Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Felles meditasjon for Moder jord,
jeg slutter meg til fra det høye Nord  :P
GjenopprettetMedlem
Og om dere ikke har sett Shelly Yates fortelle sin historie selv så anbefales denne varmt:

http://www.youtube.com/watch?v=cqUAluDv ... ed&search=
GjenopprettetMedlem
takk alle    :wub: :wub: :wub:  :respect: :respect:  dette blir fantastisk.. flott det på youngstorget.  vi skal få samlet en gjeng i ålesund og.  :respect:  mine brødre og søstre

klem hans og monica
Sensis [Crawler]
Jeg syns at det å henge seg på et overveldende og høyt håp den 17.7 er lett naivt og typisk norsk.

Det er visst slik i Norge at det må et skippertak til, initiert fra utlandet selvfølgelig, for at folk kan føle noe som viktig og kan beveges til å stille opp.

Men for all del. Delta. Delta hver dag. Også alene. Med hvert hjerteslag. I hvert pust.

Mvh Ailo
Anonymous
:respect: har du sett, the secret,når flere går sammen i kjærlighet enheten vil kraften bli enorm det er for vår moder jord,det ser jeg som noe av det viktigste,selvsagt burde vi alle gjøre dette hver dag alene med hvert hjerteslag i vert pust,det har du rett i,høyt håp er vel det vi burde fokusere på,for vi er alle bare mennesker som gjør så godt vi kan med å leve livet på godt å vondt,skulle ønsket du hadde tid til å sitte en time med oss  :wub: klem Gunn
Anonymous
Om en uke skal menneskeheten samles i en fellesmeditasjon for å gjenoppbygge et fellesgitter. På oppfordring fra noen her inne har jeg nå kjent på egen magefølelse, og her er en tilstandsrapport fra den etter absorbering av videoen og budskapet fra Shelley Yates & Co:
I videoen(e) forteller Shelley Yates om drukning i en myr. En spennede historie. Men hun forteller også en annen historie. Om kanaliseringer og planene til noen lysvesener hun fikk kontakt med da. Disse har gitt henne løsningen på de store globale verdensproblemene som fattigdom, naturkatastrofer, krig og fred sånn. Eller på "denne søte Jorden" som det også heter i Patricia Diane Cota-Robles språk...

Vel vel. Tilbake til Shelley Yates og min mage. Beskjedene fra de Kosmiske lysvesener blir kanalisert når Yates ligger i badekaret.
”Nææ, badekaret?!? Min mage bobler litt frekt og vellystelig.

Ti stille,” forlanger jeg. ”Dette virker jo til å være en hyggelig dame. Dette er jo slikt jeg tror på nå – global bevissthetsendring, paradigmeskifte og mer.”

”Jasså og ja vel. Men hvorfor forteller hun historien med samme teknikker og ånd som man gjør på pinlige vekkelsesmøter i karismatiske bevegelser, da?!?!” murrer min irriterende mage litt tvilende.

”Hysj! Jeg vet vel ikke alt. Jeg forsøker å få med meg det gode budskap. Denne snille damen er sikkert bare under uheldig påvirkning av kristen tankegang, og tror at folk må overbevises slik. Utenfra. Dette betyr da ikke at budskapet er dårlig, du din, din fordomsfulle negative magefant!”

Etter slike milde irettesettelser roer den obstanasige magen seg noe ned. Vi koser oss og nikker gjenkjennende til det å sette pris på de små ting og annen hygge. Inntil Yates introduserer den nye styringsformen: Alle økonomiske midler skal kanaliseres gjennom et konsil. Magen min stivner i skrekk. Et himmelsk konsil - en liten elite - skal ta hånd om ressursene og fordele dem viselig utover. Nå bobler det og koker der nede.

"Oioioi, kanskje på tide å tenke på å koble inn hjernen nå, hææ? brumler min mage. ”Jeg er som du vet, bare en stakkars mage som ikke kan tenke,” lyder det nå bekymret nedenfra.

Jo da, men det skader vel ikke å gi dette en real sjanse, først? Husker du ikke hvor koselig det var i sted? Det er nok ikke sikkert at det er så gærn’t som du tror. Alle andre ser jo ut til å like dette, og tanken bak er jo faktisk god… I hvert fall sier man det. Og så vidt meg bekjent har ingen tatt skade av å meditere.”, mumler jeg litt forlegent.

Man er kanskje født med en ømtålig mage for nå nytter ikke med godsnakk. Særlig ikke når Shelley forklarer hvorfor alt er gått så galt med menneskeheten. Den frie vilje har skylden, sier hun.
Nei, nå må jeg. Jeg må! Hører du!!!” brøler det nedenfra.
For ifølge Shelley var menneskeheten opprinnelig festet i et gitter, men valgte å koble seg av for tusenvis av år siden for å få fri vilje

(min mage gidder nå ikke engang å bry meg med likheter med bibelske myter, eller det allverdens "Himmelske Kompaniers" negative syn på mennesket i fri tilstand. Selv ikke når det trues med litt Sodoma og Gomorra nederst i artikkelen).
Og jeg? Jeg gir opp og styrter på do. En umiskjennelig odør sprer seg i rommet.
Etter utført forretninger, takker jeg min mage pasjonert for hjelpen, og går inn på websidene til Fire the Grid. Nå kobler jeg inn min lille hjerne. For logisk tenkning vil jo tilsi at det nye livet i gitteret må være uten fri vilje ettersom det var viljen som var problemet i første omgang? Dette vil hjernen gjerne lese litt mer om slik at den kan forstå det.

Hør nå her, man kan da ikke forvente at lysvesener som kanaliserer via badekar tilbyr nærmere forklaringer, sier min hjerne nokså tørt. Nu er vi over i avdelingen for svar som ”Guds veier er uransaklige” eller at ”dette vil du forstå når du blir større, lille venn”og ”kosmiske tider kommer og tider går”, fastslår hjernen. 

Hjernen gjør meg raskt oppmerksom på at det i den norske oversettelsen er utelatt et langt avsnitt om salg av den ”himmelske musikken.” Besynderlig...?.. For på originalsiden har musikken en sentral plass. Der dukker det uavlatelig opp små henvisninger og linker til CDer av to musikere. Riktignok tilbys noen gratis nedlastninger, og de donerer visstnok store deler av inntektene til prosjektet. Likevel oppleves dette som forholdsvis påtrengende reklame. Av min hjerne. Litt guffent at det også stadig gjentas at denne musikken er fylt med egenskaper som skal bidra til opplysning. For eksempel slik:
On my journey to building this website I have been enchanted by the music of Bradfield and Anael. They have been playing the background music for this website. I have been informed by my light friends that the frequency of the song "Sky Sent" will facilitate the opening of the soul and help with the frequency adjustment. As we enter a time of more loving energy the frequencies of our earth will heighten. The tonal frequencies of this song awaken a sleeping piece of our soul to remind us of the potential within us all. This song is available for download, and if you listen carefully with your heart, you will not only hear the truth in the words but your body will feel the stirrings of remembering who you really are. We need only open ourselves to this possibility to feel the music’s gift. For those of you interested in expanding yourselves with other loving tones built into music I suggest you experience "Buddha Spirit" , a meditation CD by the same artists, or the "Spiritual Beings on a Human Journey" CD by Anael, from which "Sky Sent" originates. This music will facilitate with the ascension process. You are a part of God entitled to all the wonder and splendour of the Creator’s earthly gifts. [Ed.: The background music playing on this website is from the album Within our Reach.]

Hentet herfra: http://www.firethegrid.com/eng/home-fr-eng.htm

Nå, hva syns du? Er dette fremdeles bare et velmenende prosjekt eller er dette også forretninger? spør min hjerne. Før eller siden blir man i hvert fall geleidet inn på dette salgsstedet: (Apsis music): http://www.apsismusic.com/2007/index.htm
Der sier man bl.a.:
These hidden tones are in fact an encoded program ……..Bradfield has an incredible gift to hear these tones and embed them in his creations, creating in essence "medicine" for this energy transformation
.
Yates reklamerer også slik on den nye CDen som nå er i salg:

Embedded in the tonal frequency were the instructions for the second part of the Fire the Grid project. This new information is to become the second movement. ….
.
(Hentet herfra:  http://www.firethegrid.com/eng/home-fr-eng.htm) NB. Her snakker vi altså om andre del av dette prosjektet. Det som lysvesenene vil skal skje etter 17.7. finnes altså innkodet i musikken som er til salgs.

