Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Korleis tenker de om dette?
Kan det vere sant?
Kan de bevise at han ikkje er Buddha og kva kvalitetar bør ein Buddha ha?
Er det mange slike som dukker opp innimellom og korleis vert dei mottekne i vår tid?
http://www.dagbladet.no/art/religion/buddha/3690619/
Eldre link:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4479240.stmGjenopprettetMedlem
Hi FT,
I will not answer since you know my soul´s way of thinking on this issue.
Peace and love to you.
AdsBot [Google]
Tja, kven veit?
Litt tynt grunnlag å avgjøre det på kanskje?:
Bamjan så ut til å være frisk og snakket om fred og om å få slutt på diskriminering.
Ligner på en del jeg kjenner..
(som også har tilbragt en del tid i jungelen og meditert)
GjenopprettetMedlem
Kanskje me er
for prega av folk som gjer vatn om til vin,går på vatnet osv.?
Må Buddha-naturen inneha magiske komponentar?
Speider me for mykje etter såkalte
under,når det verkelege underet er å vere berre
god?
AdsBot [Google]
Ja, kanskje speider vi for mye utover,
finne frelse i en annen person,
i stedet for å finne det gudommelige i oss selv..
GjenopprettetMedlem
Er det i det heile teke tid og stad for nye buddhaer,kristusar eller andre slags avatarar,eller er deira tid forbi?
GjenopprettetMedlem
As a shaman I would let the religious symbols rest in peace and let the religious souls use them.
Peace and love.
AdsBot [Google]
"Final Tribe":
Er det i det heile teke tid og stad for nye buddhaer,kristusar eller andre slags avatarar,eller er deira tid forbi?
Ja si det

Det er så mange "guder" som popper opp for tiden.. de største heter vel PENGER og MAKT..
Savnet mange føler etter å finne ånden i oss selv, gjør det kanskje nødvendig å ha ytre bilder å tilbe?
Enten de heter Jesus, Mohammed eller Ashtar command..
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
As a shaman I would let the religious symbols rest in peace and let the religious souls use them.
Peace and love.
But there are many religious symbols in a lot of socalled indigenous shamanism?
Isn`t symbolism an importan part of the concept?
And aren`t nature religions also religions,really?
I think it is a lot of greyzones here,and nothing pure.
GjenopprettetMedlem
I believe many of us concluded that shamanism is not a religion.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Yes,but you say you travel,explore and learn about people and cultures?
In the prosess of healing them,you may be aware of how to use symbols,even if it is their own?
GjenopprettetMedlem
of course.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Det kommer en liten fugl i skumringen før soloppgang og fôrer ham med dugg og nektar - men han kommer kun når ingen ser på. Og de som ser allikevel, følger dydene til de tre vise apene: Intet sett, intet hørt, intet sagt.
GjenopprettetMedlem
Jeg får opp noen spøsmål her. Hvorfor reinkarnere når han sist gang jobbet seg ut av syklusen? Må han ha en fysisk kropp for å hjelpe til på jorda?
Buddha er en bevissthet først og fremst, så Buddha inkarnerer vel stadig vekk....hmmmm....men det er intressant. Ikke vet jeg. Kanskje bare han som vet. Men jeg får det ikke helt til å stemme siden Buddha må være en "kollektiv" tilstand hvis dere skjønner meg. Så hvis Siddartha nådde denne tilstanden, får jeg det ikke til å stemme at Siddartha reinkarnerte igjen, men at Buddha har gjort det, kan jeg gå med på. Så ok. Jeg kan gå med på det. Men da tror jeg at Buddha fint kan reinkarnere i flere kropper samtidig, men kanskje da inkarnere og ikke reinkarnere blir det rette ordet.
GjenopprettetMedlem
Hi there kristin,
What are you talking about. A collecive Buddha.
What faith do you have?
It is my understanding that Siddartha (Buddha) reached nirvana and stopped his reincarnation.
This answer is comming from someone who does not believe in neither Buddha nor reincarnation.
I suggest you search for your answers among the Buddhists which I dont recomend since I have been a Buddhist myself.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
"kristin":
Jeg får opp noen spøsmål her. Hvorfor reinkarnere når han sist gang jobbet seg ut av syklusen? Må han ha en fysisk kropp for å hjelpe til på jorda?
Buddha er en bevissthet først og fremst, så Buddha inkarnerer vel stadig vekk....hmmmm....men det er intressant. Ikke vet jeg. Kanskje bare han som vet. Men jeg får det ikke helt til å stemme siden Buddha må være en "kollektiv" tilstand hvis dere skjønner meg. Så hvis Siddartha nådde denne tilstanden, får jeg det ikke til å stemme at Siddartha reinkarnerte igjen, men at Buddha har gjort det, kan jeg gå med på. Så ok. Jeg kan gå med på det. Men da tror jeg at Buddha fint kan reinkarnere i flere kropper samtidig, men kanskje da inkarnere og ikke reinkarnere blir det rette ordet.
Jeg er med på denne tanken. Buddha er en hellig bevissthet og en impuls som når den som har åpnet seg.
Dermed er det også flere som får ta del i dette. Jeg liker tanken på guddommens mange hoder.

Og mange aspekter,stråler,vibrasjoner.
Om det ikke er selveste sola i egen person,så er han en av strålene. og det kan han få klem for.
Så dette handler mer om bevissthet en blind tro (faith).
GjenopprettetMedlem
Please, Buddha was a man just like you and me. Why dont we start talking about the reincarnation of Jesus.
Peace and love.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
Hi there kristin,
What are you talking about. A collecive Buddha.
What faith do you have?
Som dette:
"teleterkji":
Jeg er med på denne tanken. Buddha er en hellig bevissthet og en impuls som når den som har åpnet seg.
"Vakker Forvandling":
Please, Buddha was a man just like you and me. Why dont we start talking about the reincarnation of Jesus.
Peace and love.
Siddharta var mannen, men Buddha, som betyr "våken", er en bevissthetstilstand. Det samme som Kristus-bevissthet kanskje?
Jeg har samme tanker om reinkarnasjonen av Jesus som reinkarnasjonen av Siddartha.
GjenopprettetMedlem
Buddha er
som elvis
som vinden
som regnet

GjenopprettetMedlem
Peace and love to you on your reincarnation path.
Why not become a Buddhist?
I know many Buddhists.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":
Peace and love to you on your reincarnation path.
Why not become a Buddhist?
I know many Buddhists.
I think you might have misunderstood what she is saying. Christ/Buddha-consciousness is not numerically identical to the individuals Jesus and Siddharta. They realised these two types (or are they one and the same, I don't know) of consciousness in their life time, but this has nothing to do with reincarnation per se. You know that in Buddhism they speak of several Buddhas, yeah? It's about the state of mind attained through hard spiritual work. Everybody can, potentially, realise Christ/Buddha within themselves. That is, after all, what the two individuals' - Jesus and Siddharta - teachings were about.
"The Kingdom of God is within You." A nice quote to wrap up my post.
Take care.
Norsk versjon: (siden jeg ikke leste språkposten før etter at jeg postet denne)
Jeg tror du har misforstått hva det er hun sier. Kristus/Buddha-bevissthet er ikke numerisk identisk (én og den samme som) med individene Jesus og Siddharta. Disse to realiserte de to typene (eller er de én og samme, jeg vet ikke) bevisstheter i løpet av sine liv på jorden, men dette har ikke noe med reinkarnasjon å gjøre som sådan. Du vet at man i Buddhismen snakker om flere Buddhaer? Det handler om en sinnstilstand som nås etter hardt spirituelt arbeide. Alle folk kan, potensielt sett, realisere Kristus/Buddha-bevissthet i seg selv. Når alt kommer til stykke, så er det dette de to - Jesus og Siddharta - sine lærdommer handlet om.
"Guds kongerike er i deg." Et fint sitat å avslutte denne posten med.
Ta vare på deg selv!
GjenopprettetMedlem
Ja, det er kanskje vi i vår verden som misforstår når buddhister, som snakker et helt annet språk, snakker om reinkarnasjonen av Buddha.
Når de sier reinkarnasjonen av Buddha, mener de kanskje nettopp akkurat det, og ikke reinkarnasjonen av en spesifikk mann. Ta en spade for en spade liksom

Eller hvordan
er det folk tolker det? Jeg tenkte automatisk det, som at nå tror folk at dette er han mannen i historiebøkene

GjenopprettetMedlem
Det vil alltid være noen som utnytter systemet- uansett system.
Det vil alltid være noen som opphøyer seg selv til Guds gave til menneskeheten.
Det vil alltid være åndelige ledere- gode & dårlige.
Trenger vi dem i år 2008?
Ja, jeg tror det.
Fordi det vil alltid være noen som trenger noen å se opp til -
eller klamre seg til - eller...
Så det vil alltid være et marked for reinkarnerte Buddhaer.
http://www.youtube.com/watch?v=vC7mUIC2 ... re=related
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Et bra poeng det også, men det finnes også de som blir opphøyd av andre uten å ha dette som intensjon. Så vet vi heller ikke hvordan alle buddhistene forholder seg til det. Det er kanskje individuelt. Vil tro at er det noen som vedkjenner seg at de har en vei å gå, og som behandler han som en lærer på sin egen vei mot opplysning.
GjenopprettetMedlem
Hi there,
Since Im not religious anymore I dont feel the erge to try to become a buddha or a jesus to be an enlighted shaman. I believe both men were enlighted in their ways but that does not mean they were enlighted in shamanism.
Peace and love.