.
Tok det som et tegn og så ble det det navnet.
Jeg har ikke undersøkt hva navnet betyr og tenker at det karnsje kan være en
oppgave for vår kjære Passopp...
GjenopprettetMedlem
Mitt navn er Rita fordi jeg heter Rita og det er i det navnet jeg har min identitet.
Anonymous
"Kira":
Kira.
Tenk... jeg har alltid assocert Kira til din avatar:
Kiraaaa Kiraaaa Kraaaaa Kraaaa
Sånn kan man associere!

GjenopprettetMedlem
"Kira":
Jeg har ikke undersøkt hva navnet betyr og tenker at det karnsje kan være en
oppgave for vår kjære Passopp...
KIRA
Usage: Russian
Other Scripts: Кира (Russian)
Pronounced: KEE-rah [key]
Russian form of
KYRA
KYRA
Usage: English
Pronounced: KIE-ra [key]
Feminine form of
CYRUS
CYRUS
Usage: English, Biblical
Pronounced: SIE-rus [key]
From Κυρος (Kyros), the Greek form of the Persian name Kûrush, which may mean "far sighted" or may be related to the Persian word khur "sun". The name is sometimes associated with Greek κυριος (kyrios) "lord". This was the name of several kings of Persia, including Cyrus the Great, who conquered Babylon. He is famous in the Old Testament for freeing the captive Jews and allowing them to return to Israel.
Håper dette ga svar nok
infoen er hentet fra:
http://www.behindthename.com/GjenopprettetMedlem
jeg kaller meg tigerseye pga. min meditasjonsstein er et rødt tigerøye og jeg bærer den alltid i lommen.

GjenopprettetMedlem
Øh...mitt profilnavn er ein kanalisering.
Eg har ikkje tyda den enno.
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en gang en opplevelse som gjorde inntrykk på meg, derfor skrev jeg den ned. Herfra hentet jeg navnet mitt.
"Ei ørn og en fjellvåk svevde på en stigende lyftstrøm, vinge mot vinge. Ei fjær dalte i sakte bevegelser. Den svingte fra side til side i sin eviglange reise mot jorden, vugget seg nedover, steg og dalte. Jeg strakte armen som om jeg visste hvor fjæra ville falle til ro. Jeg behøvde ikke styre hånda, rettet bare ut fingrene. Nå lå fjæra der som en hilsning fra fuglene som svevde luftrommet der oppe. Jeg betraktet fjæra, et naturens mirakel, selve betingelsen for å kunne fly. Et utrolig skaperverk; ikke hud ikke hår, ikke bein eller negl - bare ei fjær. Sterk og samtidig lett, med små mothaker på undersiden som kunne låse den sammen med andre fjær i en vinge. Jeg strøk den mot håndbaken og kjente at den ikke hadde samme mykheten som dunet i smykkeskrinet."
GjenopprettetMedlem
nighteagle heter jeg fordi jeg reiser om natten og også under med. med en ørn den flyr meg av gårde til forskjellige plasser.Den hører til tiden for lenge siden fra,den er nok ett kraftdyr.Det tydligste jeg har sett og opplevd.
psbot [Picsearch]
ædni= eadni= samisk for mor
Anonymous
Jeg har skiftet navn fra "ahw" til "antje" for å være den, den jeg er. Syns "ahw" er mer anonym.
"ahw" er mine inisjaler (første bokstaver fra navn) , "h" er fra farmors navnet. Jeg har "tatt navnet til meg" i et ritual nå jeg var 28; ca. 7 år etter hennes død.
GjenopprettetMedlem
Mitt profilnavn kom til meg når jeg meldte meg inn i Sjamansonen.
GjenopprettetMedlem
Craftwolf kom til meg en gang jeg skulle registrere en hotmail. Jeg prøvede mange ord, og i halvsvime så virka craftwolf. Kanskje det betyr hekseulven. Ellers kunne jeg tenke meg å bruke navnet mitt, men det er mange dager på sonen.
GjenopprettetMedlem
Jeg heter Hildeborg. Hilde betyr Strid og borg betyr hjelp/vern, derav navnet Stridshjelp.
Jeg syns det passa bra innenfor temaet sjamanisme.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Du har nok visst det lenge,så,men pytt tchytt..eg er blitt kalla på av sjamanar frå den andre verda,til å sjamanisera idenne verda og dei neste.
Kallet fekk eg frå ein trommerytme så kom te meg på en reise,å navnet fekk eg frå åndene,då eg sat på utesiighting,eg spurte fyrst,og så svara det.
Så no er eg komen på ein treveleg plass her,jha. UGGH!