Det er nå jeg får akutt diaré og hodepine for dette minner meg om en gedigen reklameplakat.

Innimellom har også jeg kontakt med noen Makter som kaller seg Komiske lysvesener. Det er mulig jeg fikk forslaget om å omdøpe hele prosjektet til Fire the Gribb (norsk-engelsk) fra dem. Jeg vet ikke.

Ettertanker: Til de som må tvile: Intensjon med mitt innlegg er godt.
Et forslag fra en rimelig klok mann har jeg bitt meg fast i. Det går omtrent slik: ”Vær årvåken der ute, for det du vanner vokser” Noen andre kan sikkert finne igjen ordrett sitat og oppgi link til artikkelen som i sin tid var skrevet av Ailo. Men nå er jo hjernen - eller Passopp som den også heter - på ferie..  :w00t:
Anonymous
Artikkelen som jeg hentet sitatet fra heter. Hvem er jeg egentlig??? og finnes her: http://sjaman.com/index.php?option=com_content&task=view&id=116&Itemid=27

Rett sitat skal være:
Vær årvåken der ute. Vit hva du vanner. Det du vanner vokser.

Artikkelen kan selvsagt ikke tas til inntekt for mitt syn eller harselas.
GjenopprettetMedlem
At du gidder å bruke så mye tid på å latterliggjøre dette prosjektet.
Anonymous
nn, det må jeg si. Du er sannelig i siget her. Ironien blomstrer, men jeg skjønner egentlig ikke den gode hensikt?
Selv fikk jeg også litt vondt i magen da jeg leste ditt innlegg. Hva jeg imidlertid vet om denslags magefølelse, er at den er fullkomment subjektiv og snakker høyt om indre motstand og frykt. Noe som først og fremst har rot i ens egen historie.
Det kan neppe brukes som saklig argument mot det en reagerer på.

Det er ellers mange ting som kan diskuteres i et prosjekt som dette. Jeg er av natur skeptisk, og sluker ikke alt rått. Jeg trenger heller ikke tro på alt som blir sagt i kanaliseringen for å støtte prosjektet. Jeg tar til meg det som resonnerer.
Tvil og tro må veies mot hverandre, for å komme til at avbalansert standpunkt, etter min mening.

Jeg tror ikke at denne timen med meditasjon vil redde verden, eller forvandle vår bevissthet med ett slag.
Imidlertid tror jeg det er et godt bidrag til evolusjonen (av den menneskelige bevissthet). Mao noe det er verdt å 'gi vann til', for at det skal vokse.
Anonymous
"Aventura":

At du gidder å bruke så mye tid på å latterliggjøre dette prosjektet.

Ja, hva kan man si...
Jeg hadde behov for å utrykke meg skriftlig, og var i en tilstand der valget synes å stå mellom en dårlig skillingsvise og det innlegget som stod her. Selv hadde jeg det svært moro når jeg skrev innlegget.  :innocent2: Men jeg forstår at innlegget har begrenset verdi for andre enn meg selv.
Helt uten ironi: God meditasjon til alle dem som ønsker det.
Og for dem som måtte undre; tilstanden er nå god :lol:
Sensis [Crawler]
"Bast":

skulle ønsket du hadde tid til å sitte en time med oss  :wub: klem Gunn

Har du tid til å sitte en og en halv time med meg daglig, fra 7.30 og utover?

Har du tid til å gå gjennom kroppen din, jakte på spente muskler og innestengte følelser, og på sinnets uro?

Så bli med hver dag og kjemp på den arenaen i deg selv, for deg selv, for fellesskapet, for jorden.

Først må enhver redde seg selv, komme på overskudd og i balanse og så kan de redde andre, mener jeg.

Jeg tror på å begynner forandringen i det lokale miljøet, som er kroppen, følelsene og sinnet. Slik kan man gå fra det "lokale" til det "universelle", tror jeg.

Blokkerte følelser er lik ikkeanvendt, ikkeoperativ intelligens.

Ja, jeg syns det er noe i dette prosjektet som er verd en latter: Det selvhøytidelige.

At vedkommende er utvalgt til sannheten som sådan, mens sannheten ligger rett foran nesen til hver enkelt. Se den. Jobb med den. Med deg selv. Med din kropp og dine følelser. Bruk din oppmerksomhet og årvåkenhet.

Dine spenninger er jorden spenninger, dine tunge følelser tynger sommerfuglene, ditt sinns uro formørker vær og vind.

Noe annet er visst også verd en latter: At man ikke skal kunne le av det.

Men for all del, delta. Gi et bidrag for fred og balanse.

Men si meg: Hvordan skal man meditere denne gangen. Fortell meg hva jeg skal gjøre, hva jeg skal trene på og hvordan jeg skal  bruke sinnet?

mvh. ailo
GjenopprettetMedlem
Jeg har bare lyst til å si at i utgangspunktet er ikke dette slett ikke et selvhøytidelig prosjekt. Det er i tilfelle noe det er tilført utenfra. Utgangspunktet her er en 4 år gammel gutt som var som godt som død (etter 30 minutter under vann), i hvertfal hjernedød i følge legene. Og ved hjelp av enkle midler - helt vanlige mennsker som delte av sin positive energi og livsglede med gutten - ble han frisk. Og dette prosjektet, denne dugnaden neste tirsdag handler bare om at vi kan gjøre noe positivt for felleskapet på tilsvarende enkle måte. Det er ikke en spesiell måte å meditere på, eller noe man skal oppleve. De som føler seg kallet bes om å på sin måte kjenne på gleden over livet spesielt i denne timen. Om man velger bønn, meditasjon, affirmasjon, trommereise eller å luke blomsterbeddet for den del (om det er en god syssel) er et individuelt valg. Poenget er at man kan skape et positivt moment om mange oppholde seg i glede/takknemlighet samtidig. Det eneste jeg personlig vet i denne sammenheng er at det ikke kan skade. Og derfor velger jeg å gi det min støtte og deltagelse.
Anonymous
"nn":

Selv hadde jeg det svært moro når jeg skrev innlegget. 

Jeg kan se for meg at du hadde det moro. Positivt ment! Bare synd at det ikke kom så godt frem.
Ironi er ikke å spøke med, alltid! (Det var både seriøst og humoristisk ment.)  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Takk guro  :eusa_pray:  :wub:   
Og dette prosjektet, denne dugnaden neste tirsdag handler bare om at vi kan gjøre noe positivt for felleskapet på tilsvarende enkle måte. Det er ikke en spesiell måte å meditere på, eller noe man skal oppleve. De som føler seg kallet bes om å på sin måte kjenne på gleden over livet spesielt i denne timen. Om man velger bønn, meditasjon, affirmasjon, trommereise eller å luke blomsterbeddet for den del (om det er en god syssel) er et individuelt valg. Poenget er at man kan skape et positivt moment om mange oppholde seg i glede/takknemlighet samtidig. Det eneste jeg personlig vet i denne sammenheng er at det ikke kan skade. Og derfor velger jeg å gi det min støtte og deltagelse.

slik kan man meditere. Alle må meditere på sin måte, og slik de føler for. :)  Dette er ikke rakettforskning  :lol:  :lol:  Men jeg er virkelig ydmyk for at så mange henger seg på, og jeg føler det var meininga jeg skulle legge inn denne tråden her.. Takk alle for alle svar. Alle må få ha sine meininger. Men vel.. en time er ikke mye og ofre da, når det blir en verdensomfattende felles-meditasjon. Og alle verdens problem bli jo ikke løst av det. (eller kanskje  ;)  )

Jeg tror på å begynner forandringen i det lokale miljøet, som er kroppen, følelsene og sinnet. Slik kan man gå fra det "lokale" til det "universelle", tror jeg.
  sier Alio som jeg har stor respekt for  :respect:  :respect:  Men dette blir jo også en hyllest til vår kjære moder jord  :respect:  også da.

jeg er bare lille meg. Og takk for at dere bryr dere,  :respect: til dere alle.

:wub: :wub: fra hans og monica
GjenopprettetMedlem
Jeg registrerer at det er flere som er skeptiske/negatve til dette prosjektet. På en måte kan jeg forstå det, men.......

