Forum /
tilbake / reise for reisens skyld? rus for rusens skyld?
Anonymous
"ædni":
vi har vel enda ikke fått vite va faderlig moder jord kraft e? æ lurer fortsatt....
Jag "lurar" också på vad det kan vara... ?
Anonymous
"ædni":
vi har vel enda ikke fått vite va faderlig moder jord kraft e? æ lurer fortsatt....
forøvrig e æ glad for alle svarene, men....... det e endel høytflyvende emner her, som æ ikke får tak i
Moderlig=feminin
Faderlig=maskulin
Iboga stiller en inn på maskulin moder jord kraft. Jobber med ens dype røtter(ånd - sinn - fysisk) og barken fra Ibogaen er det,som en spiser i seremonier. Styrker kontakten med ens kropp - å uttrykke seg som mennesket. Jobber spesielt med de lavere chakraene. Barndommen og forfedrene er mye i bildet under Iboga-seremonier. Åndelige kriger er et annet ord som dukker opp. Det får en virkelig leve ut i Bwiti-seremonier med Iboga. Mye chanting og dansing i de ritualene der. Sånn kort fortalt.
Og ang Ayahuasca er det mye jobbing med feminin moder jord kraft - de øvre chakraene. Mye kjærlighetskraft fra engleverdenen blant annet. Mye jobbing med hjertekraften. Og rensing av kropp og sinn. Regnskogens renser. Sånn kort fortalt.
SEO Crawler
Jeg synes "faderlig moder jord-kraft" som begrep både er uheldig (formulert) og fascinerende - på samme tid.
Jorden, Moder Jord, er fruktbar, grønn etc...we love her..og kaller henne "Moder Jord", men strengt tatt er den ikke en kvinne...slik vi vanligvis tenker ved ordet "kvinne"...
Planter og alt som kommer fra jorden, vil selvfølgelig ha et sterkt preg av det - i motsetning til kjemisk fremstilte produkter...la oss si bord & stoler i plast eller i furu...og enda mer mat og næringsstoffer, og selvfølgelig også droger
At noe som kommer fra jorden, bevissthetsendrende planter eller annet, kan ha en mer "maskulin følelse" synes jeg er grei skuring. Ginseng oppfattes tradisjonelt (av kineserne) som en maskulin plante f.eks
Liv og dynamikk kommer av motsetningenes dans, alt levende inneholder begge. Selv noe som er ekstremt i en retning bindes sammen med en liten komponent av det motsatte
Vi vet at måne og sol har blitt tildelt både maskuline og feminine attributter i de ulike gamle kulturer. Her sier vi fortsatt "ei sol" og "en måne", så språket avslører de gamle tiders syn på saken i Skandinavia
Kjønn er det første vi lærer å assosierere oss med, men sann kunnskap kommer fra et sted forbi kjønn og fysisk identitet.
Samtidig: Opplevelsen av at ens kjønnsidentitet forsterket av reisen forbi kjønn og identitet er ikke sjelden, og fint omtalt i noen av de gamle noaidefortellingene
Anonymous
Men jag förstår ändå inte, hur man upplever maskulin och feminin kraft...?
Går det att beskriva?
SEO Crawler
"Lie":
Men jag förstår ändå inte, hur man upplever maskulin och feminin kraft...? 
Går det att beskriva?
Det er igrunn et godt spørsmål, kjære.
Hva som oppleves "sånn eller slik" kan være temmelig personlig, persepsjon er ingen klar linse men en samling projeksjoner fra vårt innerste.
Når jeg ser f.eks Schwarzennegger eller Stallone eller hva de nå heter, disse hollowwood-gutta, så tenker jeg "jaja, de er vel igrunn nusselige (men for et jævla bråk de lager...og hvorfor eksploderer alle de fine bilene...den svarte røyken der må da være sterkt miljøskadelig)" etc
Hvis noen kjenner en oppfinner, be da straks vedkommende konstruere en sentrifuge for bilder og konsepter, en "konseptsentrifuge". Det burde hjelpe på...for å få plass i Stortinget måtte man ha gått igjennom grundige bearbeidelser i konseptsentrifuga...partitilhørighet og innlærte svar ville bli flytende som smeltet sirup i en froskemage

Anonymous
Jeg kjenner en sterk feminin kraft fra deg akkurat nå Torstein.
Anonymous
Schwarzennegger eller Stallone
Men det är just det där jag menar... stereotyper för manlighet... inte tusan träffar jag på sån manlig energi i verkligheten... jag märker knappt något skillnad ju! (Om det har jag också diktat) Eller är det ett svenskt fenomen, att jämnlikheten, t.o.m. har spritt sig till energinivå? :lol:
Hva som oppleves "sånn eller slik" kan være temmelig personlig, persepsjon er ingen klar linse men en samling projeksjoner fra vårt innerste.
Men då skulle inte alla gå och prata om manliga och kvinnliga energier som som det finns något facit...
Jag köper det inte och jag vill ha en tydlig förklaring...!
VAD MENAR NI?!

Anonymous
hm, gosh...det gleder meg virkelig å se innlegg fra meg selv igjen, det har vært lite i det siste...
sukk, endelig.. 
Gleder meg......ja endelig, sukk...
Anonymous
og alle hjerter gleder seg
Ja det var verkligen trevligt! Jätteglad... Tack tack för att du skriver!
(og alle fjerter freder meg)
Nä... det ska du inte tro!

SEO Crawler
"Gormii":
Jeg kjenner en sterk feminin kraft fra deg akkurat nå Torstein.
sukk, dr. gormii :icon_redface:
der traff du jammen rett på et av de bløte punktene mine (som jo er i flertall)...
og jeg kjenner gledesfornemmelsene bølger igjennom meg (for mer detaljert beskrivelse, sjekk venusus eller magikka, eller begge to eller noen andre)
i have a sweet tooth for sweethearts (where`s the dentist)
:wub:
"Lie":
(og alle fjerter freder meg)
Nä... det ska du inte tro!
ops, vi er visst ikke trygg her likevel, astrale fiseangrep siver inn med høy presisjon (ok, det er snart middag, i`m out of here

)
Anonymous
Apropos: det er mange slags rus, og Torstein-fjolleri er en type rus jeg nyter, og det kun for rusens skyld!

GjenopprettetMedlem
Jeg som mann trenger gudinne kraft,for balanse i gorilla-dragen som bur inni meg. Jeg trenger naturen,der finner jeg h e n n e.
For mye maskulin herre kraft,gjør meg nummen å dumm,eller punch-drunk som en amatør- bokser mot Tyson.
For kvinnen er det Guden som gjer balanse og upphetsnad.
Jeg upplever feminin kraft som redningen for meg selv,jeg glemmer kamp-instinktet og går inn på en mykere frekvens der følelser spiller inn.
Jeg upplever feminin kraft som øppnande for det kreativa.
Med dette i orden,er det motiverende å ta opp kampen igjen når det trengs på det muskuløse planet.
så surrer jeg videre innover i blommorna.
hej då.

Anonymous
Tack teleterkji! Äntligen börjat vi närma oss något...
Jeg upplever feminin kraft som øppnande for det kreativa.
Men vad är då manlig energi?
Anonymous
Er ikke dette himmla enkelt, da?
Tenk bare på kjønnsakten, så har du svaret. Den mannlige energi retter seg målrettet og direkte mot et mål, i aktiv handling, og sår et frø i verden. Utløser noe.
Den feminine åpner og tar imot, er og gir næringen som frøet kan vokse i. Den feminine er omsluttende, mens den maskuline er adskillende.
Begge krefter er nødvendige for alt liv, og begge kjønn har dette i seg, i forskjellig grad.
Anonymous
Nej det är ju inte så enkelt för mig... det är därför jag frågar om och om igen.
Jag håller med om att mannen sår frön och att de kan växa i kvinnan, men... jag och många med mig är väldigt målinriktade, som kvinnor och är inte emottagande och passiva på något plan. På ett svenskt forum , blev flera (mest kvinnor) rent rabiata när kvinnliga och manliga energier kom på tal. Där fick jag inte heller några svar, för jag drog mig ur den hätska stämningen, men åsikten var i alla fall tvärtemot, den som presenteras här. Jag vill gärna veta vad man menar, istället för att slå ifrån mig.
Jag är aktiv i handling. Och det finns många män som är passiva. Därför tycker jag inte det är enkelt. Jag KÄNNER INTE det ni talar om.
Anonymous
Nu kanske vi gled ifrån Ädnis ämne...

GjenopprettetMedlem
"Lazy":
Tenk bare på kjønnsakten, så har du svaret. Den mannlige energi retter seg målrettet og direkte mot et mål, i aktiv handling, og sår et frø i verden. Utløser noe.
Den feminine åpner og tar imot, er og gir næringen som frøet kan vokse i. Den feminine er omsluttende, mens den maskuline er adskillende.
Begge krefter er nødvendige for alt liv, og begge kjønn har dette i seg, i forskjellig grad.
Kva vis du er fks. frosk eller reke,el. blodigle og dronningbie?
Anonymous
Kjære Lie, jeg mente ikke å tråkke deg på tærne. Av og til går fingrene litt for lett over tastaturet.
(huff, jeg har gjort det endel ganger i det siste...og jeg som bare ønsker fred og fordragelighet..)
Men alt jeg skriver, gjør jeg i tillit til din og alles intelligens. Derfor er jeg litt flåsete av og til. Beklager.
Jeg tror begreper om hva som er kvinnelig og mannlig, er veldig kulturelt betinget, så vi kan vel egentlig bare velge selv. Det kommer til sist an på øynene som ser. Jeg mener ikke at kvinner pr. definisjon er passive, og menn aktive.
Jeg snakker om prinsipper og symboler. Og energier, som den seksuelle akten. Kvinnen er langt ifra passiv! men hun er aktiv på en annen måte. Egentlig koker det ned til hormoner, synes jeg. Hva er forskjellen i vår kultur , på menn og kvinner? Det tror jeg beror på øynene som ser, igjen. Så det er vel ganske vilkårlig, egentlig. Jeg ser noen, men jeg liker ikke stereotyper, og er mer opptatt av likhetene, hva som forener oss som mennesker.
Anonymous
"Final Tribe":
"Lazy":
Kva vis du er fks. frosk eller reke,el. blodigle og dronningbie?

Sannelig om jeg vet, Final Tribe. Jeg forholder meg til den menneskelige verden, hvor disse definisjonene er skapt og hører hjemme.

Anonymous
"Lazy":
Kjære Lie, jeg mente ikke å tråkke deg på tærne.
Lazy: Mine tær tråkker man ikke på så lett!

De är så små!
Det er kanskje for mye mann i meg?

Nei jeg tuller. Men faktum är att det är väldigt sällan jag tolkar någonting annorlunda än
fred og fordragelighet så var inte orolig för mig och mina reaktioner. Jag tål en massa och gillar rak kommunikation. (som en hel mann...

) och jag blir aldrig sur (Jo - om du skulle flörta med min mann )
Det är just det där med
kulturellt betingat, jag är ute efter... och menar att det då är det svårt att märka det energimässigt. Och min fråga om och om igen, har bara ett syfte: Att förstå hur. Och i denna fråga är jag lite "treg" - det är alldeles sant att jag inte förstår... nu... sånt jag själv kanske tyckte förr...
Nebula
Anima och Animus... Jo, jag är mycket bekant med C G Jung. Jag var rätt Jung-frälst under 90-talet och läste nog allt jag kunde komma över och upptäckte också en stark animus i mig, men idag erfar jag så mycket, att ingenting är lika självklart numer. Jag är i förändring...
Anonymous
Takk for det Lie!

For dine små tær.

Jeg ble noen kilo lettere nå. (jmf en annen tråd: spennende om 2012..)
Anonymous
"Lazy":
Jeg ble noen kilo lettere nå. (jmf en annen tråd: spennende om 2012..)
Jag läste just 2012
Jag tror inte du behöver vara orolig Lazy - du är inte 10% så "hemsk" som du tror själv
Klem
Jag vill också bli lättare!

*avundsjuk*