Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har noen spøsrmål om vekkelsen av kundalinislangen, hva som skjer når den reiser seg...basert på egne opplevelser.
Høsten for to år siden drev jeg og mediterte og drev også regelmessig med de tibetanske ritene. Samtidig beveget jeg meg også inn i triangelens magiske univers. Det som skjedde var at jeg åpnet opp slik at gamle, ubearbeidete(heavy stuff) dukka opp, alle dørene ble blåst på vidt gap. det gikk ganske langt. Samme natt opplevde jeg elektriske støt i hjertet(chakraet) Jeg trodde faktisk seriøst at jeg skulle dø. Det er vanskelig å beskrive, men det var noe elektrisk med følelsen. Jeg følte at en stor skjære kom og rev ut hjertet mitt. Etterpå ser jeg meg selv stående som et nakent barn i havet, under en regnbue...så klarer jeg ikke å huske mer. Men støtene var av en slik kraft at det føltes som et lynnedslag.
Noen som har opplevd noe lignende, eller har noen fruktbare innspill?
I etterkant har jeg undret på om det var en oppvåkning, at Kundalinislanger reiste seg litt for brått...har hatt endel andre merkelige opplevelser på denne reisen, men godt å endelig snakke litt om dem i et seriøst forum

Anonymous
Kundalinislangen...nytt for meg. Men dette med å kjenne støt som kan sammenlignes med elektrisitet, har jeg faktisk opplevd. Bare det at jeg kjente det i hodet...fra midt på hodet og fram mot tinningen. Dette var og i en meditasjon og jeg lurte i ettertid på hva dette kunne være.

GjenopprettetMedlem
Kundalinislangen ligger og sover nederst i ryggraden, en slumrende bevissthet som kan aktiviseres, men dette bør gjøres med stor omhu. Folk har blitt selvantent av Kundalinikraften.Det er en kraft som reiser seg gjennom alle chakra,
Oubouruslangen som renser øynene og ajnasenteret( det tredje øyet).
Pinealkjertelen aktiviseres, (og visjonære krefter overtok bevisstheten.)
Noen ganger når jeg skal sove, er det som om det eksploderer i det tredje øyet. Som om noe smeller inn fra utsiden, og jeg ser bokstavelig talt stjerner og planeter. Dette kan minne om dine smell i hodet?

Anonymous
Du verden...dette her var da i sannhet nytt for meg!

Føler meg litt dum nå selv om det karnsje strengt tatt ikke er nødvendig.
Er dette noe man helst bør vite?
GjenopprettetMedlem
Neida, ikke noe å ta så tungt, det er jo bare dumme begreper på prosesser som vanskelig lar seg fange av ord

Anonymous
Og takk for det!

Men likevel...spennende...noe å gripe fatt i. Dette skal utforskes.
Så deilig at det stadig dukker opp noe man kan gni hjernebarken mot...

GjenopprettetMedlem
Det er helt enormt når det tredje øyet åpnes,du vil få se ting som du ikke trodde eksisterte

GjenopprettetMedlem
Jeg har ikke opplevd selv at kundalinikraft er blitt destruktiv. Så vidt jeg vet. Hm, her må finnes andre som vet mye mer enn meg? I hvertfall er ikke dette plopp ukjent for meg, og jeg kan jo nevne det jeg kjenner til, - og med faren for å spre egne misforståelser....
Da jeg begynte å gå på yogakurser for en del år siden, nevnte en venn at dette var noe alle bør vite at også kan skje, så man i så fall selv vet å handtere det bedre. Det trenger ikke å gå så bra f.eks å presse ensidig gjennom kundalini-yoga-biten, med en fagbok hjemme uten erfaren lærer og nok yogaerfaring selv. Gode lærere vet gjerne hva de gjør, og jobber først med at folk løser opp energisperringer. Uff, ikke bare kundalini men ulike typer forsøk på å bevege på chakraenergier før man er rede, kan gå feil. Som oftest får folk simpelthen ikke til øvelsen ordentlig nok.

Sjansene er ikke store for alvorlige følger. Men etter
feil energireisning kan nok personens egne healingmekanismer bruke en del tid på å løse opp blokkeringene igjen. Det
kan skje så galt at man må søke hjelp. Jeg har hørt at folk finnes som fikk store fysiske smerter eller måtte søke psykisk proff hjelp.

Noen chakrafolk påstår at om en energi dras inn i en chakra som er godt blokkert, kan det korke seg mer, og man kan f.eks få den psykiske reaksjon med dissosiasjon (m/angst, flash backs, mareritt, hukommelsesglipp, humørsvingninger). Derimot hvis samme energi allerede finnes i chakraen men brukt negativt, kan det negative forsterkes og dette kan manifesteres gjennom fysiske problemer. En konklusjon? Ved å hive oss over avanserte øvelser bør vi uten tvil følge med på evt faresignaler. Bruk da heller ditt eget tempo. Alle snarveier er jo ikke like topp for alle.
I følge Erik Abrahamsen, ”Da kundalinirejsningen i sit grundelement frigør gamle oplevelser, traumer og blokeringer ikke blot i dette liv men også i tidligere liv skal der ikke meget til at "det bliver for meget" for vor psyke, vor fysik og vort sind med alvorlige skader til følge. ”

Mer på
http://www.selvet.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11481Anonymous
Takk for kloke ord Tilda

Francis [Bot]
Hvor finer jeg ut mer om dette? Det tredje øyet, kundalinislangen osv...? Hvordan får man åpnet opp det tredje øyet? Interessant!
GjenopprettetMedlem
Fantastisk

GjenopprettetMedlem
Hmmm, er ingen erfaring med dette generelt om kundalini, men tror det er viktig å ikke presse på noe eller prøve å fremskynde kundalinikraften. Jeg selv la ut spørsmål om dette en gang........
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=2768.0
her kan dere lese en del interessange innlegg

GjenopprettetMedlem

mye interessant lesning. Det er alltid spennende å rope i skogen.
For min egen del er jeg blitt litt klokere, men undrer stadig over denne hendelsen.
Likevel er det egoet som manipulerer mest med å forstå, selvet aksepterer....
Uten ord.
Og det tredje øyet åpner seg bare etterhvert som man er klar for det, tror jeg-
Støtter meg alltid til at enhver ikke får mer enn de tåler.
Får da blir frykten borte som dugg for sola.
Respekt for kreftene, og en forståelse av egoets begrensninger har vært de beste hjelpemidler for meg-
Viktigheten av å lære seg jording og beskyttelse er også gode råd.
Å rense sin tro og sine forestillinger..........og erfare det Ordløse Under arbeide med det store Lysarbeidet.
Det er kundalini for meg.
Riktig god søndag

GjenopprettetMedlem
Fant denne forklaringen om hva som kan skje når kundalinikraften våkner....
KUNDALINI SIGNS AND SYMPTOMS
by El Collie
Many individuals whose Kundalini has been unexpectedly unleashed DO NOT KNOW WHAT IS HAPPENING, and the prevailing social ignorance about this multidimensional transformative process makes it hard to find medical or alternative health practitioners or spiritual advisors who recognize the symptoms, particularly when they are strongly physical.
Many people know that the risen Kundalini flings open gates to all sorts of mystical, paranormal and magical vistas but few realize it can also dramatically impact the body. A large percentage of our old Shared Transformation newsletter subscribers reported long bouts of strange illness as well as radical mental, emotional, interpersonal, psychic, spiritual and lifestyle changes. Over and again we hear stories of frustrating, sometimes desperate visits to doctors, healers, counselors, etc. who neither understood nor were able to help with the myriad pains and problems catalyzed by raging Kundalini.
The following are common manifestations of the risen Kundalini:
* Muscle twitches, cramps or spasms.
* Energy rushes or immense electricity circulating the body
* Itching, vibrating, prickling, tingling, stinging or crawling sensations
* Intense heat or cold
* Involuntary bodily movements (occur more often during meditation, rest
or sleep): jerking, tremors, shaking; feeling an inner force pushing one into postures or moving one's body in unusual ways.
(May be misdiagnosed as epilepsy, restless legs syndrome (RLS), or PLMD.)
* Alterations in eating and sleeping patterns
* Episodes of extreme hyperactivity or, conversely, overwhelming fatigue (some CFS victims are experiencing Kundalini awakening)
* Intensified or diminished sexual desires
* Headaches, pressures within the skull
* Racing heartbeat, pains in the chest
* Digestive system problems
* Numbness or pain in the limbs (particularly the left foot and leg)
* Pains and blockages anywhere; often in the back and neck (Many cases of FMS are Kundalini-related.)
* Emotional outbursts; rapid mood shifts; seemingly unprovoked or excessive episodes of grief, fear, rage, depression
* Spontaneous vocalizations (including laughing and weeping) -- are as unintentional and uncontrollable as hiccoughs
* Hearing an inner sound or sounds, classically described as a flute, drum, waterfall, birds singing, bees buzzing but which may also sound like roaring, whooshing, or thunderous noises or like ringing in the ears.
* Mental confusion; difficulty concentrating
* Altered states of consciousness: heightened awareness; spontaneous trance states; mystical experiences (if the individual's prior belief system is too threatened by these, they can lead to bouts of psychosis or self-grandiosity)
* Heat, strange activity, and/or blissful sensations in the head, particularly in the crown area.
* Ecstasy, bliss and intervals of tremendous joy, love, peace and compassion
* Psychic experiences: extrasensory perception; out-of-body experiences; pastlife memories; astral travel; direct awareness of auras and chakras; contact with spirit guides through inner voices, dreams or visions; healing powers
* Increased creativity: new interests in self-expression and spiritual communication through music, art, poetry, etc.
* Intensified understanding and sensitivity: insight into one's own essence; deeper understanding of spiritual truths; exquisite awareness of one's environment (including "vibes" from others)
* Enlightenment experiences: direct Knowing of a more expansive reality; transcendent awareness
Some people have told us they find the concept of "Kundalini" foreign and prefer to simply call this their "awakening," which is fine with us. But for most who contact us, the Kundalini explanation provides an important framework with which to accept and work with their experiences. We each have a unique way of interpreting, honoring and describing our spiritual wisdom. I do not believe there is only one right way to know or express the truth. Far more important, I believe, is to have an open heart and to be faithful to our own path, wherever it may lead.
We have also been asked why we do not put more emphasis on union with the Divine and God-realization, which are very much central to spiritual awakening. Since everyone experiences and interprets their mystical experiences differently and very personally, to make sure no one will feel excluded, we just speak of "awakening consciousness" or "transcendent states" on the ST Web pages. In our Shared Transformation newsletter, individuals with variant religious beliefs are welcome to (and DO) tell about their experiences of this sort. Some speak of God, Christ, Goddess, the Holy One, Spirit, or simply a magnificent Whole in which we all partake.
Also, for some people, profound spiritual realizations do not occur until months or years after the other signs and symptoms. Individuals who are having experiences of an obvious spiritual nature are usually more able to integrate and benefit from the process, regardless of how they may label it.
But those who experience what seems to be illness or weird psychic phenomena often are very alarmed until they understand that they are not sick or crazy. And even the enlightening and beautiful experiences can be so powerful that people doubt their sanity. This is why the information and validation we offer through Shared Transformation is so valuable.
Kundalini awakening symptoms
Love and respect to all
**~RaK~**
http://www.elcollie.com/st/st.html
GjenopprettetMedlem
Det er mange "skremsels" symptomer når kundalini våkner.
Det er ofte personer som kan bli psykotiske, men dem mener jeg de har det latent i seg.
Og meditasjon kan fremskynde det psykotiske, og dermed sier de at meditasjon er farlig.
Denne du la inn Sjelevenn er på engelsk, jeg har en link til en svensk side:
http://kundalini.se/svbrosch-1024.html
Men som en trøst til de som føler seg litt skremt av det som skrives her,
meditasjon forlenger og forbedrer livet. Det har forskere funnet ut:
http://www.forskning.no/Artikler/2003/a ... 0694651.52
http://www.altnett.no/Arkiv/2569
Meditasjon er helsebringende
- Stress kan skape anspenthet, depresjoner og konflikter og påvirke utviklingen av en rekke sykdommer.
Meditasjon og andre former for regelmessig hvile og avspenning i hverdagen derimot, har en klar positiv virkning både fysisk og psykisk.
Flere vitenskapelige undersøkelser har vist at meditasjon gir god hjelp til å redusere nervøsitet og anspenthet.
Meditasjon kan dempe psykosomatiske plager som ømme muskler, hodepine, søvnløshet og urolig mage,
hevder dr.med. Øyvind Ellingsen.
Dette er klippet fra denne siden:
http://www.helsenytt.no/artikler/meditasjon.htm
Så til de som ikke praktiserer meditasjon, start nå!!
Det vil styrke deg til overgangen til år 2012 også
Samin

GjenopprettetMedlem
Hehe.. Var klar over at innlegget var på engelsk, Samin ...
Men dette skjer bare om personen ikke er moden for det ennå.. etter hva jeg har forstått...?
Hvordan oppleves kundalinikraften om personen er moden.....
og når vet en at man er moden...?
Noen som vet...? Samin...?
GjenopprettetMedlem
I fjor hadde jeg alle symptom på en skakk -kjørt kundalinioppvåkning.(ikke le)
Det var IKKE moro! Trodde jeg var dødssyk,og ble latterliggjort av alle legene.

Det varte i nøyaktig 3 mnd.
Men ingen spurte om jeg hadde vekket slangen.
Det er egentlig en av de nyttigste opplysningen jeg har fått her inne,dette.
Jeg lurer også på hva moralen må bli på dette?
GjenopprettetMedlem
Om personen som opplever kundalini-vekkelsen,er moden,når det skjer,forløper det hele seg kanskje på en mer avbalansert måte,
en hos en ung person,men ingen slipper unna transformasjonen av hele ens liv.
Så kanskje er det en fordel om det skjer tidlig,når en har energi og kropp til å endre livsførsel.

GjenopprettetMedlem
Bør man være redd nå, for å meditere?...Om man f.eks ikke har lært meditasjonsteknikken fullt ut?
Jeg tror at om man ikke kaster seg over alt av åndelig informasjon og praktiserer det uvitende, driver på med chakrabalanseringer uten å kunne det, å tyr til andre *hjelpemidler* for å haste seg videre i spenningens søken, så vil man ikke oppleve denne kraften, før man er klar for det.
Å at man hører mer på sin intuisjon over hvordan man skal gå videre, å ikke presser frem eller på for å oppnå fortere virkning. Da bør en vel ikke være så engstelig for dette?...

GjenopprettetMedlem
Eg er for gammal for dennne endringa..

Men men,gjort er gjort.
Sinnet mitt har ikkje stagnert.
Likevel velgjer eg herved å melde meg inn i støtteforeningen for
ufrivilligkundalinioppvaknaogtildeigradermoralskuferdigemenvillige.
Eg visste ikkje om kundalini når dette skjedde,men var aktiv med meditasjon ++.
Men hadde et par solide følelsemessige traumer i håndbagasjen.
Rekner meg som veldig sterk psykisk,men dog..
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Eg er for gammal for dennne endringa.. 
Men men,gjort er gjort.
Sinnet mitt har ikkje stagnert.
Likevel velgjer eg herved å melde meg inn i støtteforeningen for ufrivilligkundalinioppvaknaogtildeigradermoralskuferdigemenvillige.
Må si jeg er imponert over att du taklet dette..

...Du er nok en sterk person....
Apropo dette med informasjon om Kundalini. Det at leger & psykologer ikke kan eller vil vite av kundalinikraften eller healing og ditto, kan en vel ikke si seg sjokkert over. De er jo fortsatt i steinalderen, når det gjelde urtemedisin og andre metoder innen det åndelige. Tror mange ville vært redda både fra *sinnsykehus* og fengsler og diverse sykdommer, om de hadde hørt mer og skaffet seg mer info om dette. Men at andre som praktiserer healing, chakraavbalansering og m.m....ikke informerer om dette, skremmer meg litt. Også at det ikke står omtalt mer en at det er en slange som ligger sammenkrølla i rotchakraet, uten å fortelle hvordan unngå å vekke den for tidlig, eller en advarsel på hva som kan skje om den blir vekket for tidlig, i disse bøkene som er å få kjøpt om f.eks chakraer.
Anonymous
Det er lettere å komme borti det når man leser om yoga. Det er ikke mye jeg har lest, men det med kundalinikraften hørte jeg om fort. Står blant annet om at det å bruke pusten riktig er veldig viktig.
Står også om kundalinikraften i en bok jeg har om kraftdyr, men nå har jeg glemt hva den heter

Ihvertfall står det der at man kan vekke kraften ved og oppsøke kobraen, og at kobraen vil gi deg beskjed og at du vil føle det om tiden er inne eller ikke. Har ikke prøvd det selv, men har bare lest det.
GjenopprettetMedlem
Takk for tips.
Har ikkje lest særleg om yoga eller kundalini.Chakraene har eg verken sett eller kjent? kanskje det blir det neste?
Eg søkte eigeninnsikt,men ingen"oppvakning" eller "opplysning".
Eg gjorde det på min måte.
Trur kanskje at om ein har opplevd et traume i nær fortid og samtidig skal gå grundig i seg sjøl,kan slikt oppstå?
Eg forstår godt at yogiane sit tilgrodde og åleine på fjellhyller og i kott med føtene i kryss,langt frå folk.
Det har ikkje eg gjort...
Ikkje før no.....

GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en opplevelse om at kundalini fåknet i meg, men den kom ikke helt opp til kronechakra

Den stoppet istedenfor opp ved halschakra og gikk ut av kroppen på høyre side og angrep det tredje øyet (synsnernen) utenfra.
Grunnen til at den gikk ut fra halschakra, tror jeg var fordi jeg har drevet med en form for meditasjon, som gikk ut på å bruke mantra i forbindelse med halschakra. Dette har da skapt en blokering som hindret da kundalini fra å stige naturlig opp i systemet.
Kundalini oppvåkningen skjedde når jeg lå og slappet av i sengen min, uten noen spessiel teknikk til å vekke den.. lå bare å tenkte på pusten.
Jeg jobber fortsatt med å fjerne blokeringene fra halschakra til daglig, med pusteteknikker, siden jeg har fått et "arr" i halschakra, som jeg kjenner til stadighet.
Noen ganger er det som om det virkelig løsner opp og det gir en herlig følelse å kjenne dette!
Men til tider gjør det fortsatt ufattelig vont, fysisk som psykisk. Men det har begynt å avta fra det psykiske og er fortiden bare fysisk.
Dette er en forbedring mener jeg da det kan være lettere å forholde seg til fysiske plager. Og kanskje lettere å jobbe med.
Kunne gjærne tatt imot noe healling for dette..

Anonymous
Hvis det jeg har hørt om hva som skjer når kundalinien reiser seg, er rett, virker det naturlig at mye annet må forløses først. Det jeg har hørt, er at den skyter opp i spiralbevegelser, først fra rotchakraet, så jobber den i neste chakra, og jobber seg oppover, helt til den går opp igjennom toppen av hodet, og da skal man være forent med kilden, eller ett med Shiva som som det også heter.
Høres ut som at man kan få seg en skikkelig smell hvis kundalinien stopper ved en sterk blokkering :o
Gjelder vel det samme med yoga, som med andre veier at det er mye slit og mye som skal forløses for man åpner seg helt, for det er vel det det handler om, at man løser opp energiblokkeringer og kommer skritt for skritt nærmere...?