Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"WhiteOwl":

Du verden, du verden! Ikke verst med så mange språk!
Dessverre har jeg ikke noe å bidra med, - kunne kråkespråk eller nordlænnig være aktuelt..? ::)

Ikke lenge til den 21. nå! Håper sted og tid snart blir offentliggjort!

Kjære WhiteOwl, vi håper alle at klokkeslettet straks kan "frigis"
Vi venter på tillatelsen, og det jobbes med det i dette øyeblikk
Legger det ut her umiddelbart vi har den.
GjenopprettetMedlem
Seremonien vil avholdes mellom klokka 18-20.
Stedet kommer, men nå vet dere tidspunket
GjenopprettetMedlem
Du verden hvor jeg beundrer deg for den jobben du har lagt ned i dette :respect:
GjenopprettetMedlem
I`m not alone  8)
GjenopprettetMedlem
Nei je sier det om alle som har jobbet med det,men du har vel lagt ned en  :wub: :eusa_clap:del
GjenopprettetMedlem
Seremonien vil avholdes mellom klokka 18-20.
Stedet kommer, men nå vet dere tidspunket

Kan desverre ikke være i Oslo på denne datoen, MEN jeg kan delta fra klokken 18-20 i mitt hjerte.
Håper/regner med at flere vil "delta" på denne måten også.
Hvis noen har forslag til sermoni/go-ord som skal sies,
så er jeg klar til å åpne hjertet å sende det jeg kan av positiv energi.
Mange bekker små, blir en stor Å.
Varme tanker
GjenopprettetMedlem
Er i møte da,men er med i tanker og hjerte :wub:
AdsBot [Google]
18-20 = Fint! Gleder meg til å få delta på dette.
GjenopprettetMedlem
Vil bare takke for at dere er så tålmodige alle sammen. Siden har siden den kom opp hatt over 8000 treff så responsen er helt enorm. Det varmer mitt hjerte. Vi driver i øyeblikket å planlegger selve seremonien. I øyeblikket ligger det ann til at den blir delt i to sesjoner. En hvor bare verdenstrommen trommer og en del hvor alle sammen trommer, rasler, synger o.l. Så ta med dere Trommer og rasler. Det er kanskje unødvendig å si, men det oppfordres til å vise respekt for seremoniområdet. Det vil si at man ikke kaster sneiper og søppel i området og i på bålet. Og ellers viser respekt, det vil si at man ikke kommer alkoholpåvirket osv.

SÅ EN GOD NYHET SOM DERE HAR VENTET PÅ
Vi mangler nå bare en godkjennelse for å kunne gå ut med stedet for seremonien, mange av dere som har fulgt med på mailene mine har kanskje allerede gjettet stedet. Vi har nå fått godkjennelse av politiet og av brannvesenet. Dette betyr bare at vi mangler godkjennelse fra selve stedet. Hun som godkjenner det er på jobb imorgen (Torsdag) Og vi regner med at det bare er en formalitet da de er positivt innstillt. Så om alt går som det skal kan vi gå ut med stedet imorgen. Jeg kan si så mye som at det er ett sentralt sted i Oslo.

Detaljer og hjelp rundt arrangementet.
Det vi i øyeblikket trenger er noen som har en varebil og kan tenke seg å donere litt bensin og kjøring, helst på dagen og etter selve arrangementet. Dette gjelder henting av en brenntønne og muligens henting av noe ved. Slik at den bør ikke være for ren innvendig. Ellers trenger vi en brannslukker og om det er noen der ute som har brannvernlederkurs er dette en fordel. Brannvesenet kommer sannsynligvis til å være tilstede allikevel.

Om alt skulle skjære seg angående seremonistedet trenger vi ett alternativt sted. Sognsvann har vært foreslått, men om det er noen andre som har forslag her er vi veldig åpne for det.

Noen ord om oss som er med i prosjektet
Vi som er med i verdenstrommeprosjektet søker å endre den negative utviklingen før det er for sent. Vi ønsker en fremtid hvor mennesket og naturen er i harmoni. Vi ønsker å vekke folk, politikere og makthavere fra den kollektive "transen" de befinner seg i angående ødeleggelsen av Moder Jord. Vi er ikke profesjonelle skribenter eller arrangører av slike store arrangement. Om vi på vår vei skulle ha tråkket feil, uttrykt oss på en uklar måte eller støtt noen er det på ingen måte vår intensjon.
Vi søker heller ikke å legge vårt ego i prosjektet eller på andre måter gavne oss selv gjennom å gjøre dette. Vi håper at andre som ser den endringen verdenstrommen kan medføre, som ser hvilken intensjon og symbolikk som ligger i den, deltar og fremmer prosjektet på sin måte.
Om enkelte ikke skulle være enige i den måte synspunkt kommer til uttrykk på gjennom siden og andre fora, ber jeg dem om å se på symbolikken som ligger i prosjektet. Vi mottar gjerne konstruktiv kritikk på siden. Men ber da om at det legges ved ett forslag til hvordan den kan endres. Dette gjelder både sideoppbygging og innhold. Spesiellt om du skulle synes noe mangler. Ber også alle legge kraft på at vi får godt vær denne dagen.
GjenopprettetMedlem
sorry om jeg kupper tråden (iike meninga) menne siden det er en i oslo,hva om vi vestlendinger samler oss i feks bergen og har en?
GjenopprettetMedlem
Denne tråden er åpen for alle :) Synes det er flott om det er flere som ønsker å ta imot trommen å holde en seremoni. Som jeg tidligere skrev på chatten man trenger ikke være "Sjaman" eller ha årevis med erfaring for å kunne lage en seremoni. Det som derimot er en forutsetning er at intensjonen er på plass og at man behandler trommen med den respekt den fortjener, dette betyr også at ingen element av personlig vinning kan være med i spillet. F.eks kan man ikke ta inngangspenger o.l Eller be om å få trommen bare for å "leke" med.Vet at dette helt sikkert er unødig å si, men da er det ihvertfall sagt. Det hadde også vært fint om man kunne skape litt mediafokus rundt seremoniene for å sette fokus på saken.
GjenopprettetMedlem
Jeg sender dere alle min dypeste respekt for den jobben dere har lagt ned :respect:
GjenopprettetMedlem
Endelig etter mye dataproblemer kan vi gå ut med stedet. Det blir foran Stortinget i morgen lørdag 21/10 fra klokken 18-20. Vi kommer tilbake i løpet av dagen med en utfyllende melding.
Anonymous
Dette høres jo helt fantastisk ut.  jeg vil ønske dere lykke til med seremonien.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Lykke til :respect:
GjenopprettetMedlem
Er denne seremonien forhåndsanmelt i avisene for å få dette kjent...?

Det er en stor risk for regn i morgen, ( ikke så gunstig for trommene)

Er det noen her som medbringer Remotrommer...?
GjenopprettetMedlem
INNLEDNINGSSEREMONIEN FOR VERDENSTROMMA

Som Whitecougar skrev er det gledelig at vi endelig kan bekrefte
Sted og tid for innledningsseremonien av Verdenstromma,
Da den siste tillatelsen kom i går.

Førstkommende lørdag 21. oktober vil seremonien avholdes
Foran Stortinget i Oslo, med start kl.18.00 og ca. varighet til kl. 20.00

Vi takker dere for innspill, positivitet og ikke minst tålmodighet.

Endring:

Det har tidligere blitt annonsert at dette skal ledes av Hector Likanleo som seremonimester.
Etter en helhetlig vurdering har vi i samråd kommet fram til at seremonien ikke
skal ha seremonimester, men ledes i felleskap.

Men som symbol på Moder Jord`s feminine krefter har vi funnet det riktig at seremonien skal startes og koordineres av en kvinne. Vi har forespurt Anita Biong om å påta seg denne oppgaven, og det gleder oss at hun har svart ja til dette.
For oss som har jobbet med prosjektet føltes det som om den siste brikken falt på plass.

Nå ser vi fram til sjølve seremonien og ønsker alle velkommen foran Stortinget lørdag.
GjenopprettetMedlem
Åååååå det var deilig å lese det der....endelig!  :w00t:

Vil der være muligheter for oppvarming av trommer ved ilden der tro?

Gleder meg som en unge  :biggrin: dette blir kraftfult og vakkert  :respect:

UlveMor
GjenopprettetMedlem
Alle mine beste tanker til dere som skal være med på innvielses sermonien for VERDENSTROMMA i Oslo 21. oktober 2006. Inderlig LYKKE TIL.

Skulle gjerne vært med! Som mange andre kommer jeg til å "være med dere" via tankene. Tenner bål i lavvoen og bruker min egen tromme på samme tidspunkt.

i ydmykhet og kjærlighet
hilsen Livvil
AdsBot [Google]
Jeg vil gjerne rette en stor takk til dere som gjør dette mulig :respect:

Til Sjelevenn: Det ligger an til Remo-vær ja, men hvem vet når mange tanker fokuserer på SOL!
GjenopprettetMedlem
Ja, slik føles det for meg og - "den siste brikken" er falt på plass. Nå ser jeg frem til "dominoeffekten"! Trommens reise begynner og alle som vil ta i mot den er også brikker i dette verdens dominospill. Sammen vil alle deltagere være en del av trommereisens mønster. Dette blir fantastisk spennende og jeg gleder meg som en unge. Regn med meg hvis det ikke blir sol  :lol:
GjenopprettetMedlem
Verdenstrommen innvies:

Foran Stortinget, lørdag 21.10. kl. 18-20

Velkommen
GjenopprettetMedlem
Vi håper mange tar med seg trommer, rangler etc til seremonien i morra,
og været,  :biggrin: ja får alle ta en liten soldans på morran i morra,
så kommer nok klarværet til kvelden
GjenopprettetMedlem
...flott jobbet Wolf, Whitecougar; Birger og mange andre...lykke til i morgen alle som skal dit og de som skal være med i tankene...dette er et et skikkelig flott tiltak som moder jord virkelig trenger om dagen  8)
Anonymous
:icon_cry: Jeg får ikke kommet. Kommer det på TV? Bra jobba av dere  :wub: :eusa_clap: