Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Om 2012. Hva mener dere om dette?

2012 Unlimited philosophy of The Mayan.

1. Humanity and Planet Earth are currently going through a huge change or shift in consciousness and reality perception.

2. The Mayan civilization of Central America was and is the most advanced in relation to time-science knowledge. Their main calendar is the most accurate on the planet. It has never erred. They actually have 22 calendars in total, covering the many timing cycles in the Universe and Solar System. Some of these calendars are yet to be revealed.

3. The Mayan fifth world finished in 1987. The sixth world starts in 2012. So we are currently "between worlds". This time is called the "Apocalypse" or revealing. This means the real truth will be revealed. It is also the time for us to work through "our stuff" individually and collectively.

4. The Mayan sixth world is actually blank. This means it is up to us, as co-creators, to start creating the new world and civilization we want now.

5. The Mayans also say that by 2012-
- we will have gone beyond technology as we know it.
- we will have gone beyond time and money.
- we will have entered the fifth dimension after passing through the fourth dimension
- Planet Earth and the Solar System will come into galactic synchronization with the rest of the Universe.
- Our DNA will be "upgraded" (or reprogrammed) from the centre of our galaxy. (Hunab Ku)
"Everbody on this planet is mutating. Some are more conscious of it than others. But everyone is doing it" - Extraterrestrial Earth Mission.

6. In 2012 the plane of our Solar System will line up exactly with the plane of our Galaxy, the Milky Way. This cycle has taken 26,000 years to complete. Virgil Armstrong also says that two other galaxies will line up with ours at the same time. A cosmic event!

7. Time is actually speeding up (or collapsing). For thousands of years the Schumann Resonance or pulse (heartbeat) of Earth has been 7.83 cycles per second, The military have used this as a very reliable reference. However, since 1980 this resonance has been slowly rising. It is now over 12 cycles per second! This mean there is the equalivant of less than 16 hours per day instead of the old 24 hours. Another intrepetation is - we, or rather Consciousness have been down this same road seven times before over the last 16 billion years. Each of these cycles of Creation runs 20 times faster than the last one. The same amount of Creation is paced 20 times tighter. This is why time seems to be going so fast. It is not "time" but Creation itself that is accelerating. (see Mayan Calendar Central)

8. During the Apocalypse or the time "between worlds" many people will be going through many personal changes. The changes will be many and varied. It is all part of what we came here to learn or experience. Examples of change could be- relationships coming to an end, change of residence or location, change of job or work, shift in attitude or thinking etc.

9. Remember, in any given moment we are making small and large decisions. Each decision is based on LOVE or FEAR. Choose love, follow your intuition, not intellect and follow your passion or "burning inner desire." Go with the flow.

10. Thought forms are very important and affect our everyday life. We create our reality with thought forms. If we think negative thoughts of others this is what we attract. If we think positive thoughts we will attract positive people and events. So be aware of your thoughts and eliminate the unnecessary negative or judgemental ones.

11. Be aware that most of the media is controlled by just a few. Use discernment! Look for the hidden agendas. Why is this information being presented to you? What is "their" real agenda? Is it a case of problem­reaction­solution? Do "they" create a problem so that "we" react and ask for a fix, then "they" offer their solution? The "solution is what "they" really wanted in the first place.

12. Remember almost nothing happens by accident. Almost all "events" are planned by some agency or other. Despite this, it is a very exciting time to be alive!

The truth shall set you free!
GjenopprettetMedlem
Mange tanker om dette....
For å ta et eksempel..;
Menes det at vi som lever nå får sitt DNA omprogramert.....?
Eller gjeller det de som blir født etter 2012...?  ::)
GjenopprettetMedlem
Gudene skal vite... :icon_rolleyes:
Men forskerene i dag mener at vi tidligere i historien gjennomgikk minst en viktig mutasjon i allfall,så hvorfor ikke?
Kanskje det skjer gradvis,akkurat nå...pga. klimaendringene o.l? :lol:
GjenopprettetMedlem
Det var også en meget intressant forklaring om hvorfor tiden går så fort for tiden....  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Lurer på åssen Mayene fikk greie på det.Og hvem skal man egentlig tro på? Slike profetier er mange.Den ene erstater den andre.
Personlig så tar jeg alle profetier med et klype salt.Hva om det skjer ikke ,finner de på en annen profeti da?  :eusa_liar:    :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg har også hørt at noen tror at tiden vil gå tilbake når vi kommer til 2012, og isåfall.. hvordan kan vi vite at den ikke går tilbake allerede??
forbi oss på en måte...

Og jeg tror at vi som lever nå vil få omprogramert DNA'et, det er jo ingen grunn til at ikke vi også skal få ta del i det som kommer til å skje!?!

Apropo teknologien.. håper jeg vi finner et alternativ til elektrisiteten, da jeg tror det er alt for mye av den på jorden for tiden.

mvh jimango
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Lurer på åssen Mayene fikk greie på det.Og hvem skal man egentlig tro på? Slike profetier er mange.Den ene erstater den andre.
Personlig så tar jeg alle profetier med et klype salt.Hva om det skjer ikke ,finner de på en annen profeti
da?   :eusa_liar:     :biggrin:

Hei! Mange profetier har vært ganske svevende og upresise,men mayaprofetien er jo veldig gammel etterhvert og krystallklar mht. dato og innhold og finnes hogd inn i stein,så og si.. Og ikke minst;datoen ligger foran oss! :w00t:

Uansett,så er 2012 if. mayaene ikke enden på alt,men en ny begynnelse,kanskje en helt annen begynnelse.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

"dimi":

Personlig så tar jeg alle profetier med et klype salt.Hva om det skjer ikke ,finner de på en annen profeti da?  :eusa_liar:    :biggrin:

Hei! Mange profetier har vært ganske svevende og upresise,men mayaprofetien er jo veldig gammel etterhvert og krystallklar mht. dato og innhold og finnes hogd inn i stein,så og si.. Og ikke minst;datoen ligger foran oss! :w00t:

Hva om det ikke skjer?
GjenopprettetMedlem
Innen den tid har vi kanskje funnet ut mer om hva mayaene mente?  :P
Personlig sitter jeg ikke og teller ned til eventen,men jeg syns det er spennende,siden ting er såpass konkret
beregnet.
Anonymous
apropos tiden som går tilbake, dette er umulig fordi tid ikke fins i seg selv.

Tid er et konsept. Alt som er, er bevegelse i rom. Vi har ET rom, og ting som beveger seg inni dette rommet. That's it! realiteten har og rommet har alltid stått stille, men det en massiv bevegelse innenfor dette rommet. VI kaller det en dag når jorda har rotert en gang rundt sitt eget midtpunkt men "tiden" har ikke gått.Vi er del av en enorm organisme og en evig evolusjon. Det fins en vei og det er den vi går. NÅ!! this is it! Dette er noe jeg skal begynne å fortelle egotankene, this is it! haha. Det er ikke mer, vil du ha mer så let HER iblandt det som allerede er. Det er nok noe i denne profetien med tanke på den bevisstheten planetens situasjon har fått i hundretusenvis av alternative medier og til slutt nå i massemediene. Folk kvikkner til nå trur jeg.

Tjoho!
GjenopprettetMedlem
Jeg har følt meg tiltrukket sjamanisme og dette forumet. Uten å føle at jeg har noe sjamankall selv. Jeg har derfor blant annet lett etter spor av om noe som opptar meg, jordens renselse og menneskehetens oppstigning, i sjamankulturen. Og i går dukket det opp i en bok.

Fra boken ”Inn i sirkelen” av Olga Kharitidi. En selvbiografisk skildring av en russisk psykiaters møte med sjamanistiske opplevelser og åpenbaringer i Altaifjellene, og møte med ”legenden” om Belovodja (Shambala).

Utdrag fra en reise, samtale med en lærer (s 158):

Dine folk er ikke de eneste representanter for menneskeheten. Det finnes forskjellige strømmer innen menneskeslekten. Hver av dem har en spesiell oppgave. Hver strøm var ment å utforske en annen dimensjon av det menneskelige potensial. Deres persepsjoner ble atskilt, så de ikke skulle vite om hverandre. […]

Ditt nærvær her er et tegn på økende interaksjon mellom din sivilisasjons virkelighet og andres. Våre tidsspiraler nærmer seg hverandre, og den endelige integrasjonen av alle de forskjellige strømmene vil snart finne sted. Hele menneskeheten er i ferd med å avslutte puppestadiet. […]

Dine folk vil gjennomgå enorme personlighetsforandringer. Det kan komme til å fortone seg som verdens undergang. På mange måter vil det også være det, for mye av den gamle verden vil bli erstattet av en ny væremåte. Den psykologiske strukturen til hvert eneste menneske vil bli transformert, fordi deres virkelighetsmodell ikke lenger vil strekke til. Dette vil arte seg forskjellig for hver enkelt. For noen vil det skje lett og nesten momentant. Andre vil måtte kjempe seg gjennom stress og smerte. Noen vil være så dypt forankret i sitt gamle virkelighets bilde at de ikke vil merke noe som helst.

Dette refererer til mye av det samme som mayaene snakker om.

Det var også spennende å finne en kobling til Pleiadene (s214)

Så ga hun meg lit tobakk i gave og gjorde meg oppmerksom på at det altaiske navnet på Den store ånd var Uglen, som kommer av Ulkar, det altaiske ordet for det stjernebildet som på engelsk kalles Pleiadene.
GjenopprettetMedlem
Det snakkes jo fra mange hold om at vi blir omprogrammert i DNA’et. Høres enkelte ganger nesten ut som at noe utenfor oss selv har styringa over dette. For meg handler det mer om at at ettersom DNA'et gjenspeiler vår bevissthet som ser nå kan se ut til å skulle mutere, så blir denne DNAoppgraderingen en helt naturlig konsekvens av det hele. DNAet må jo også henge med....

Selv tror jeg virkelig at vi er mitt i den store endringen og at den er en helt naturlig konsekvens av sykluser. Det er også derfor Mayaene kan forutsi mye om den......ettersom de jo kjenner universelle sykluser mer enn noen andre.

Hvor kommer din info fra sjelevenn?
Anonymous
2012, hmmm. who cares? egentlig? skjer det noe så må vi gjennom det og skjer det ikke noe så må vi gjennom det og
Anonymous
Æ trur år 2012 kjæm tel å bli et vidunderlig år...og et helvetes(legg merke tel at æ brukte små bokstava i hælvetes) år!
Akkurat som alle de andre åran. Storslagne ting?  Tja, den som har lever får se.
Inntil da...lev hær og nå...det e lett å spå det alle kain sjå!
W3 [Sitesearch]
Terence Mckenna snakker og om 12.12.2012 i filmen timewave zero

http://video.google.com/videoplay?docid ... +wave+zero
GjenopprettetMedlem
Fant denne på Google...i følge denne er bl.a vår gregorianske kalender feil og maya-året 2012 er i 2007...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6695&q=ufo
GjenopprettetMedlem
Dette med DNA forandring syns jeg høre spennende ut.  :biggrin:

Jeg personlig tror vi her på jorden skal gjennom en stor forandring. Det må neste si seg selv, både med tanke på hva mennesker har gått igjennom av forandringer før, hvis vi ser på historien.
Vi har da ikke alltid vært like høyreiste, intelligente osv....som f.eks de første menneskestadiene. Menneskene har gradvis utviklet seg.

Jeg ønsker i såfall denne forandringen kjært velkommen, om den fører til en bedre utvikling av menneskene. Makan til grådighet, egoisme, sykdommer og menneskelidelser som vi har opplevd nå over en alt for lang tidsperiode, må ta slutt en gang.

Så! Jeg har lest flere steder om dette med Dna-oppstigning. Å jeg tror på det. Å jeg tror det er i ferd med å skje nå, har skjedd gradvis og kommer til å vare i lang tid fremover også.
Jeg har også merket godt til de symptonene det sies, når man går igjennom denne forandringen.

Legger ut en link her, som sier at man kan merke dette om man er i ferd med å forandre dna.
*hodepine, kvalme, søvnløshet, nedsatt hukommelse, fjernhet, hevet kroppstemperatur *

Det jeg har merka mest til her er hevet kroppstemperatur. Jeg har mang en gang gått og følt jeg har hatt feber, men ikke har vært dårlig. En gang spurte jeg legen om det. "Hvorfor får man har feber uten antydning til å være dårlig". Han hevet et øyebryn, å så dumt på meg. *Bytt temp*....fikk jeg til svar.

Så...dette var min mening.....her kan dere også lese litt om dna forandring....

http://www.lysmenneske.no/
GjenopprettetMedlem
Jeg fant denne som kan være av interesse: http://mayaportal.lucita.net/

Har ikke lest den selv ennå.
GjenopprettetMedlem
Takk Samin....denne skal jeg lese... :w00t:
Anonymous
Fant noe som jeg har skrevet ned.
Aner ikke hvor jeg hentet det da det er lenge siden (en oppgave for Passopp!?).

- Det er en ukjent virkelighet at ikke bare blir jorden overvåket av romskip bemannet med mannskap fra andre planeter og dimensjoner, men deres representanter lever iblandt oss. Dette er sjeler fra høyere utviklede sivilisasjoner som er født i jordiske legemer.
De er her for å hjelpe oss og har kommet med spesielle oppgaver i en spesiell tid.
Mange av disse har imidlertid glemt sin opprinnelse, og dermed også hvorfor de er her.
I disse tider foregår derfor en oppvåknings- og bevisstgjøringsprosess.

Begrepet stjernemennesker kan virke søkt for mange, og noen kan føle at det karnsje rommer tanker om å være mer enn andre. Men ser vi mot åndevitenskapen ser vi at intet levende vesen kan være noe mer enn andre.
I begrepet stjernemennesker ligger det at en viss andel av Jordas mennesker ligger utviklingsmessig noe foran den øvrige menneskehet, og har sitt egentlige hjemsted på andre kloder i kosmos. Deres primære oppgave på Jorden er å bidra til å hjelpe til med å forankre de nye energier av forståelse og kjærlighet.
Dette er vanligvis fredfylte, kreative og kunstneriske mennesker som ofte har det til felles at de ikke føler seg hjemme på Jorden. De kan ha levd noen få inkarnasjoner på Jorden for slik bedre å lære å forstå livet her, og de er nå igjen født inn på Jorden for å skulle være nettopp fødselshjelpere i den kosmiske fødselsprosess som kloden nå skal igjennom.
GjenopprettetMedlem
Dere sjamaner, som har så god konakt med naturen, føler dere at moder jord har behov for å "riste pelsen" sin nå, altså rense seg litt skikkelig? Det er så mange andre som snakker om det om dagen, men her virker det stille om det temaet?
Anonymous
Jeg kan ikke svare for de som er sjamaner, bare for meg selv.
Og dette med at Moder Jord trenger rens, er jo ikke nytt, det har hun trengt lenge.
Det er nok mange som snakker om det og også mange som faktisk gjør noe med det,
men vi er så små og vises ikke så godt.
Det blir vel mer i de store sammenheng at det blir synlig.
Nå er jeg litt usikker på hva du mener skal gjøres av de som er sjamaner,
bortsett fra det de allerede gjør.
Man trenger nok ikke være sjaman for å se at det trengs en skikkelig
storrengjøring på vår kjære Mor.
Man kan jo begynne med å rense seg selv...vi er en del av henne.  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Det var ikke det at jeg tenkte dere skulle gjøre noe spesielt, mer enn andre. Bare at dere kanskje hadde bedre kontakt med henne enn andre, og forstår hva hun tenker på om dagen. Jeg tror hun holder på å brette opp armene for å gjøre noe selv. Og ja, vi kan hjelpe med å rense oss selv. Eller kanskje er det slik at hun nå blåser seg opp for å hjelpe oss og rense oss.  ;)
GjenopprettetMedlem
Åjjj....tenk om det er oss som blir renset ut..  :shock:

Er ellers enig med Kira  ;D
GjenopprettetMedlem
Som sagt,mutasjoner har forandret litt på oss tidligere,og det endret visstnok vår bevissthet en del.
En ny DNA-endring kan godt skje,og kanskje blir følgen at alle blir født som  indigobarn til slutt??