Anonymous
"Sjelevenn":
Titler meg her...
og titler meg der...
En onani med ord og titler...
er hva det er...
Og hvilken reklame dette er...
Phuu.... :beer:

Anonymous
Harnerister er noe jeg aldri vil identifisere meg i - naturspiritualitet høres jo ikke så dumt ut - bedre enn naturreligion om man skal være kritisk til ordet "sjamanisme" eller om man skal nevne at annet ord enn sjamanisme. Jeg ser mer frem til å lese når en kommer til enteogen-kapitlene. Det er jo bare oppvarmingen det jeg har lest de første 20 sidene - hovedretten kommer jo senere med endel tanker rundt sakramenter - enteogener - bruken av dette osv.
GjenopprettetMedlem
Hvis andre ønsker å debattere, så bør de lese boken i stedet for å ta utgangspunkt i korte sitater som er løsrevet. Men dersom du ønsker å kommentere hvert kapitell og viser til en rekke korte sitater som underbygger det du skriver, så er det selvsagt helt greit. Men vær litt kreativ, kom med noen bidrag i stedet for å bare publisere sitater.
For mange kan full publisering på nettet av alle bøker være et godt formål, men dette er likevel ikke lovlig. Det handler om vanlig anstendighet. Hvordan ville folk her på Sjamansonen føle det hvis noen la den norske og engelske utgaven av Ailos bok på nettet?
Hei Passopp,
Endringer kommer i både hefte og boka.
Les essayet, så vil du neppe finne noe misjonering, og dersom jeg skulle ha falt i den fella likevel, så si ifra, og det blir endret raskt.
Sender et eksemplar til Nasjonalbiblioteket etter at jeg har fått de første tilbakemeldingene. Liten vits i å sende boken allerede nå hvis det viser seg i overmorgen at noen her for eksempel har argumenter som tilbakeviser det jeg skriver. Håper det er i orden ut fra lovverket. Takk for tipset forresten.
GjenopprettetMedlem
Si meg David, står det noen presentasjon/faktaopplysninger om forfatteren i boka?
En intro som forklarer hans ståsted og metoder han har brukt for å komme frem til sine konklusjoner?
Anonymous
Han forklarer erfaringer med enteogener og møter med sibir-sjamaner blant annet - i boka som jeg har skumlest litt utover de 20 sidene jeg har lest. Han presenterer ikke så mye av seg selv i innledningen - kanskje han vil det når dette blir bok?
GjenopprettetMedlem
Mange takk David
Har nevnt dette med Harnerisme.
For en strålende kommentar, meget kreativt, og lærerikt ikke minst.
Leste en melding om titler. Nå har ikke jeg noen titler selv, og hakke behov for det, bare tull i bunn og grunn, men likevel kanskje greit å huske at Eliade, Harner, Villoldo og Castaneda er akademikere. Ailo sa en gang at det er urbefolkningsrepresentanter og folk med doktorgrader som driver "sjamanismen" fremover. Bekrefter bare at titler er noe tull.
Nå er det nattatid! Sov godt alle der ute i natten.
GjenopprettetMedlem
Dåkker får ha mæ unnskyldt - Her va det fan ikkje mye å lese som omhandlet entheogener... æ trur æ "trippe" tell køys - kanskje når æ i mårra har praktisert litt oppvåkning kan lese bedre mellom linjene...
.....8 9 10 puh

Anonymous
"Fønix":
"Sjelevenn":
Titler meg her...
og titler meg der...
En onani med ord og titler...
er hva det er...
Og hvilken reklame dette er...
Phuu....

Støtter. Det greiene her synes jeg tar fullstendig av. Visste ikke at dette var advokat-sonen hvor vi henviser til paragraf ditt og paragraf datt. Trodde lissom vi dro i samme retning selv om vi har mange måter å gå på
Anonymous
Først vil jeg si til Passop at jeg er mektig imponert over dine kunnskaper og din innstilling!

Det er også mange andre her som har gode holdninger.
Så vil jeg si at dette er et område jeg ikke vet noe om, jeg er ikke særlig interessert og har ikke blitt mer interessert av å lese dette.
Men jeg synes jeg ser en stor usikkerhet hos forfatteren her, og vil derfor si at det er mye bedre å gi utrykk for usikkerheten enn å komme i en slik enten-er man-for-eller-så-er-man-mot stilling. da har debatten lett for å ende opp som kjedelig kverulering. Så, hva er du egentlig usikker på?
Siv
Anonymous
Kun noen tanker fra min synsvinkel:
Jeg kan ikke si slik mye til diskusjonens innhold. Men fra en distansert sikt føler jeg fronter...
Så hvilken nytte har vi fra denne diskusjonen? Hva har det gjort med deg? Hvor er skrittet hen til sirkelen i det hele?
Min nytte? Kanskje å lære seg å er vaktsom...
Mvh antje.
GjenopprettetMedlem
Dette er et svar på Andreas Winsnes første innlegg.
Jeg er veldig intressert i plantemedisin og veldig uintressert i enteogener. Derfor har jeg lest dette innlegget først idag, jeg har ikke lest de følgende svarene.
Jeg vill fortelle om hvorfor jeg bruker urtemedisin og hvorfor jeg ikke bruker enteogener og hvorfor jeg aldri i mitt liv ville bruke LSD.
Medisinplanter hjelper kroppen og psyket å hjelpe seg selv til å lege.
Medisinplantene er vekst i jorden, med hjelp av sol, vann og næring. De har de samme bestandsdelene som vi. De er hele, mer hele enn de kjemiske. Kroppen kan bedre ta til seg en urt, den virker med kroppen og har ofte ikke de bivirkninger en kjemisk har.
Hvordan veit vi om en plantemedisin virker eller ikke? Vi veit fordi den har vært brukt lenge o min eller andres erfaring har vist dette. Vi kan og vite fordi det er forsket på planten og de virksomme bestandsdelene er oppdaga.
Nå arbeider jeg mest på egen erfaring med urtene, men jeg har haft lærere og jeg har lest bøker og prøvd meg fram. Førr brukte en giftige urter i medisinen, dette er noe jag aldri gør. Jeg har ikke haft noen lærer som har lært meg og derfor vil jeg ikke prøve.
I tradisjonellt bruk av plantemedisiner og enteogener så finnes det lærere og kloke som veit og som lært under sitt liv. Jeg er meget ydmyk for denne kunnskapen.
Jeg ville dog ikke engang prøve enteogener i et slikt sammenheng. Min vei er en annen vei.
Når det gjelder selvutvikling så er min vei de små skrittens vei. Den er visstnok langsam, men den er bestandig og uten bivirkninger.
Etter å ha sett hvad narkotika gjorde med flere av mine venner så er jeg IKKE i det hele tatt intressert av den veien.
Og jeg mener LSD er narkotika. Jeg er meget skeptiskt til selvutvikling med LSD som hjelper.
Fra mine erfaringer vil jeg ikke anbefalle noen å prøve enteogener uten kyndig lærer.
Så lurer jeg litt på hvad Andreas Winsnes mener med *Det populære konseptet "sjamanisme" dekonstrueres*?
Det høres ut som en forulempelse.
I mine øyne er ikke sjamanisme et konsept.
Den er som det står på hovedsiden til Sjamansonen:
Sjamanisme er navnet på de eldste kjente metodene som finnes for kraft, healing og ekstase.
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Gunilla, jeg synes (jag tyckar): Første og største del av ditt innlegg er det beste svar hittil på noe av meningsinnholdet i Andreas Winsnes sitt første innlegg. I hvert fall er jeg 100% enig i dine synspunkter her. (Det er vel derfor jeg synes det er så bra..., krake søker make...) Deg vil jeg uten tvil lytte til. Fortsett å skrive om din vei. Jeg vil følge deg i dette.
Når det gjelder "konseptet", eller begrepet, eller ordet, eller termen "sjamanisme", så er det mange som har andre definisjoner og forståelser enn Ailo sin på forsiden av Sjamansonen. Derfor vil vi aldri bli ferdig med å finne ut hva sjamanisme "egentlig" er. Og i dag er det ordet i populærkulturen så brukt (og misbrukt) at det betyr både alt og ingenting, etterhvert. Derfor er det viktig at vi som bruker mye av vår tid til å prøve å finne ut av dette, velger definisjoner og forståelser vi kan leve med, og forteller andre at "når jeg snakker om sjamanisme, så mener jeg: ...) Det har Ailo gjort; det er legitimt, nødvendig og viktig. Og klargjørende for å forstå ham og hans forfatterskap. Det betyr ikke at jeg er enig i at hans definisjon kan brukes i alle sammenhenger og til alle tider og om alt som (kan) kalles sjamanisme. Jeg har også andre standpunkter, andre synsvinkler; i det hele tatt et annet livsprosjekt. Det betyr ikke at jeg tar avstand fra eller er sterkt uenig med Ailo. Det betyr (håper jeg) blant annet at vi kan respektere hverandre og arbeide sammen der våre livsprosjekter faller sammen, og gjøre hver våre meget forskjellige ting i andre sammenhenger. Og jeg må få lov til å si ifra hvis jeg mener at Ailo i sitt forfatterskap henviser til uholdbare kilder (der hvor han i det hele tatt bruker eller henviser til skriftlige kilder da), noe jeg allerede har gjort mange ganger, også her inne i forumet. Og heldigvis tar han meg til etterretning når min kildekritikk er holdbar. Det hender også at han har gode kilder jeg ikke kjente til, og at det er jeg som bør forandre oppfatning. I tillegg kommer sjølsagt at vi i bunn og grunn arbeider i to meget forskjellige verdener, som i lykkelige øyeblikk kan sammenfalle, finne hverandre så å si. Ailo skriver ofte det han kaller grunntekster (ikke grunne!) fra det han av og til kaller myteverdenen, mens jeg er en nysgjerrig skrivebordsforsker som har førti års trening i å spore opp og vurdere bøker og annen skriftlig informasjon. Det ser ut som slikt også kan komme til nytte inniblant, også her inne, eller hva, Silva og andre som spesifikt har bedt meg om tips og fått svar?
P.S.
For noen oppslag om hva sjamanisme (også) er (eller kan være) se mitt innlegg i tråden Sjamanisme - Nysjamanisme:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 5#msg40235GjenopprettetMedlem
Gunilla!.......

Et fantastisk bra innlegg!
Og jeg er helt enig med deg, når det gjelder å innta kjemiske og tildels
narkotiske stoffer. Det kommer av, at flere rundt meg, har blitt ødelagt
av slike rusmidler.
Passopp! Jeg forstår nødvendigheten av å dokumentere det meste av påstander
og dokumentere kilder, opphav. Men man kan vel ikke gjøre det på alt?
Jeg kan ikke dokumentere at jeg på min siste reise fløy på en Pegasus!
Men for de som går min vei, å som stoler på det jeg har å fortelle,
vet at det er tilfelle, fordi de har opplevd lignende selv.
Det er vel kanskje derfor dette *åndelige* aldri har blitt særlig akseptert,
trodd på, fordi det ikke er mulig å oppdrive bevis på alt som fortelles.
Bortsett fra at i disse dager har forskere oppdaget dette med speilnevroner,
å må se ting fra en ny vinkel.
For meg så spiller det ikke den største rolle, hvor ting egentlig kommer fra.
Satt på spissen, hvis det er slik, at det jeg opplever står i samspill med
hva mange andre opplever og kjenner igjen. Jeg mener at jeg selv har
planta beina såpass på jorda, at jeg selv klarer å skille ut det som ikke
kjenns riktig ut, eller som ikke har noe betydning for meg. Viktigheten er at
NOEN der ute har og opplever det samme. Et felleskap i noe som opptar
en viktig del i livet. Da spiller ikke disse papirene noen rolle, for meg!
Å husk, dette gjelder ikke historien. Den er viktig.
Men at ALT MÅ ha en opphavskilde.
Det er vel ikke mulig?...

GjenopprettetMedlem
Det ser ut som slikt også kan komme til nytte inniblant, også her inne, eller hva, Silva og andre som spesifikt har bedt meg om tips og fått svar?
Du er en fantastisk person å ha her på sonen, som gir oss innsikt i
ALT du vet om. Du slutter aldri å imponere meg...
Dette håper jeg du fortsetter å gjøre!
Jeg ville bare frem til, om det er mulig å dokumentere alt.
Ser du har redigert, å forstår nå hva du mener!
Men jeg er og forblir en nysgjerrig sjel,
å spør...i mine innlegg, nesten mer meg selv, en dere.
Å få svar fra andre, gjør saken enda bedre!
Takk Passopp!..

Anonymous
Jeg har fått flere a-ha opplevelser i weekenden som gjør at jeg er FERDIG med å utfordre andre sine tanker på den måten jeg gjør og ser på det jeg har gjort som komedie egentlig. Det eneste jeg burde gjøre er å ha skrevet dette uten å utfordre Andreas Winsnes sine tanker så mye mer enn å si dette som er min holdning til enteogener/plantelærere,patent på ord og planter osv osv..
1) Jeg mener at alle har rett til å drikke Ayahuasca hvor som helst i verden - og ta enteogener hvor som helst i verden uansett om det kommer fra et annet land. Ingen menneskegrupper - urfolk o.l. har patent på planter. Så lenge en brukder det til å hylle naturen og det gudommelige - spirituelle - så er det intensjonene som teller og ikke hvem som har patent. Ingen har rett til å eie noe som kommer fra Naturen. Jeg er en tilhenger av å utveksle tanker,meninger,matvarer(inkl planter) osv så lenge en ikke misbruker det og så lenge intensjonene er til beste for planeten og Moder Jord.
2) Ordet Sjaman har INGEN urfolk eller menneskegrupper patent på.
3) En kan bruke de virkemidler en har til rådighet i det landet en bor i - en kan sikkert drømme om at det ikke eksisterer penger,fly og biler osv her i verdenen - men det handler om å integrere i det landet en bor i og penger er en del av vår kultur pr i dag og da må vi forholde oss til det. Jeg liker også å drømme og romantisere - men jeg må også være realistisk og integrere i det samfunnet jeg lever i.
Dette med å utfordre ofte andre gjør at jeg ofte møter meg selv i døren - og får motstand på det jeg egentlig står for - så nok er nok ang det. Jeg sier hva jeg står for uten å måtte utfordre andre på en måte. Jeg har brukt for mye energi på noe som gjør at jeg sender ut signaler om at jeg skal bli utfordret hele tiden og møte motstand i det jeg står for, men etter å ha studert denne dokumentarfilmen så fikk jeg endel a-haopplevelser
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=3301.0Anonymous
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 3&Itemid=1
Jeg skriver på 100 % på det han skriver der. En trenger liksom ikke å si noe mer om man har den holdningen som blir beskrevet der.
Og for meg er boka(etter å ha lest halvparten av den) RUBBISH - rett og slett søppel. Den har fått meg virkelig til å ta en selvrensakelse i mitt sinn og etter å ha sett litt bak ting og tang i mitt sinn og det jeg står for og sett på det på avstand så ønsker jeg å hive denne boka i SØPPELET, som for meg den hører hjemme i. Jeg ønsker ikke å eie en bok som er så fjernt det jeg står for ang det åndelige og angående enteogener og sjamanisme. Den har OVERHODET ingenting i min bokhylle å gjøre. Det er knapt noe som er verdt å diskutere - jeg trodde ærlig talt ikke at jeg skulle ønske å kaste en bok om enteogener, som er skrevet på norsk. Jeg vil ALDRI anbefale noen denne boka - men en får jo bare lese den om man vil, men for meg sender den ut så mange feil signaler: Anti-samarbeid,skaper konflikter,eierett/patent på noe en ikke har rett til, manglende utvikling,anti-global mental tankegang,anti-alliert skapende tankegang ang sjamanisme osv....Rett og slett MØKKA bok, som ikke er verdt å nevne et lite mikromilligram. Tidenes verste bok som jeg har lest. Finsk fjernsynsteater eller en sjakk-kamp som varer i uendelig mange timer er mer spennende.....eller EM i Dortmunder WarterHalle...

Det Andreas kommer med er så fjernt hva jeg står for og sikkert veldig mange her inne står for sånn generelt ang sjamanisme spesielt. Og det samme for flere ang holdning til enteogener.
Anonymous
Jeg vil faktisk TAKKE Andreas Winsnes for å ha skrevet denne boka,fordi den satte i gang en voldsom selvransakelse prosess I MEG og når jeg ser tilbake på denne prosessen så var det en kamp i meg om det jeg står for og erfarer - fordi det han skriver i boka si utfordret meg på mange områder ang sjamanisme og enteogener/kraftplanter.
Takk,Andreas. Det sier jeg av hele mitt hjertet og lykke til videre med bokprosjektet(selv om jeg ikke deler mange av dine tanker så respekterer jeg dem mer NÅ enn før). TAKK!

GjenopprettetMedlem
"David":
Jeg skriver på 100 % på det han skriver der. En trenger liksom ikke å si noe mer om man har den holdningen som blir beskrevet der.
Og for meg er boka(etter å ha lest halvparten av den) RUBBISH - rett og slett søppel. Den har fått meg virkelig til å ta en selvrensakelse i mitt sinn og etter å ha sett litt bak ting og tang i mitt sinn og det jeg står for og sett på det på avstand så ønsker jeg å hive denne boka i SØPPELET, som for meg den hører hjemme i. Jeg ønsker ikke å eie en bok som er så fjernt det jeg står for ang det åndelige og angående enteogener og sjamanisme. Den har OVERHODET ingenting i min bokhylle å gjøre. Det er knapt noe som er verdt å diskutere - jeg trodde ærlig talt ikke at jeg skulle ønske å kaste en bok om enteogener, som er skrevet på norsk. Jeg vil ALDRI anbefale noen denne boka - men en får jo bare lese den om man vil, men for meg sender den ut så mange feil signaler: Anti-samarbeid,skaper konflikter,eierett/patent på noe en ikke har rett til, manglende utvikling,anti-global mental tankegang,anti-alliert skapende tankegang ang sjamanisme osv....Rett og slett MØKKA bok, som ikke er verdt å nevne et lite mikromilligram. Tidenes verste bok som jeg har lest. Finsk fjernsynsteater eller en sjakk-kamp som varer i uendelig mange timer er mer spennende.....eller EM i Dortmunder WarterHalle...
Det Andreas kommer med er så fjernt hva jeg står for og sikkert veldig mange her inne står for sånn generelt ang sjamanisme spesielt. Og det samme for flere ang holdning til enteogener.
Er det egentleg eit oppgjer med sjamanismen i Norge eller ei bok om enteogener??
Kva er det han vil fram til,forfatteren?
Sjøl har eg ikkje fått lest den enno....
GjenopprettetMedlem
Uansett hva han skriver (jeg har ikke lest boka), kommer det jo an på øyet som ser. Og jeg går ut ifra at hvis dette er ei bok som er "antisjamanistisk", bør man jo helst vite hva som står for å kunne gi gode motargumenter. Hvis det er en bok som er etterrettelig og saklig, vel å merke.
Anonymous
"Final Tribe":
"David":
Er det egentleg eit oppgjer med sjamanismen i Norge eller ei bok om enteogener??
Kva er det han vil fram til,forfatteren?
Sjøl har eg ikkje fått lest den enno....
Det er et oppgjør med endel ting som Ailo har presentert i Sjamansonen-boka og et oppgjør med det meste som som skrives her inne. En skikkelig anti-Sjamansonen bok. Om en virkelig ønsker å få mer svar så får en bare lese boka. Det er en bok hovedsaklig om enteogener.
GjenopprettetMedlem
Slik jeg har forstått det er boken én manns meninger - presentert som fakta.
Og av det jeg fikk ut av det David presenterte (som nå er fjernet) så ble latterlig-gjøring brukt som verktøy for å fremme egne meninger.
Det smakte dermed meget dårlig for meg...
Det er jo flott at man har forskjellige meninger, men man må jo vise litt respekt for at andres synspunkter.
Det bir "spennende" å se om esseyet blir gitt ut som bok, og om den får noen oppmerksomhet.
GjenopprettetMedlem
Det faktum at jeg skal punge ut med tre hundrelapper for å få komme med en høringsuttalelse finner jeg grunnleggende usympatisk. Det lukter ikke godt av denne framgangsmåten. Det sagt, i den grad skrivet har noe nytt å komme med er jeg sikker på at det får nøyaktig den oppmerksomhet det fortjener.
Lykke til videre.
Jacobsen
GjenopprettetMedlem
Hei Jacobsen,
Hvis du leser mine tidligere innlegg, så vil du se at dette ikke dreier seg om en høringsuttalelse, og derfor skrev jeg ”høring” i anførselstegn. La meg forklare igjen:
Jeg har gitt ut en bok som er til salg hos Tanum. Bøker koster vanligvis penger i en bokhandel, slik er det bare.
Men ved hjelp av print on demand-teknologi har jeg trykket opp boka i et lite opplag i første omgang. Dette av to grunner. For det første er det miljøvennlig. Førsteutgaver blir som regel trukket fra salg etter at feil er rettet opp i andreutgaver, og da er det dumt å ha flere hundre eller tusen eksemplarer som støver bort på lager inntil de blir makulert.
For det andre er det lettere å rette opp faktafeil og andre mangler når print on demand brukes. Med mindre det er en bestselger har de fleste forlag ikke råd til å gi ut andreutgaver bare for å korrigere feil. Jeg mener derfor at seriøse forskere bør begynne å gi ut bøker i små opplag som i første runde er beregnet på fagmiljøer. Konsulentuttalelser alene er nemlig ikke tilstrekkelig for å avdekke mangler. Bokanmeldelser og mediadebatter etter en utgivelse viser dette. Alle mennesker er feilbarlige, og det er derfor ikke så rart at mangler sniker seg inn i fagbøker. Dette gjelder også Britannica i aller høyeste grad. Britannica har overraskende mange feil, noe magasinet Nature har avslørt:
http://www.nature.com/nature/journal/v438/n7070/full/438900a.html
Derfor er det lurt å ta en omfattende debatt i fagmiljøer først, for så å trykke en bok i et større opplag etter at feil er luket ut. På den måten unngår man at feilinformasjon sprer seg i offentligheten.
Det betyr ikke at bøker som utgis i små opplag er fulle av feil. David, for eksempel, har ennå ikke påpekt faktafeil i essayet mitt så langt.
Mange ”vanlige” personer får ikke med seg bokanmeldelser i aviser og debatter på internett, så jeg skulle tro at folk her på sonen skulle ha en viss egeninteresse av å korrigere feil før bøker om ”nysjamanisme” spres til offentligheten. Men det stemmer kanskje ikke?
La meg igjen minne om at jeg tjener ingenting på å selge boka, fordi det koster som sagt en del å trykke, innbinde, frakte og betale kommisjon til en bokhandel.
Anonymous
Men ved hjelp av print on demand-teknologi har jeg trykket opp boka i et lite opplag i første omgang. Dette av to grunner. For det første er det miljøvennlig. Førsteutgaver blir som regel trukket fra salg etter at feil er rettet opp i andreutgaver, og da er det dumt å ha flere hundre eller tusen eksemplarer som støver bort på lager inntil de blir makulert.
For det andre er det lettere å rette opp faktafeil og andre mangler når print on demand brukes. Med mindre det er en bestselger har de fleste forlag ikke råd til å gi ut andreutgaver bare for å korrigere feil. Jeg mener derfor at seriøse forskere bør begynne å gi ut bøker i små opplag som i første runde er beregnet på fagmiljøer. Konsulentuttalelser alene er nemlig ikke tilstrekkelig for å avdekke mangler. Bokanmeldelser og mediadebatter etter en utgivelse viser dette. Alle mennesker er feilbarlige, og det er derfor ikke så rart at mangler sniker seg inn i fagbøker.
Väl talt!
Applåder!
Önskar fler tog till sig det du gör med print-on-demand.
Mvh,
Thomas
Anonymous
"trumman":
For det andre er det lettere å rette opp faktafeil og andre mangler når print on demand brukes. Med mindre det er en bestselger har de fleste forlag ikke råd til å gi ut andreutgaver bare for å korrigere feil. Jeg mener derfor at seriøse forskere bør begynne å gi ut bøker i små opplag som i første runde er beregnet på fagmiljøer. Konsulentuttalelser alene er nemlig ikke tilstrekkelig for å avdekke mangler. Bokanmeldelser og mediadebatter etter en utgivelse viser dette. Alle mennesker er feilbarlige, og det er derfor ikke så rart at mangler sniker seg inn i fagbøker.
Väl talt!
Applåder!
Önskar fler tog till sig det du gör med print-on-demand.
Mvh,
Thomas
Trumman
med en soppavatar
fra antikke tider
hvor spising av sopp
var akseptert og respektert
Hvor har du faatt tak i det bildet?
Hvor er det fra?
Fra det Meso-amerikanske riket i Mexico?
det smaker sopp
eller ingenting
noe som vokser i Jorden
det gir oss magiske oeyeblikk
en flott kraftplante
nydelig avatar
slike bilder er vanlig verden over
kraftplantene lever aller hoeyeste grad
baerer av fortidens visdom
og Moder Jord er takknemlig
for aa ha slike agenter for det hellige
som aldri doer ut