Se det slik jeg ser det. Her er det et menneske som har opplevd noe stort, som ønsker å gjøre noe for alle i hele verden, som av hele sitt hjerte tror på budskapet. Hvem er vi til å dømme henne for å forsøke?????? :wub: Og kanskje, men bare kanskje lærer vi (og mange andre) noe om oss selv og vårt lokale bidrag når vi hjelper henne og er med. Jeg tror, nei jeg vet, at et slikt bidrag vil hjelpe mange av dem som er med å bidrar, til å komme i gang med noe som kan bli et stort positivt bidrag lokalt for oss selv og våre nærmeste.

Jeg tenker at kanskje er det vi som er litt skeptiske/negative som tar oss selv litt for høytidelig. Kanskje det eneste som mangler i dette initiativet er en fortsettelse. Den fortsettelsen kan vi, hver enkelt av oss forplikte oss selv til, ved å si at etter 17. juli skal jeg gjøre dette hver dag kl. xx.xx og en time. Tenk på det, og gjør noe med det.
GjenopprettetMedlem
hei gidgeroo :)  Du skriver et flott innlegg.. Det er sant som du sier. Særlig det med fortsettelsen også. Virkelig noe og tenke på, Og Takk den damen  :wub:  som gjør så mye for og få frem budskapet sitt. Ikke minst "skylder" vi på en måte moder jord  :respect:  og gi noe tilbake, for alt den gir oss..
Jeg har på en måte fått et slags kall føler jeg, at jeg skulle/skal spre dette..Og føler jeg må gjør det så godt jeg kan. Og er veldig takknemlig for alle svar..

Det at det er en spesiell dato 17.07 kl 13.11 har noe med astrologi og gjør har jeg skjønt.
Jeg er ikke så flink med astrologi  :razz: , Men jeg har skjønt det sånn at 17.juli kl. 13.11 her i norge så går en planet i en bane, og i en (retrograd)? så planeten vil passere 2(eller 3) ganger samme punkt,på grunn av diverse ting,og at dette visst ikke skjer mer 1 gang hvert 1000ende? år, så det vil være noe spesielt med energien da. Og at alt vi gjør mot hverandre vil gi trippel effekt.. Dette er ikke jeg noe flink på  :exclaim:  . men skal stå noe om det i stykket helt først i tråden. Mulig dette blir svevende for mange. men men..I såfall ikke tenk så mye på det, men bruk den timen til og Takke og visse vår respekt for moder jord  :respect:

klem fra hans og monica
GjenopprettetMedlem
Stå på, jeg synes det er et bra tiltak, og så får hver enkelt bruke sin frie vilje til å være med eller ikke, og til å følge det opp videre eller ikke.

Takk for det du gjør.
Anonymous
Jeg likte også ditt innlegg, Gidgeroo.
Vil bare bekrefte dette med astrologien, det er riktig at venus passerer 1 grad i jomfruen den 17.7, returnerer i august og så går direkte igjen i oktober. Månen gjør det samme den 17.
Men akkurat dette er jo ikke så veldig sjeldent eller spesielt, så jeg ville gjerne visst kilden for din info om akkurat dette, Hans.
Har du en nettside eller annet materiale? jeg er nysgjerrig på dette siden jeg har studert astrologi, men følger ikke opp på nettsider oa. nå for tida.
SEO Crawler
I et "non-duality-perspektiv" er det eneste øyeblikket

Mange ganger får jeg følelsen av at de mange "redde-verden-prosjektene" bare gir "svingninger" på pendelen:   Voldsomt den ene veien, og så "Bam" tilbake..

Hvis du vil redde verden, ikke kjemp. Ved å kjempe forsterker man det man vil overvinne.

Dualismen "tar" oss, gjør oss utrygge, gir oss illusjonen av at "noe må gjøres". Ikke-dualismen sier at vi kan ikke gjøre noe, og ikke kan unngå å gjøre det vi gjør

Alt er bra, vi bader i kjærlighet (men vet det ikke selv.)

Igrunn er det fint om folk føler engasjement og ivrer etter å ha felles mål og handlinger, også innen det åndelige. Men det kan fort bli en tvangstrøye, og det innen det som må kunne kalles for "relative sannheter". Deltar man, er det fint, deltar man ikke er det like fint. Jeg har hørt om flere slike datoer, men har ikke klart å fatte interesse for dette enda.

Hvis du vil berge verden, så se og føl den berget . Det tar noen sekunder. Gjentas etter behov. Ikke la "kanskje-kanske ikke" få nakkegrepet...det går akkurat som det skal gå.

Frykten for verdens undergang, er frykten for døden/kroppens forgjengelighet, er frykten for det som er forbi egojeg`et.

Justeringer og oppgraderinger av bevisstheten i dagliglivet kan være vel så lurt. Jeg vil nok en gang hevde, uten å føle noen som helst tvil eller blyghet, at fortsatt økt økonomisk vekst ikke er forenlig med vern av naturen. Til min forundring så virker det som mange, også "alternative", faktisk tror det. 4 fete biler, høyrepolitikk, og så meditere litt noen  datoer...? 

Nix, og atter nix, kom ut av konseptnikkersen og bytt ut tankegarderoben

Eller ikke.
GjenopprettetMedlem
Hei lazy  :)  Jeg kan dessverre ikke noe om astologi. Min samboer nevnte det med planetene, at hun hadde lest det en plass, også står det om det i det lange innlegget helt først i tråden. men du har nok rett. tror det står tidlig i innlegget. Også får jeg en mail i uka fra ei som driv litt med astologi, der det står om hvordan plantene står i forhold til hverandre og hvordan det kan påvirke oss. Jeg kan sett inn noen av innleggene i mailen på en pm-melding til deg. ikke nå. på vei til køys. men skal gjøre det.

:respect: fra hans, jeg er i begynner fasen, og tar sakte et skritt av gangen. men føler det sterkt. med tromme-reiser og sånn. og er veldig ydmyk. og litt skjenert. men dette med den 17. juli var som at dette måtte jeg spre. var som et budskap som kom til meg, og slipper ikke taket.

hans og monica  :wub:
GjenopprettetMedlem
Kva med den internasjonale meditasjonsdagen 7. mars som står om i artikkelarkivet her inne?
Den som nokre mayaindianar-lysarbeidarar har stifta for Jorda og det naturskapte miljøet?
Ekje den god nok,då?
Kvifor ikkje den?
Eg held ein knapp på den.
Forstå det ,den som kan....
(Men heller ikkje den dagen har gått over i historien som ei stor fyllestgjort greie,og eg makter knapt å grave fram noko som helst
om den frå ettertida,så den kan ikkje ha vore like kommersiellt(og aggressivt) marknadsført i new age-miljøet som
Grid-greia?)

Passopp,ha du ferie?

Personleg trur eg det er like viktig med alle mennesker sine bøner,gode hensikter og handlingar rundt om i verden, og for det gode i verden,kvar dag,som ein stor kollektiv meditasjon på ein gitt dato.
Det får  versogod vere opptil einkvar,men det er kanskje greitt å vere litt kritisk i vår stadig meir kommersielle kvardag?
Og dess meir nokon presser ein vedteken sannhet nedover hovudet mitt og freistar skremme vatnet  tå meg med siste tog-tuut tuut,dess meir  full i lått vert eg. :lol:
Me er uansett ein del av altet?
Anonymous
FIRE THE GRIBB?

Jeg har bare lyst til å si at i utgangspunktet er ikke dette slett ikke et selvhøytidelig prosjekt.
Det er i tilfelle noe det er tilført utenfra. Og dette prosjektet, denne dugnaden neste tirsdag handler bare om at vi kan gjøre noe positivt for felleskapet på tilsvarende enkle måte.

Dette mener jeg er galt. Slik prosjektet presenteres av Yates selv (gjennom video, websider og e-posten som dere har lagt ut her) handler dette om mye, mye mer enn "en 4 år gammel gutt som var som godt som død"…og "om å gjøre noe positivt for fellesskapet."
Men drukningshistorien brukes i dag som et sannhetskriterium, eller skapelseshistorien for Yates’ prosjekt. Når det gjelder ”påført utenfra” vil jeg spørre: Er det ikke Yates selv som opptrer på videoen og er forfatter av budskapet på Fire the Grids websider?

I mitt tidligere innlegg kommer det fram at jeg opplever Fire the Grids-websider som en stor reklameplakat for salg av CDer. Nå er jeg ikke motstander av kommersielt salg. Men jeg misliker salgsteknikkene som det brukes på disse nettsidene. Her loves man nærmest opplysning ved å lytte på musikken. Man får også vite at det ligger innkodede, eller skjulte budskap fra lysvesener i CDene som selges. Såpass mye misliker jeg slikt at jeg har moro av å harselere og omdøpe prosjektet til: Fire the Gribb (Mine lysvesener har ikke fluent  English, men humor har de).

Jeg ser at det gjentas av flere at intensjonen bak er god. Så hvorfor være negativ da? Det er godt mulig at Yates er en snill dame. Selv er jeg altså ikke overbevist om at dette prosjektet er fullt så godhjertet som det fremstilles som her.
Men la gå, si at det er det da. Da er jeg nysgjerrig på dette: Hvordan vet man egentlig om intensjonen er god? Føler man det? Har man sjekket kildene i informasjonen man legger ut? Eller er det nok å nevne fred, meditasjon og paradigmeskifte? Eller spiller det ingen rolle hva som sies, bare vi mediterer? Skal man helst la være å påpeke besynderligheter ved et prosjekt for ikke å forstyrre den gode stemning? Ikke banne i kirka, så å si. Er det helt greit å nøre opp under en panikkstemning ved å love at det er tusen år til neste gang? Skal man overse slikt og mye mer i den godes tjeneste?

Selv om Fire the Grid-prosjektet begynte med en ulykke har det endt opp som et forholdsvis innfløkt prosjekt. Ideene og trosforestillingene i prosjektet tillegges kosmiske lysvesener og det er faktisk gjennom kanalisering av beskjeder fra disse vesenene at Yates har fått ideen om 17.7

Og ja, man kan gi faen og forsyne seg med det man liker. Og det er jo for så vidt slik de fleste gjør det i dag. Man plukker litt her og litt der og lager sitt eget religiøse måltid. Ettersom utgangspunktet for valget av 17.7 ble kanalisert til Shelley fra Kosmiske lysvesener er det disse vesenene som er er ansvarlig for at vi nå eventuelt samles for å hekte oss på gitteret, eller antenne det. Eller?
Hvis man nå velger å forsynet seg bare litt fra dette fatet. Hva er det man forsyner seg med? Hva ligger igjen på fatet? Hvor mye av maten eller ingrediensene kan man egentlig fjerne før tallerkenen er tomt, og man går sulten hjem?

Jeg bare lurer.
Under tvil har jeg nå lagt ut inn igjen innlegget, eller harselaset jeg fjernet i gårkveld.
Anonymous
Kjære medmennesker
kan vi ikke bare forkaste det vi ikke liker med det skrevede ord om 17 juli
å ta til oss det som treffer som vi liker med det,det posetive  :) når jeg så innlegget skumleste jeg det bare,
viste at dette var riktig for meg,denne dagen ville mange sitte å sende i kjærlighets kraften i felleskap,å min intensjon sa ja,den holder jeg på
jeg kommer til å ta tromma fatt å etter det sitte i stillhet sende å mota kjærlighet i felleskapet med en intensjon til det beste for altet
ubetinget kjærlighet er kjærligheten til alt skapte liv.
den dømmer ikke-kritiserer ingenting,men er nøytral og bygger på totalal aksept.
De kjærlighetsfulle tanker bygger deg opp de består av,
Takknemelighet - tilgivelse - Forståelse - Aksept - Tolleranse.

klart det altid er noe som proviserer oss det er jeg den første til å bekrefte det hender det tar helt av her  :lol:
det er jo forde jeg bare er et menneske  :w00t: er jeg det,det for andre vurdere  :icon_rolleyes:  :lol:
en av mine svakheter er at jeg skjelden forstår andres ironi,  :w00t: det er et problen som lager mye problemer for meg i hverdagen det blir kræs i meg  :shyone:                  Final Tribe jeg ser det som viktig at noen minner oss andre på den 7 mars når tiden nærmer seg,så flest mulig har mulighet til å bli med  :respect:  til alle på sonen å våre gjester føles det riktig bli med i meditasjon den 17 juli 13,11 i kjærlighet for dere selv å vår moder jord klem Bast  :respect:
GjenopprettetMedlem
Og kva med denne :w00t:http://globalpeaceday.org.au/event_background.htm
GjenopprettetMedlem
Her ein litt seinare i haust,blir det tid til den i Nord Odal? :w00t:
http://www.themiracletimes.com/IDP/International_Day_of_Peace.htm

Trur det vert mange,nye sjangsar vis ein kjenner seg litt vissen den eine dagen. :innocent2: