Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Nå forsvant enda noen kilo! :lol: :lol:

Det var veldig godt å høre, Lie. :wub: Gamle spøkelser dukker fram og blafrer for meg, innimellom. Huhu!

Desverre har det ingen innvirkning på de fysiske kiloene, så du trenger ikke være misunnelig, haha. Fysisk trim er det eneste som hjelper, under normale omstendigheter.  :P

Klem tilbake. :wub:
Bing [Bot]
I gamle myter som f.eks Inanna er "Hellig bryllup" en forening av det mannlige og kvinnelige på et spirituellt plan. I dette hellige bryllups forening , som mennesket kjente allerede i oldtiden, ser jeg for meg en flyt og syntese av det mannlige og kvinnelige hvor grensene opphører å eksistere, hvor det jeg lytter til er at skillene ikke lenger er tjenlige for en spirituell utvikling. Det er ,som Lie etterspør, vanskelig å sette ord på spesifikt hva dette er og hvordan det uttrykker seg i livet. Jeg har jobbet meg gjennom noe av det selvhat som kultur/oppvekst har påført meg i form av kvinneforakt og mannsforakt og kjenner at dette åpner opp for at jeg mer åpent kan lytte til og være i relasjon til det mannlige/kvinnelige i meg, og det mannlige/kvinnelige i andre mennesker. Tenker meg at fortsettelsen på denne reisen for min del skal være å erkjenne og kjenne dette "hellige bryllup" i meg. Av denne foreningen skal noe nytt få vokse frem, en ny forening, en ny vekst, skapes igjen og igjen. " Canon of creativity" er et begrep fra Moreno ( som skapte psykodrama) som jeg kjenner på som en beskrivelse av denne tilstanden. Å være, tilstede, i et nå og samtidig være åpen for de skapende kreftende i meg i møte med andre. Min reise strekker seg mot en slik form for tilstedeværelse.
GjenopprettetMedlem
Jeg har jo noen svin på skogen  :razz: , (det har vel alle) :lol:  Er snill nå, eller har jeg alltid hvert  :lol:  :lol: :eusa_dance:    men jeg mener og tror helt fast og fullt at de tilsandene man kan få av sopp og rusmiddel, kan man oppnå også bare ved meditasjon, særlig trommereiser, . en sjaman har trommet mye for meg. og vælveret man får fra trommereisen og meditasjon, er samma som man får av annen "dritt".. 
selvfølgelig kan man nok oppnå en tur "reise" lettere med sopp.. MEN jeg tror man skal være veldig erfaren sjaman (åndlig menneske) og begi seg ut på sopp-tur"reise" i kombinasjon med åndelige metoder. rus er jo ikke noe å trakte etter. selv om  jeg tror "lovlige alkohol" er ett farligere rusmiddel enn visse andre ting. men det er en annen sak.

Men husk og mediter den 17. juli, da er det felles-meditasjon over hele verden for og heale vår kjære moder jord  :respect:  . klokke-slettet finner du/dere på tråden der det tår om det. spre det. veldig viktig.  det er et energi skifte rundt da(les om det) og vi(alle som bryr seg om andre,kjærlighet til alt, åndlige osv) har sjangsen til og spre kjærlighet over moder jord, vi vil bli koblet nærmere moder jord igjen, som vi mister litt pågrunn av 9-4 livet og alt det matralistiske, ikke minst penger og makt,og at vi ødlegger vår kjære mor(moder jord)  Da kan vi reparere alt.  vi nok folk mediterer for vår jord samtidig, så legger vi et energi lag som vil påvirke alle til det bedre, og det vil bli fredligere på jord. fred  :)    dette kan leses om på en annen tråd. men det er en mail jeg fikk fra en sjaman- som går rundt i hele verden, og kommer fra alle verdens kanter. så spre det, og all, selv om de tviler litt.. sett av en liten time, en liten time for og gjør vår moder jord frisk. .. ble mye dette.. hehe  tusen takk.  spre det. det er mitt eneste ønske ;-)

vennlig hilsen hansO og monica
GjenopprettetMedlem
Hei! Jeg er ny her på forumet men jeg har hatt en fot innen sjamanismen i ca 10 år. Jeg har inntrykk av at man ikke får  like mye ut av trommereisene sine om man ikke har ett mål med disse. Dette er noe jeg selv har opplevd, at den gangen du tar en reise bare for reisens skyld, er ikke opplevelsen av selve reisen like sterk. Jeg har som noen av dere andre måtte ta pauser imellom for å fordøye hva de forskjellige symbolene betyr. Men når det skjer er det heller ingen tvil. Jeg har tatt lange og korte pauser og til min store forbauselse og glede innhenter sjamanismen meg igjen når jeg har tatt for lange pauser, ved å sende ut dyr på min vei.. De siste årene har jeg vært ganske sløv med å pleie det sjamanismefrøet for jeg trodde at jeg har da ikke no behov nå... har det fint jeg.. Men først dumper jeg borti en havørn bare noen få meter unna meg og jeg blir fylt med en slik ærbødighet og respekt.. Bare noen dager etterpå detter jeg borti en jerv som spiser en fisk.. enda tok j ikke hintet! En liten søt spurv har besøkt meg lenge og varmet mitt hjerte, han ble så tam at j kunne plustre og han kom.. når han så meg begynte han å skrike for da ville han ha litt fuglefrø.. Plutselig var han borte og mitt hjerte ble tungt.. Idag ser jeg at disse dyrene kom på min vei for å fortelle meg noe. Det er det som skjer etter man har hatt noen trommereiser og fått kontakt m dyr.. de kontakter deg også i "virkeligheten".
Dette ble ett langt innlegg, men regner med at det også er andre som har hatt slike opplevelser. At sjamanismen handler ikke bare om reisen, men også det man ser og sanser etterpå. Tror heller ikke at man trenger å ta sopper el andre plantelærere for å oppleve sterke reiser. Jeg har aldri gjort d! Mange kjærlige klemmer fra meg:-)
GjenopprettetMedlem
Velkommen på forumet, Angelica!

Det du beskriver kjenner jeg meg igjen i. Jeg har selv bare drevet med sjamanisme i 2-3 år. Men opplever at reiser for reisens skyld blir bare tull. Det skjer likevel mye utenom, som handler om dyr og symboler ute i naturen. I perioder skjer det mye og andre perioder lite. Jeg jobber også litt innimellom med lys og healingenergi som jeg sender gjennom kroppen.
Det var noen flotte møter med dyr du har hatt. Til og med noen av mine favoritter.

Mvh Stridshjelp
SEO Crawler
ja, velkommen angelica!  i know you, and i love you (veldig kjærlig klem tilbake..)

:biggrin:

jeg bladde litt bakover i tråden, og ramla over et begrep jeg helt hadde glemt.

konseptsentrifuge

djevelen i meg hopper av fryd. (dekonstruer, dekonstruer, dekonstruer, riv ned, riv ned, riv ned)

hvis man kunne sentrifugere konseptene, så opp ble ned, og bort ble her, tiss ble nese, og rumpe ble hjerne..og så noe helt annet neste gang igjen..
..så kunne man skape noe nytt.

hvis noen er helt avkonseptualisert, og reagerer negativt, henter man frem noen konseptplaster..

:lol:
GjenopprettetMedlem
Hei Torstein! Love you too :wub:

Lurte lenge på hva du mente med konseptsentrifuge... tror du må forklare det litt nærmere.

Kjærlig klem til deg og dine kjære :wub:
SEO Crawler
takk du, kjære, jeg må leke litt med den.  m.a.o. forsøke å lage noen konsepter om konseptsentrifugen

(ops, nå går det rundt for meg..)
Francis [Bot]
For min del kan jeg si at å "reise" for å oppleve det åndelige er for å kunne lære og ta med seg det man lærer, i hverdagen og det virkelige liv.
Å være med på kurs bare for å være med, for å oppleve "spenning" i hverdangen blir for meg helt feil.

Mine intensjoner for å melde meg på kurs er for å lære om meg selv, få veiledning og kunne ta det i bruk for å utvikle meg selv.
Å hoppe fra kurs til kurs blir helt feil. Når man drar på kurs så bør man bearbeide det man opplever etterpå, før man drar i vei på neste kurs.

Når man prøver ut slike ting er det nok ikke for å bli en del av gjengen men for å finne seg selv og sin vei i livet... En plass hvor en hører hjemme og føler tilhørighet til.
Tror nok de fleste har en intensjon med kursene dem drar på men er kanskje ikke alle som "jobber" like mye med opplevelsene etterpå.
Vil tro det finnes nok av dem som forventer at "nå skal jeg på kurs, så nå ordner alt seg". Er nok dem som tror at kurslederen er der for å fikse alt, mens h*n er en veileder hvor kursdelagerne selv må jobbe med opplevelsene.

Man drar på kurs for å lære ikke for å bli fedriglært...
GjenopprettetMedlem
Man får opplevelser uten å ta dop,trmmereisen gir deg det du vil ha :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
"ørnen":

Man får opplevelser uten å ta dop,trmmereisen gir deg det du vil ha :icon_rolleyes:
Omtrent som jeg skulle ha sagt det selv  :innocent2:
Francis [Bot]
:respect:
Anonymous
"ørnen":

:eusa_clap: