GjenopprettetMedlem
Følg din egen sti.

Gjør det du føler er best for deg.

Anonymous
"teleterkji":
Når åndene kommer,går det som av seg selv,jeg griper tromma og legger utpå.
Først er det jeg som har styringen,men så tar de over og banker løs på tromma med et tempo og en kraft som er helt vanvittig.
Åndene kommer for å lære meg skikkelig crazy kaos-tromming,og jeg rir avgårde på trommekraften langt og lenge mellom verdnene.
Sjamanåndene er noen kraftbunter,og de er mange,de er som om de står i kø for å få nyttet anledningen.
Jeg har alltid vært fascinert av heksene som innsmurt med flyvesalve kunne fly på sopelime gjennom luften.Nu har jeg funnet oppskriften.Flein og tromme!!!
Sopelime og flyvesalve var en mindre avslørende teknikk heksene brukte i en tid da trommene var forbudt.
Det er fint å kunne gjennoppvekke de "gamle"tider og være med mellom verdnene
der tid og sted ikke hersker.
Fleinsoppen er en stor Sjaman!!!!

Det er sikkert ganske provoserende for flere å lese det Teleterkij skriver - og jeg er ikke i tvil om at han har rett her. Jeg ser frem til en gang i fremtiden å bli bedre kjent med denne "sjamanlæreren". Spesielt El Amigo Mexicanske læreren og så herr Olsen den norske.
Morsomt å lese denne tråden igjen. El Sopp-sjaman Teleterkij har mye bra å si om hans erfaringer med fleinsopp.
Anonymous
"Snow":
Det er noe merkligt med dette Når en kommer in på å snakke om hellige planter så går det an med Amazonas, men med den soppen i nord, da blir det liksom hstmfrl 
Jepp, det er noe merkelig egentlig.
Anonymous
min mening angående teleoperatørns inntak av div sopper og kaktuser er............irrelevant.
og det syns jeg faen meg den bør være for andre også!
hvis vi ikke gir rom for individuell vekst så kan vi drite i se fram mot et friere samfunn med mer mangfold
hvordan i hælvete kan jeg nyte av naboens oppdagelser hvis jeg skal henge over hekken og kommentere hver bevegelse! om den norske soppen er hellig eller bare rusmiddel er også irrelevant fordi DEN ER DER!! som en naturlig del av guds forpulte økosystem og hvis noen kommer å forteller meg at det er TILFELDIG at den skaper nye verdner og innsikt som kan både skremme driten ut av en stakkar for så å skjenke den samme stakkarn himmels nektar og kraft fra topp til tå så kan vedkommende holde dette typiske, nihilistiske, hverdagspsykotiske og vitenskapelige synet for seg sjøl. Det er som å påstå at spaden ikke bør graves med og at man kan DØ av farene ved det. JA! folk har blir skvett gærne av sopp men folk har blir skvett gærne av å gå seg vill i villmarka og. Folk har hittil blitt skvett gærne OG daua av det MESTE!! men de fleste har IKKE blitt gærne og når jeg ser hvordan tralten går i hverdagen og hvor sterk den deprimerende og negative psykosen er i det normale arbeidsliv så vil jeg HELST være så gæren som overhodet mulig så jeg ikke blir dratt ned i møkka med isjias,syting over dårlige sjefer, gule rullingsfingre og klaging over hvem som burde ha vinni Big Brother, noe som er helt høl i hue fordi JEG skulle ha vinni Big Brother, hahaha! klart hvis man KUN gomler psykedelia uten å heale, tromme, rasle hente kraft osv så kan man jo ikke kalle seg sjaman MEN man har fremdeles livets rett og trenger å uttrykke seg og bli hørt av de som vil høre. Jeg har sjøl blitt bror med naturen, møtt forfedrene og dems verden gjennom bruk av både sopp og planter fra regnskogen men jeg har også blitt tversigjennom øksedrept med hue ned i plastikkbøtte og rumpa stikkendes til værs til de grader at jeg ikke vet om jeg tør dette en gang til. uansett så ER disse plantene viktige, de HAR VÆRT UTROOOLIG viktige og bidratt til evolusjonen (å si noe annet er løgn og arroganse) og kan gi verdifull informasjon IKKE bare for den som tar det sin del men for samfunnet. det lille samfunn og det store verdenssamfunn. en typisk psykedelisk ting er å vise oss likheten med mikro og makro kosmos og hvordan alt er økosystemer som påvirker de utenforstående økosystemer noe som kan få oss på tanken om at det å ta vare på oss sjøl helhetlig faktisk tjener et større gode. Ikke kødd med blåveisen, ikke kødd med hestehoven, ikke kødd med fleinsoppen heller for da kødder du med deg sjøl. Det er en GRUNN til at enkelte stammer får blåst et pulver inn i nesa som gir visjoner om frodige jaktmarker som viser seg å stemme og det er en grunn til at soppen er der. jeg ser at jeg innledningsvis nevnte at min mening var irrelevant og i forhold til teleterkji's inntak så er min mening det men når det kommer til å forsvare naturen som en HELHET!! så er jeg på banen. TUT TUT!!

Psykedelia oppløser skiller mellom ting sånn at plutselig så MÅ man f.eks erkjenne at det å bli tatt på samme kjønn faktisk er veldig godt til tross for at dette er ting som har liggi i den mentale boksen stempla homofili, hehe grunnen til at jeg nevner det er av egen erfaring bare så det er sagt så gutter! touch me!

GjenopprettetMedlem
Interessant! Tas til etterretning!! ... Og ... hvordan går det med ... BIhulene... ?

?
Anonymous
Jeg har fått rinexin av legen. jeg mistenker at det har oppstått en betennelse etter at jeg har skylt nesa regelmessig uten å la det tørke skikkelig. jeg skal gå på rinexin i to uker + kanskje to til og etter det så har jeg en ny legetime og da eventuell CT.
interessant at du fant det interessant, hva tar du til etteretning? hehe
GjenopprettetMedlem
Hehe... Ja, må din hellige galskap lenge leve, Kokopelli!

GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":
Jeg har fått rinexin av legen. jeg mistenker at det har oppstått en betennelse etter at jeg har skylt nesa regelmessig uten å la det tørke skikkelig. jeg skal gå på rinexin i to uker + kanskje to til og etter det så har jeg en ny legetime og da eventuell CT.
Jeg måtte også ta Rinexin. Heldigvis (bank i bordet) så har mine bihuleproblemer letnet meget betydelig etter operasjonen jeg nevnte en gang.
http://www.felleskatalogen.no/pasientut ... 89255.html
Jeg har et lite forskningsprosjekt — bruk av "nordiske/nordlige sopper" i norrøn religion, og særlig i samisk religion, sammenlignet med Nord-Eurasia og Sibir. Da kan moderne erfaringer være interessante, og jeg har tatt til etterretning at du og Teleterkij er personer jeg kanskje en gang kan komme til å spørre om å sammenfatte deres erfaringer med forskjellige stedegne sopper.
Ailo skriver i denne forsideartikkelen:
Sjamanerfaringer, ny skriftlig sjanger
Kanskje en dag blir Sjamansonen en rik kilde for framtidens søkere og studenter, som vil lære av fortiden og for forskere, når de skal dokumentere sjamanisme, sjamanerfaringer og forestillinger fra en forgangen tid.
Det spørs om det allerede er slik. Det er 20-30 "Gjester" som saumfarer dette forumet til enhver tid, også midt på natta, har jeg sett.
Anonymous
Jeg har lite erfaring med sopp og ingen i forhold til vettug bruk, ayahuascaritualer to ganger så den store erfaringa har jeg ikke, men jeg har fått mye ut av disse erfaringene og nok til å forsvare rituell og sjamansk bruk av det med nebb og klør. Jeg er nok mer interessert i den enteogenpolitiske debatten og min posisjon der enn bruken av dette nå for tiden. Televerket derimot kommer med erfaring støtt og stadig så han veit nok å navigere skuta gjennom de forskjellige lagene.
Anonymous
Passopp:
Jeg har et lite forskningsprosjekt — bruk av "nordiske/nordlige sopper" i norrøn religion, og særlig i samisk religion, sammenlignet med Nord-Eurasia og Sibir. Da kan moderne erfaringer være interessante, og jeg har tatt til etterretning at du og Teleterkij er personer jeg kanskje en gang kan komme til å spørre om å sammenfatte deres erfaringer med forskjellige stedegne sopper.
Spennende forskningsprosjekt

Jeg håper du vil si mer om dette senere en gang hvordan det går med dette prosjektet.
GjenopprettetMedlem
Terence Mckenna lever videre gjennom David å Kokopelli,og det varmer langt inn i sjøvettet,skal jeg synge og chante for dere.

Og jeg takker den sunne Passop for din evigt klarsynte interresse i denne tråden som henger i en skinnende bronsje-knapp etterhvert.
Vi skulle samles et sted oppi fjella engang,male ansikt og bruke mapacho tobakk i et heftig enteogenmani ritual.Norske fjella er full av gamle sjamaner,hekser,einherjere,troll å nisser,de elsker lyden av en lokkende runebomme,og vil gjerne oppleve livet igjen i en sjaman-seremoni.

Anonymous
les med treg og monoton stemme------> The maximum rate of the undescribable vast dimension beyond time and space is a neverending loop of non-linear thoughts and the illusion in wich we all take part as co-creators of the universe is actually the seed of tomorows not yet thought through and processed impressions of the outside world. This and more is just a little bit of what the psychedelic expirence can directly give you through the sacrifce of your own ego, but let's cut to the chase.....
Mckenna likte å snakke og er flink til å snakke men jeg skjønner ikke så mye av hva han snakker om.
GjenopprettetMedlem
"The future of the human race lies in the exploration and making explicit of the contents of the human imagination".
T.Mckenna.

Anonymous
"teleterkji":
Terence Mckenna lever videre gjennom David å Kokopelli,og det varmer langt inn i sjøvettet,skal jeg synge og chante for dere. 
Og jeg takker den sunne Passop for din evigt klarsynte interresse i denne tråden som henger i en skinnende bronsje-knapp etterhvert.
Vi skulle samles et sted oppi fjella engang,male ansikt og bruke mapacho tobakk i et heftig enteogenmani ritual.Norske fjella er full av gamle sjamaner,hekser,einherjere,troll å nisser,de elsker lyden av en lokkende runebomme,og vil gjerne oppleve livet igjen i en sjaman-seremoni.

Ja, det er bare å prøve å samle sammen folk.

Jeg har fått tak i en bok fra hun Maria Sabina - avdød Mazatec sjaman fra Mexico som jobbet mye med Teonanacatl - Psilocybin Cubensis/Mexicana i hennes sjamanritualer/seremonier.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... s&n=507846
Jerome Rothenberg presents a wonderful introduction to the life, visions, and works of this illiterate healer who cured with her words in the midst of mushroom-induced trances. She lived most of her life in grinding poverty in the Oaxacan village of Huautla de Jimenez in Mexico, comforted only by the visions of the "little ones"--hallucinogenic mushrooms(Psilocybin). In the midst of one of her visionary encounters, she was invited to read a holy book and the words she saw there gave her the power to create long chants about herself as the healing woman/the sun woman/the silk scarf woman/the doll woman/the bruised woman/the tungsten woman, and on and on in a manner similar to the great "Thunder the Perfect Mind" text in the Nag Hammadi Library. In fact, some of the similarities are uncanny between this anonymous, gnostic-like text, and the words of this poor woman from the Mexican countryside. Both the story of her life, and the translation offered here of her words, are so powerful that you will never forget Maria Sabina. This humble woman has long been a member of my Pantheon of Makers
Og prøver å få tak i denne boka - som er vanskelig å få tak i:
Maria Sabina - her life and chants
http://www.answers.com/topic/maria-sabina
María Sabina García (1888 - November 23, 1985) was a Mazatec medicine woman who lived her whole life in a modest dwelling in the Sierra Mazateca of southern Mexico. Her practice was the use of the various species of native psilocybe mushrooms such as Psilocybe mexicana).
Her life
Sabina was the first contemporary native shaman to allow Westerners to participate in the healing vigil known as the velada, where all participants partake of the psilocybe mushroom as a sacrament to open the gates of the mind. The velada is seen as a purification and as a communion with the sacred.
In the 1955, the American banker and ethnomycologist R. Gordon Wasson visited her hometown of Huautla de Jimenez, Oaxaca, and experienced a velada with her. He also brought spores of the fungus, which he identified as Psilocybe mexicana, to Paris. The fungus was cultivated in Europe and its active ingredient was duplicated as the chemical psilocybin in the laboratory by Swiss chemist Albert Hofmann in 1958.
Fint å bruke hennes chantinger i psilocybin seremonier
Chants
Alvaro Estrada, a fellow Mazatec, recorded her life and work and translated her chants. Estrada's American brother-in-law, Henry Munn, translated many of the chants from Spanish to English, and wrote about the significance of her language. According to Munn, Maria Sabina brilliantly used themes common to Mazatec and Mesoamerican spiritual traditions, but at the same time she was a unique talent, a masterful oral poet and craftsperson with a profound literary and personal charisma.
It is sung in a shamanic trance in which, as she recounted, the "little children" speak through her:
Because I can swim in the immense
Because I can swim in all forms
Because I am the launch woman
Because I am the sacred opposum
Because I am the Lord opposum
I am the woman Book that is beneath the water, says
I am the woman of the populous town, says
I am the shepherdess who is beneath the water, says
I am the woman who shepherds the immense, says
I am a shepherdess and I come with my shepherd, says
Because everything has its origin
And I come going from place to place from the origin . . .
(Alvaro Estrada, Maria Sabina: her Life and Chants)Anonymous
denne boken ønsker jeg meg til jul!
GjenopprettetMedlem
Maria Sabina is alive in Hyperspace!
Terence Mckenna is alive in Hyperspace!
Magick is alive in Hyperspace!(Mckenna`s announcement)
I am a little Hyper too
Treasuring your work David,to bring forth this good and shamanic story of Maria Sabina,again i have drifted into the unknown english vocal-burglary
If i may appear clownish,it is because i love you,in the circus kind of a way.But there is love,and the love thereof.

GjenopprettetMedlem
"David":
http://www.answers.com/topic/maria-sabina
Her er et godt søketips:
Answers.com "stjeler" ofte sitt stoff fra Wikipedia, så også her. Det er fullt tillatt, når man gjør oppmerksom på det, slik det gjøres her, men jeg mener det er mye bedre å gå direkte til Wikipedia, da slipper man all den distraherende reklamen som
Answers.com er så full av. Altså:
http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_Sabina
Du David siterer begynnelsen av avsnittet "
Her life" i denne artikkelen. Jeg synes fortsettelsen er meget interessant, og til ettertanke for deg og mange andre som leser og skriver her i S-sonen. Jeg fortsetter sitatet der du stoppet, og uthever det som jeg mener også kan diskuteres her inne:
American youth began seeking out Sabina and the "holy children" as early as 1962, and in the years that followed, thousands of counterculture mushroom seekers, scientists, and others arrived in the Sierra Mazateca, and many saw her. by 1967 more than 70 people from the US, Canada, and Western Europe were renting cabins in neighboring villages. Many of them went there directly after reading a Life Magazine article written by Wasson about his experiences.
Sabina cultivated relationships with several of them, including Wasson, who became something of a friend. It is rumored, without validation, that many important 60s celebrities visited Maria Sabina, including rock stars such as Bob Dylan and John Lennon.
While she was initially hospitable to the truthseekers thronging to her, their lack of respect for the sacred and traditional purposes caused Sabina to remark, "Before Wasson, nobody took los niños simply to find God. They were always taken to cure the sick."
Many of the travelers were penniless, and they contributed little to the local economy, especially when they learned to find the mushrooms on their own.
Late in life, Maria Sabina became bitter about her many misfortunes, and how others had profited from her name. She also felt that the ceremony of the velada had been desecrated and irremediably polluted by the hedonistic use of the mushrooms: "From the moment the foreigners arrived, the 'holy children' lost their purity. They lost their force, they ruined them. Henceforth they will no longer work. There is no remedy for it."
Jeg skal komme tilbake med flere referanser til Maria Sabina fra pålitelige forskere som har skrevet om henne.
GjenopprettetMedlem
But the children of the gods,are still working in the world,words cannot end their power to transform the mundane realm of sceptisism,and doubts.
I can put my own music to that,and dance along.
Maria is not bitter,anymore,she is happy to see other voyagers in the realm of thruths.!
Happiness is a warm gun,yes it is.(beetles)

Anonymous
"teleterkji":
But the children of the gods,are still working in the world,words cannot end their power to transform the mundane realm of sceptisism,and doubts.
I can put my own music to that,and dance along.
Maria is not bitter,anymore,she is happy to see other voyagers in the realm of thruths.!
Happiness is a warm gun,yes it is.(beetles)

Jeg tror også at Maria Sabina setter pris på at det er noen i denne verdenen som ønsker å bevare hennes lære om psilocybin osv...

Og hun er sikkert ikke bitter der hun er nå

Men heller guider dem som ønsker å bevare hennes kunnskap og visdom om disse plantene.
Anonymous
Og prøver å få tak i denne boka - som er vanskelig å få tak i:
Maria Sabina - her life and chants
Jeg har fått tak i på ebay - 1st edition og greier. Må betale $65 + $9 for frakt. Det er verdt det - denne boka vil jeg ha selv om jeg det koster meg litt dyrt. Det er en spesiell bok som er vanskelig å få tak i for dem som er interessert i å lære mer om Maria Sabina ang psilocybin osv. Jeg ser frem til å motta boka

Spesielt nå i disse dager hvor jeg føler som om psilocybin-ånden har tilkalt meg om å lære mer om den og erfare den snart. Da får jeg bare stole på det.
Anonymous
er det noen som har rapa? jeg kan kjenne psilocybin ånden helt hit
GjenopprettetMedlem
Eg hadde nettop ei reise med kraft-soppen,så ja det er mulig du kjenner ånden,XOCHIPILLI!!,Eg kokte Harmala-frø,og fasta heile dagen(6 banana).
Så når kvelden kom la eg meg ner på golvet,drakk "teen"av Harmala,eg trudde kroppen var rein,tiå gjekk,og eg innsåg at eg haldt tilbake,og då begynte harmala å arbeida kraftigt,eg måtte tvinga fingen ner i halsen,og BRAAKLASJACCHRA!,så kom frykten min i flytande form ut av kjeften.
Harmala reiv meg åpen,og så var det gjort.Lyset slo seg på inni meg,og eg kunne reisa innover saman med Harmala.
Etter ei stund i velværet sjå åndene,drikk eg chakruna-"te",kokt lenge på forhånd.Og nokre psilocybar,vel 20-25.
Eg legg meg til ro å ventar tålmodigt,pustar,augnene igjen,ser innover,og så kjem denne krafta sigande på,ho stig,og eg høyrer snart,"Ufoen",mikro-bølge lydar,kallar eg dei,som om dei var motorane i visjonane,fyrst lydane,så visjonane,dette går i bølger,og varer å varer utover natta.
Eg fann ut at puste-teknikk,er nøkkelen til å væra heilt med i visjonane,ikkje stoppa ved detaljar i dei,men fylgja flyten.
Kvar gong eg blei overfascinert av det eg såg,stoppa eg å reise,så puste-teknikk blei min hjelpar denne gongen.
Det var vondt å spy,det var noko av meg sjølve som spruta ner i bollen med plastpose over.

Anonymous
Xocipilli er faktisk blomstenes prins!! Din luring av en SnigleTerkji
Bra du fikk ut litt tunge ting så du kan bli mer radiant. snart er din kropp bare et gjennomsiktig hologram

GjenopprettetMedlem
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMNNNNN.
Om Shiva ,Om SHiva-linga,Om Kali-Kali.Shiva-Shiva,Nataraja,Aum Sivaya Vasi,Aum Mani Phadme Hummm,hummm,hummmmm.

GjenopprettetMedlem
Oooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!