SEO Crawler
ønsker deg gode reiser, og takk for at du deler!

GjenopprettetMedlem
Må jo si meg mest enig i det Biernna har å fare med. Det er vel elementær kunnskap at man ikke drar på trommereiser i rustilstand, og det leser vi jo!!! Synes Biernna har mye kloke synspunkter, og har en fantastisk humor, og er verdt å lytte til. Soppens funskjon i økosystemet er å bryte ned organisk materiale. Det er sikkert noe man kan lære av diverse sopper. Men selv foretrekker jeg å spise sopp. Ta heller en kopp. (kaffe/te!?!)

GjenopprettetMedlem
For å utdype litt. I min kropp er de ingen ånder som får ta styringen, uten den Store Ånd. Da sier jeg ikke noe annet enn det at jeg ønsker at Gud skal være min herre, eller Gudinne.

GjenopprettetMedlem
Eehh...sjamanisme går igrunnen ut på å ha kontakt med åndene. Blant annet.
Klart, hvis du har en religiøs overbevisning som sier at du bare skal forholde deg til en gud, er det greit. Man kan drive med sjamanisme uten å komme på kant med sin overbevisning. Men det finnes også mange animister blandt oss, og vi tror da at alt er besjelet og at du kan kontakte både dyreånder, planteånder, treånder osv. Og at vi faktisk kan lære noe av disse.
Det er mange her inne som er interessert i urter. Forståelig for urter og planter er medisin. De er våre lærere. Rosenrot, Salvie, Ginseng, Ryllik, Hvitløk osv er alle plantelærere. Som Fleinsopp, Ayahuasca og San Pedro er det. Hvorfor mange føler en trang til å plassere enkelte lærere i en bås med ett negativt stempel på, er vel frykt. Den er nedarvet gjennom generasjoner, den er blitt næret av kirken og staten, for folk skulle ikke holde på med store åndelige aktiviteter...det var forbeholdt prester ol. Kirken var/er staten. Gjennom sin spredning av frykt har de klart å holde på makta over folket. Noen var sterke og selvstendige og nektet å gi etter for kirke og stat. De ble brent på bål som hekser, trollmenn og kjettere...
Det er vanskelig å komme forbi disse tankemønstrene, denne nedarvede frykten. Jeg er glad det finnes mennesker som er så sterke at de tør å gjøre sine egne erfaringer, tør å befri seg fra frykten. Og som deler de opplevelsene og erfaringene de får gjennom dette med oss andre.
Tilslutt. Jeg er enig med de som sier at sånne planter leker man ikke med. Det gjør man heller ikke med Revebjelle, Tysbast, Liljekonvall, Kjempekonvall, Selsnepe osv heller... Men man slutter da ikke å skrive om de gode egenskapene disse plantene innehar for det...??
GjenopprettetMedlem
Enig i at sjamanisme går ut på å ha kontakt med åndene, men jeg lar ikke noen andre ta styringen uten at jeg godtar det, det er min indre overbevisning, om at det er det den Store Ånd ønsker. Jeg er animist, men jeg kan ikke godta "hvilken som helst ånds ønsker". Det ville være fatalt for meg. Mitt utgangspunkt er å gjøre mot andre, det jeg vil at andre skal gjøre mot meg. Og det erfarer jeg at ikke alle ånder lever etter. Vær derfor din egen Gudinne/herre!

GjenopprettetMedlem
En sjamanistisk opplevelse er en sjamanisktisk opplevelse, og endrer seg ikke ettersom hva andre synes.
Nå har det seg sånn og slik at gjennom tidene så har sjamaner brukt planter under sjelereiser. Det er ikke noe som sier meg at en ikke skal bruke enteogener sammen med meditasjon eller sjelereiser. Det er må huske er at sjamanisme er kraftfullt verktøy, som det også befinner seg risiko ved. Det vil være den vakreste sak i verden for noen å ta den risikoen, mens for andre vil det være totalt motbydelig. Poenget er ingen gjør noe som byr dem i mot.
GjenopprettetMedlem
Takker for en god debatt under en vakker opplevelse. Vi prøver å begrense oss, det finnes ingen grenser, kun i min oppfatning. Lotusblomsten lever av mudder og søle, og er så vakker.....
Kjærligheten flyter mellom oss alle, en vibrasjon som gir uendelige muligheter både med og uten støtte i livet som er selve Reisen.

GjenopprettetMedlem
Æg æ grævla fornødde mæ di goe svar på fleinlegget mitt.
Æg blir heilt varme i øyrepelsen,moe i hælen,å goe i såvehåve mitt.
Æ...,nei.det greie seg.
Noge av dæ allar jillaste æg vett om,dæ æ om hausten når soppen kjæme.
Då går æg sidelengs og baklengs øve kjelvene å snakke mæ sopp-åndene.
Når eg finne en sopp,fortelle den om mæg te resten av beboarane,og då styre di meg rundt på kjelvå i en skikkelig låyen transe.
Kvær einaste sopp eg finne fortelle litt om dæ æg he i vente,når tiå er inne.
Æg trur plukkingå æ enn veldig viktig forberedelse,elle rituale om du vil.
Mæ sopf i kropfen mod olumpia-topfen!!!
GjenopprettetMedlem
tel teleterkji : Takk !
-& Ja,det finnes kollektive opplevelsa
i det individuelle.
Rommet E stort
Rommet Romme
- Ailt
GjenopprettetMedlem
Man blir sugen på mer,det gjør man,suget fra saivo henger ennu ved
gleder meg til nettene da drømmer jeg ennu mere om sopp
da tar den meg ennu lenger innover.
Det blir ofte heftig drømming etter en sopp seremoni.
vreksøalrkhjerksløakdjk!!!!
Eller på ny-tysk ich haban meinir gluckenwunsch zur essen hoyte,einmal nudelknopfen geheiratet!
GjenopprettetMedlem
Å så ble det stille,jeg er tilbake i den statiske verden
og alt ser naturlig firkantet ut igjen,slik det burde i et firkantet sinn preget av en firkantet men velmenende verden.
Ennu engang ble jeg overbevist om evighetens vidder og saler.
Nå skal jeg og åndene le av det hele og kanskje spise en Anthon bergs marcipanbrød!
GjenopprettetMedlem
Den firkantede verden er for lineær til å kunne strekke sine tråder inn i evigheten.
De fleste mennesker er ikke bevisst sine sjelsliv
-og kjenner de et snev av det blir de redde og flykter inn i den trygge 4-kantede verden der innhegningen gir trygghet og alt kan forklares naturlig.
GjenopprettetMedlem
Why can`t we all just speak plain norwegian???
What is wrong with typing letters in ones own language??
I think this whole deal about english reading and writing,to be an obsession caused
by the tragedy of being baptized as a child by the infamous christian community.
And this english leaking out is a deseased personality from way back in time.
Of course i could be fooling myself,the easiest thing in the world.
Love to all.
Kjærlighet er loven
Kjærlighet underlagt viljen.
(Liber al)

GjenopprettetMedlem
Plain norwegian.. det flyet har gått for leeeenge siden.
Så her står vi....................!!!
GjenopprettetMedlem
Åh,kunde ig bare blotte mig for alt og alle
så var dar inge hemliheitar
null mystique og null mushikk
kon denna nakna strand
me kvilande måka
og bøljende vatn
Åh konde ig bære lufte dig upp
langs stripa av ljos
åh konde ig bære suge
alle smerte
og spjut-stikkje
alle ondeknerte
Åhh konde ig bære jære alt
det ig mæler om
bake en.....jordbær-rabarbra kake
og servere den
med et fint glass
reke-lake.
GjenopprettetMedlem
Det er noe merkligt med dette Når en kommer in på å snakke om hellige planter så går det an med Amazonas, men med den soppen i nord, da blir det liksom hstmfrl

GjenopprettetMedlem
Gjør klart bålet æ!!! Hehehehe

GjenopprettetMedlem
Det synes jo som soppen sen gammelt blitt brukt som healing och kraftplante på andre sted i verden, så det är jo veldig bra at dette kommer fram

GjenopprettetMedlem
Kvitekrists hærmenn tåler fortsatt ikke å høre om andre veier til gud.
Taler man om soppen kommer de for å fortie og skremme alle som lytter og lærer.
gamle dagers spøkelser kommer i nye plagg,med nye fjes,slik lurer de selve livet tilbake til frykten for naturen.
Kvitekrist sine hærmenn sverger til sitt brennevin og sine sølvkors,med slikt utstyr finner de sitt "høyere selv",tror de og lurer horder av sjeler til å tro det samme.
Menneskets oppfinnelser er så mye tryggere en naturens utemmede geni.
Derfor disse fordommer mot fleinsoppen som åpner kommunikasjon direkte med gud.
Jeg håper kvitekrist hører min tale og vrir seg i sin trygge bedehus-sofa.
Kvitekrist trodde nok at sånne som meg var utdødde,men nei,jeg er her ennu og fortsetter å provosere kristendommens bibel-tyggere.
Det finnes mange herlige veier til gud og opplysning,og jeg synes vi burde prøve dem ut og legge vår intense frykt for åndeverden på hylla.
Åndene er ikke onde,slik de dumme tror.

GjenopprettetMedlem
Jeg velger å skrive det samme her som om hallusinogener, vet ikke hvordan jeg linker dere til siden
jeg har selv brukt ganske mye forskjellige rusmidler og føler at jeg kan snakke for de fleste opplevelser i forbindelse med rus.
jeg brukte 3 og 1/2 år på det. og har nå brukt 5 år på å komme tilbake til nogen lunde der jeg var før jeg begynte.
Med mange sår på sjelen som fortsatt trengs å leges.
Det er mange veier til åndelig erfaring! rusmidler er en mye diskutert debatt. Her er litt jeg mener om det:
Mange velger å ta rus middler for å oppnå åndelig erfaring, uten å vite at det til syvende og sist bare er destruktivt.
Hvorfor det da har blitt gjort opp gjennom tidene må være gjort i tillidt til healing prosessen som kommer etterpå.
Dette er en god grunn til å slutte, for uten at man slutter med det kan ikke healing kraften komme inn (slik jeg ser det).
Selv om Healing kraften er noe vi har hatt hele tiden!!
Første gang jeg ruste meg merket jeg en mektig "åndelig opplevelse" om at den åndelig verden åpnet seg for meg for så å bli tatt fra meg i neste øyeblikk. Jeg merket at jeg gled inn i en sløv tilstand, vekk fra det vikelige samvær med omgivelsene mine.
Selv om jeg merket dette syntes jeg opplevelsen i seg selv var så mektig at jeg måtte prøve det på nytt.
Det ble aldri det samme i forhold til ektheten i opplevelsen.
Og i det øyeblikket meldte jeg med psykisk ut av sammfunnet vi lever i. Noe som var en stor feil, da jeg mener at vi lever i en tid det er ekstra nøye å være til stede i samspillet mellom oss mennesker, denne evnen mister man med rusmidler. Man glir da over i en innbildt verden det ikke er lett å komme ut av.
Mvh. jimango
GjenopprettetMedlem
Trist at du hadde så negative opplevelser
av "rusen" du opplevde på det åndelige plan.
Trist.som årstiden.
Kanskje valgte du feil sted og tid.
Det er ofte slik.
Mange får en negativ opplevelse av "rusen"på det åndelige plan
og klandrer "rusmiddelet"
Mange takler ikke forandringen og blir deprimerte
Men slik er det med sannheten som plutselig dukker fram
på en "åndelig rus tripp"
Den blir for mye for den løgnen man har levd inni
og man bryter langsomt sammen en tid.
Men dette er helbredelsen som finner sted
Og den kan gjøre jævlig vondt,om det trengs.
Jeg tror den "åndelige rusen" er bra for dagens a4 roboter.
GjenopprettetMedlem
Hmm.. mulig du har rett..
Man finner vell fram til det som passer en selv best.