Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Hyperfocus is a Gift

Hyperfocus is one of the greatest benefits our gift gives us; if we learn how to control it we can perform amazing feats. For example if I hyperfocus during a rugby match my body will move on its own allowing me to do things I never thought I could do.

I am still trying to find out how to fully control it, but here is a method I got told of long ago in order to incite hyperfocus, get a piece of paper draw a dot in the middle, draw nine circles around it, stare at the dot don't think about anything while your staring at the dot, once the circles disappear turn to the task you have to do. Your mind will be in hyperfocus state. If while you’re doing the task you start concentrating on something else try snapping out of it and repeat the process.

This was the method that Albert Einstein used in order to focus on his calculations during the creation of the theory of relativity. I am still looking for a way to engage my brain to a hyperfocus state automatically, but I still have a long way to go. As far as breaking a hyperfocus state keep a clock next to you and look at it a lot, that way you will be able to tear yourself away if you have something else to do.

Limt inn fra http://add.about.com/od/adultswithaddad ... diya14.htm
GjenopprettetMedlem
Sett her i natten og leser om ADD ADHD og kjenner at jeg blir helt matt innvendig, for å gjøre det enkelt så kleppe og lime æ litt....

Violence & Death Directly Linked to ADD-ADHD Drugs

On May 25th, 1997, eighteen year old Jeremy Strohmeyer raped and
murdered a seven year-old African American girl in Las Vegas, Nevada.
Strohmeyer had been diagnosed with ADD and prescribed Dexedrine, a
Ritalin-like drug, immediately prior to the killing.

On October 1st, 1997, in Pearl Mississippi, sixteen year old Luke
Woodham stabbed his mother, fifty year-old Mary Woodham, to death
and then went to his high school where he shot nine people, killing two
teenage girls and wounding seven others. Published reports say he was
on Prozac.

Exactly two months later on December 1st, 1997, Michael Carneal, a
fourteen year old, opened fire on students at a high school prayer
meeting in West Paducah, Kentucky. Three teenagers were killed, five
others were wounded, one of whom was paralyzed. Carneal was
reportedly on Ritalin.

Then in February, 1998, a young man in Huntsville, Alabama went
psychotic chopping up his parents with an axe and also killing one
sibling and almost murdering another while on Ritalin.

On March 24th, 1998 in Jonesboro, Arkansas, eleven year old Andrew
Golden and fourteen year old Mitchell Johnson shot 15 people, killing
four students, one teacher, and wounding 10 others. According to one
report, the boys were believed to be on Ritalin.

Two months later another grisly school massacre occurred. On May
21st, 1998, 15 year old Kip Kinkel of Springfield, Oregon murdered his
parents and proceeded to his high school where he went on a rampage
killing two students and wounding 22 others. Kinkel had been
prescribed both Prozac and Ritalin.

On April 16th, 1999, fifteen year old Shawn Cooper of Notus, Idaho
took a 12-gauge shot gun to school and started firing, injuring one
student and holding the school hostage for about 20 minutes. Terrified
students ran for their lives, some barricading themselves in classrooms.
Cooper had been taking Ritalin when he fired the shotgun's rounds.

On April 20th, 1999, eighteen year old Eric Harris, killed 12 students
and a teacher at Columbine High School before killing himself. Harris
was on one of the SSRI anti-depressants called Luvox.

A month later to the day, on May 20th, 1999 T.J. Solomon, a fifteen year
old high school student in Conyers, Georgia, on Ritalin, opened fire on
and wounded six of his classmates. Thankfully, none were killed.

Fourteen year old Rod Mathews, who had been prescribed Ritalin since
the third grade, beat a classmate to death with a bat.

Nineteen year old James Wilson, who had been on psychiatric drugs for
five years, took a .22 caliber revolver into an elementary school in
Breenwood, South Carolina then shot and killed two young girls and
wounded seven other children and two teachers.

According to national news reports in January, 1999, ten days after Ryan
Ehlis, a college student in Bismark, North Dakota, began taking
Adderall to control his attention deficit disorder and to help him with his
college studies, he slipped into a psychotic fog and killed his infant
daughter. Ehlis said God told him to do it. The courts found him
innocent after testimony by a psychiatrist and by the manufacturer of the
drug that the "psychotic state" was a very rare side effect of Adderall
use.

No må æ bare kle på mæ og rusle mæ en tur...
GjenopprettetMedlem
"cenobit":

Sett her i natten og leser om ADD ADHD og kjenner at jeg blir helt matt innvendig, for å gjøre det enkelt så kleppe og lime æ litt....

... og du glømte å fortelle oss hvor du har klipt det ifra ... kan det være f. eks. fra denne e-boka:

http://www.3stepsadd.com/download/3%20S ... 20ADHD.pdf

Nedlastet fra denne kommers-liknende siden (se nederst, absolutt en kar som har noe å selge, og vil ha penger for sine produkter ... ) (for øvrig et sted og en selger du har linket til tidligere i denne tråden):

http://www.3stepsadd.com/
http://www.3stepsadd.com/download/

Vel, disse historiene finnes en del steder på nettet, med små variasjoner, f. eks. her:

http://www.ritalindeath.com/Violence-Drugs.htm

Kan tilføye at min mistenksomhet vekkes når jeg ser denne lange lista gjengitt både her og der, men uten noen gang en eneste link til dokumentasjon for sannhetsgehalten i det enkelte eksempel. Hvem har til syvende og sist samlet og redigert denne lista? Når vi aldri får vite det, så KAN den like godt være oppdiktet, fabrikert, manipulert — og så bare skrevet av og klipt og limt i det uendelige. Internett er stapp fullt av eksempler på slikt ... Det ER ikke nødvendigvis tilfelle denne gang, men jeg ser at det er vanskelig å komme til bunns her!

Jeg ser også at mange av disse ADD-ADHD sidene reklamerer for mer eller mindre suspekte "alternative" behandlinger som lover all verden. Kommers, kommers, kommers .... Minner om den eksploatering av fortvilte foreldre, som man også ser i skrulle-teoriene om indigo-barn/krystall-barn/stjerne-barn, og den slags forskrudd New Age kommersielt og kynisk vrøvl.

Jeg skjønner godt at det kan være slik at den farmasøytiske industri og de offisielle helsevesener kan ha noen svin på skogen. Men det har sannelig disse alternative terapiene også. Jeg er ikke så godt kjent i dette stoffet, men jeg synes jeg kjenner igjen tendensen til å identifisere et "uløst problem" og finne opp "uoffisielle" alternativer, i vinnings hensikt ...

Jeg håper du finner ut av hva som er fakta, hva som er synsing, og hva som er (ubeviste eller rett og slett ubevisbare) teorier i dette minefeltet her. Det er ihvertfall et interessant og aktuelt tema, som fortjener omtanke og opplysning og diskusjon.
GjenopprettetMedlem
"Passopp":

... og du glømte å fortelle oss hvor du har klipt det ifra ... kan det være f. eks. fra denne e-boka:

http://www.3stepsadd.com/download/3%20S ... 20ADHD.pdf

Yepp, takk skal du ha passopp!

på side 42 leser jeg; Pesticides in the Foods we Eat og fikk assosiasjoner til en serie med videofiler jeg fant på Youtube for noen dager siden...

Fjernet alle linkene da passopp kom med den briljante samle url'n ...nok en gang løftes hatten  :lol:

Litt ute av kurs i forhold til mitt opprinnelige tema da, men æ håpe dåkker kan leve med disse "sidesprangene"...  :beer: (beksvart mårrakaffe)
GjenopprettetMedlem
"cenobit":

... fikk assosiasjoner til en serie med videofiler jeg fant på Youtube for noen dager siden...

Her var mange linker, det hadde holdt med denne samlelinken:

http://www.youtube.com/user/DrLeonardHorowitz

Se også:

http://www.drlenhorowitz.com/

http://www.tetrahedron.org/

http://www.lightstreamers.com/horowitz.htm

Tydeligvis en skikkelig kommers entertainer, og konspirasjonsteoretiker av værste sort (husk at jeg ble Norges-mester 2007 i konspirasjonsteori, så det kan jeg si med sikkerhet). Det er så mye som stinker av hva denne karen propaganderer for at jeg gir ikke fem øre for noe av det. Håper jeg ikke sårer noen når jeg sier så!
GjenopprettetMedlem
Takk passopp og gratulerer med seier'n  :respect:

Mener no egentlig ikkje å selge alt dette med "hud og hår", så da er det jo ekstra bra med litt motvekt i fra deg. - Igjen  :respect:
GjenopprettetMedlem
Takk for takk — som svenskene sier!

Jeg fant en temmelig humoristisk samleside om Dr. Horowitz som noen kanadiske kvakk-varslere har sydd sammen, se:

http://www.healthwatcher.net/Quackerywa ... index.html

Om hvem som står bak disse sidene:

http://www.healthwatcher.net/Quackerywatch/about.html

Her står det også mye om noe som kalles Empowerplus, og skulle bl. a. kunne forbedre ADHD:

http://www.healthwatcher.net/Quackerywa ... index.html

En temmelig stygg historie om svindel og bedrag i "helsekost"-industrien, som jeg har skrevet flere ganger før så er det minst like svineri der som i noe som den "ordinære" farmasøytiske industri kan beskyldes for ...
GjenopprettetMedlem
Vel når det gjelder skrekkhistorier i forbindelse med "amfetaminlignende" preparater er jeg ikke i tvil om at det er mye sannhet i disse. Har selv hatt knivblad under haka fra abstinens forstyrrede misbrukere flere ganger... (I tillegg til egen efaring med medisiner som hadde agressjon som en skjeldne bivirkningen -  Javel så hadde jeg den skjeldne "glede" av å kunne få fullt utbytte av dette preparatet).

Jeg er fullstendig klar over at kyniske "såpeselgere" finner man overalt og jeg er også klar over at jeg kan virke noe naiv i endel sammenhenger.  :lol:

Jeg har tidligere sett nøye på hjemmesiden som selger empowerplus og det jeg fant interessant i den forbindelse var dette med monitorering av meg selv. altså jeg forsøker å jobbe systematisk i forbindelse med økt selvinnsikt. (og det er litt av en utfordring for meg med min noe vinglende adferd)  :lol:
GjenopprettetMedlem
Meget tankevekkende innlegg fra en lege i Dagbladet i dag (med påhengende debatt, du kan også skrive der!):

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/14/518205.html

Ritalin-eksplosjonen: Jeg blir forsøkt tvunget til å skrive ut Ritalin mot mitt eget ønske.
GjenopprettetMedlem
Godt at det finnes noen igjen i helsevesenet som ønsker å se helheten og ikke bare doper ned.

Jeg har en følelse av at foreldre, skole og samfunn har klart å "hjernevaske" de faggkyndige i BUP. Jeg har selv en sønn med adferdsvansker, og jeg merker presset fra skole og enkelte i familien om at han må diagnoseres og medisineres så fort som råd er.

For meg er det langt viktigere å unngå at gutten får stempelet "problembarn" og at han får den hjelpen han har krav på i henhold til norsk lov....men det er lettere sagt enn gjort. Da har de mangel på ressurser, må vite  :-\
SEO Crawler
Jeg vet Audun Myskja (lege, healer, naturmedisiner, forfatter, musiker) og endel andre bruker noe som kalles Tomatismetoden, hvor hjernen stimuleres gjennom hørselen.

Tomatismetoden har vist seg særlig effektiv hos barn, tenåringer og voksne med konsentrasjons- og oppmerksomhetsvansker, nedsatt hukommelse, dysleksi og andre lese- og skrivevansker, ADD, ADHD, nedsatt selvtillit og svekket sosial kompetanse, indre og ytre stress, angst, depresjon, øresus, svekket hørsel, stemmeproblemer, manglende evne til å synge rent, forsinket sensorisk og motorisk utvikling, koordinasjonsvansker. En del tilfeller av autisme har også oppnådd stor funksjonsforbedring med Tomatismetoden. Enkelte hevder også at tidlige psykologiske skader fra fosterliv og de første leveår kan påvirkes betydelig ved at lytteprogrammet tar en tilbake til måten fosteret hørte på gjennom de forskjellige stadier av svangerskapet

Sakset herfra  http://www.livshjelp.no/index.htm
GjenopprettetMedlem
Takk Passopp  :respect: Som tidligere nevnt så ønsker jeg ikke å skjære alle innen helsesektoren over samme kam...

Det finnes faktisk enkelte som bruker sunn fornuft og møter motbør i dette såkalte "systemet", noen av disse beklager seg og sier at det er jo ikke så enkel fordi... Og jeg kan forstå meg ihjel på disse uten at det nytter. Skal man komme noen vei i riktig retning er det viktig at det legges et sterkere press på myndighetene for en endring av ressursbruken.

Siat fra innlegget til Gunnar Strøno;
At noen og enhver kan forandre atferd etter inntak av amfetamin, er jo ikke overraskende. Man kan ikke drive barne- og ungdomspsykiatri etter metoden «har medisin – trenger diagnose».

Hva med å la disse maktmenneskene selv få smake litt på denne medisinen som utilbørlig dyttes på mennesker...
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Godt at det finnes noen igjen i helsevesenet som ønsker å se helheten og ikke bare doper ned.

Jeg har en følelse av at foreldre, skole og samfunn har klart å "hjernevaske" de faggkyndige i BUP. Jeg har selv en sønn med adferdsvansker, og jeg merker presset fra skole og enkelte i familien om at han må diagnoseres og medisineres så fort som råd er.

For meg er det langt viktigere å unngå at gutten får stempelet "problembarn" og at han får den hjelpen han har krav på i henhold til norsk lov....men det er lettere sagt enn gjort. Da har de mangel på ressurser, må vite  :-\

Ja det er godt at de finnes Inger Lise. I mitt daglige virke som spesialpedagog, så arbeider jeg med ungdom med diagnosen autisme og ADHD.Noen av dem ønsker ikke å dele sin diagnose med noen. Noe som er deres fulle rett og jeg støtter dem i. Må de fortelle til ”alle” om sin diagnose for at skolen skal gi dem et godt læringsrom å være i? Skolen som organisasjon evner ikke (etter min mening) å tilpasse læringsrommet til disse barna. Det er barna må tilpasse seg læringsrommet. Det er heller ingen kultur for læring for disse barna i det tradisjonelle læringsrommet. Skolens læringsrom blir for smalt for denne gruppen. Etter min mening må skolen bli dyktigere og dristigere i valg av sine læringsrom. Vi som opererer i denne virksomheten som skolen representerer, må til enhver tid være i en her og nå situasjon. Vi må evne og endre oss etter de behov som er til stede til enhver tid. Det handler om å møte eleven i øyeblikket slik at eleven opplever at de får en kultur for Læring.

Hvis vi ikke klare å oppfylle dette, så vil disse barna miste noe underveis - de  overlever nok skoletiden.Etter min mening vil de miste muligheten til å ta ut sitt fulle potensial. De mister muligheten fordi de ikke passet inn i det systemet skolen er tuftet på. Jeg vet at jeg kanskje med dette provoserer noen, men siden vi har et skolesystem hvor alle skal gå i sammen, så må skolen evne å tilpasse seg barna og ikke omvendt.

RITA med et litt langt hjertesukk, men håper dere bærer over med meg.
GjenopprettetMedlem
Takk for hjertesukket Rita  :respect:

Jeg henger meg litt opp i bruken av fellesressursene.

På den skolen mine to yngste barn går ble skolen for noen år siden ombygd for millioner for å kunne tilfredstille kravene til rullestolbrukere. Dette er jeg selvfølgelig ikke uenig i, men gruppen med elever som har "adferdsvansker" er langt større og her gjøres det lite eller ingenting av konkrete tiltak i forhold til å tilpasse skolen for å tilfredstille de behov disse elevene har.
GjenopprettetMedlem
Når vi tenker på utryddingen av regnskogen
så er det det samme som skjer med vårt indre i det mekaniserte samfunn
ånden er en trussel mot disse kreftene,og derfor finnes det "medisiner"
som skal beskytte omverden fra mennesker som ikke passer inn
og dermed ødelegger for gruppen som "prøver¨å få utrettet noe".
Samfunnet er i et åpenbart kaos,og i ren desperasjon over at noen reagerer på dette,har en funnet det eneste rette å forskjellsbehandle disse såkalte adhd individer med sterke medisiner utprøvd på rotter og mus og hunder i div.legemiddel-laboratorium.
(vi kan ikke lage en omelett,uten å knuse noen egg,er legemiddelfirmaenes hemmelige motto).
De brente mennesker for ikke lenge siden,som ikke passet inn i det hellige a4,mennesker som åpenbart provoserte det dannede lag
ved å oppføre seg som om det ikke fantes lover for hva en kunne utrette å si,uten i det hele tatt å skamme seg.
Det er det samme arketypiske som gjentar seg overalt,der det kun er plass for en gud,en lov og alles tause adlyding.(Jantelovens ånd)
Se hva som skjedde med Tut Ankh Amon,en typisk adhd figur,om han hadde fått levd i dag.
Hans lekne styre,basert på fri utforsking av den åndelige verden,ble for mye for de som var besatt av det seriøse og kontrollerte.
Og tenk hva verden i dag hadde vært uten Trond Kirkvåg,for eks.
Han har vært et hyperaktivt forbilde for meg i alle år,og fått meg til å innse at klovnen er kongen i denne rare overalvorlige verden vi skaper i dag.
Den som klarer bryte ut av den vanlige verden,og finner et bedre sted,med større livsglede og humor.
Det skal ikke alltid så mye til,men det må være rom for det,og tid til det,verden kjører racerbil,og har dollartegn i øynene og glemmer humoren fort.
Og derfor har mennesker funnet tilbake til de eldgamle medisiner,som kan stanse tiden for oss,og få oss barnslige og tidsløse igjen.
Det å oppleve at eksistensen har en annen tidsrytme en den vanlige vi lever i,kan være sterkt helbredende på et overaktivt menneske.
Og det å oppdage at dette er den hellige dimensjonen,som kristendommen har fryktet som djevelen og noe sykt som måtte ødelegges,fort.
Gud kan ikke bevises,men det finnes tabletter som får ham til å tie,om han ikke sier de riktige tingene,de vi gjerne vil høre.
Åndene er en kjemisk forstyrrelse i hjernen,som kan avhjelpes med tabletter i 6 pakninger og oppover,medfølgende grei pille-kalender eske.
Vi kan ikke noen la noen ødelegge fremdriften og tempoet,det gjelder at alle står på,og er med å bygge landet,bygge ut,bygge på,produsere,
og sørge for denne naturlige lykkefølelsen som kommer av trygg økonomi,og en travel selvoppfyllende hverdags rush med den snertne kjekke bil.
Så visst vi føler at ting stopper opp,er det greit å oppsøke en som kan fortelle oss at alt vi trenger er ny type anti-depressiv tablett
som skal sies å høyne sexlysten(som ekstra bonus).
Du skal ikke vite for mye,sa de til meg da jeg var ung og redd,nå skjønner jeg hvorfor,de ville holde meg redd.
Redsel for det ukjente får folk til å ville slå ring rundt alle og beskytte dem,som om de ikke hadde egen sjel,egne bein,egen gud å forholde seg til.
Denne redselen er det som får folk å innbille seg at det onde er noe som finnes utenfor dem selv,og så finner de han i utvalgte "offer"
som passer inn i det skrekkbildet de nærer og bærer på.
Og der har vi diagnosens ånd i sin essens,hvordan vi projiserer vårt eget sykdomsbilde inn i de passende elementer
som blir tvunget til å oppta i seg denne dritten,og leve med den,med mindre de finner sjamansonen.
Jeg sier:tilbake til helvete med monoteismen og dens broder moderne vitenskap.
Og ja til å leve fritt,uten regler tilpasset den ene og hans enestående makt,i en verden av mennesker som er seg selv,men ler for mye til å
gå rundt å minne seg selv på det.

adhd i mine øyne,finnes ikke,men det finnes mennesker som sverger til den moderne forståelse av bevisstheten og psyken.
Dette er utdannede mennesker med kone og barn,som har bygget hele sitt liv rundt denne lille modellen av virkeligheten.og klamrer seg til den,
med penger,penger,og makten de fenger.Og lar ingen søndags-sløv person få ødelegge denne,for noen pris.Dette er ofte leger og vitenskapsfolk.
Jeg så et raknende verdensbilde i øynene på psykologen jeg besøkte,når jeg fortalte mitt syn på saken.
verden har en forbannelse over seg i form av kvitekrist og hans hærmenn som ennå ønsker at vi skal leve i frykt
og tilbedelse til staten og kirkens idealer.
Og avstå fra åndemaning,og frykte djevlene,spise sine nervepiller,og lese i bibel 1 i all hemmelighet,krype til korset
og kjenne at vitenskapens kors-belagte talkum snadder,løser seg opp og tar djevelen vekk.
Og så fortelle seg selv at,jo,det er godt at vi har sånne hjelpemidler,så slipper vi å forstå,det åndelige er for prester og slike.

Nei,jeg tror ikke på moderne forklaringer på virkeligheten,de gjør meg syk,så jeg gidder ikke lese illustrert vitenskap,det er et dritt blad
som lukter av tannlegekontorenes skrekk og sosialkontorenes verden,hver side.
Nylig tok jeg et eksempel opp i hendene og slo opp en side: Dyrene har kanskje sjel,sto det med store bokstaver. noe vrengte seg inne der du vet.
Igjen et eksempel på menneskets følelse av å være enestående i universet og kanskje alene også i sin innskrenkede oppfattelse.
Jeg får sånn månelandskap bilder opp når jeg tenker over det moderne menneskets indre liv,når sånne blekker pumpes ut i alle landets butikker
og kontorer der godtfolket samles.

Det finnes mennesker med en annen bevissthet en den som er "rådende",og tildollet som en gud og allværsmann.
Men dette kan ikke bevises,akkurat som gudene
Så for det moderne menneske finnes denne ensomme a4 bevisstheten,å rette seg inn etter.
Og endringer på denne,er sykdomstegn,fram med pillene igjen,ta to denne gang.

Det moderne syn på tilværelsen er det som gjør oss syke
men et brudd med dette kan gjøre oss friske igjen
gale for våre venner
men friske overfor oss selv.
kraft-fyllte.
ikke svake og underdanige lenger.

Men vi må alen finne ut av dette helvete,ingen hjelper oss,det er ikke laget slik
gudene vil se hvor harde vi er,og om vi klarer knekke den evige nøtta
som ser så blank å fin ut,og enestående.
helt til den knekker,da er det over å ut med det åndelige monopolet
det stenges,vinduene knuses i det stygge bygget
og alle slags guder å gudinner får vandre fritt
og spre sine flygeblad med oppfordringer
til å hylle livet
i sin enkelthet.
Dette skjer i kjølvannet
av den patrialske gudens
fall mot egne harde lovtavler.

Jeg har sett fallet,og frydes
som den gamle humla i vinduskroken en sensommers aften
så er den i sin dødsdans igang
og vil kanskje virke mer levende en noen gang
en stakket stund
men det er i krampe.

man kan kjenne igjen denne krampen
den gjør oss alle veldig like til tider
selv om det er snakk om en trekkning
en rie.
En transformasjon.

Og takk til Centeo før at jag fekk følja med i denne tråden,med jættemycket snadder at mumsa på i kveldorna.

Ha det godt å varmt.
:wub:
GjenopprettetMedlem
hmmm.. kanskje skoleklassene burde bli minimert, nå er jo klassene fullt i randen med elever og  en lærer klarer vel ikke skille ut alle som trenger litt mer oppfølging..det skal jo spares og spares..men hva blir da resultatet? at det går mer penger til å rette opp feilene som ble gjort  ( har ikke så mye peiling på adhd, men tror at det finnes vel mange grader av det? men er man litt urolig av seg behøver en ikke vel ha  adhd....nei jeg vet ikke, men ressussene brukes vel feil, alltid har det vært slik....det finnes ingen balanse, bare ujevnheter i alt som kalles ressuss både i helsevesenet og skolelivet og i samfunnet....
ja vet nå ikke om min tanke er akkurat riktig, men ønsker dere lykke til:-) en dag må det vel finnes noe annet å putte i munnen som narkotiske stoffer for å roe en urolig sjel?
GjenopprettetMedlem
Takk for innspill  :eusa_dance:

Skulle ønske at suksessrike mennesker med diagnoser ville engasjere seg sterkere i slike debatter. Her er en kort liste over noen slike mennesker, og jeg er sikker på at vi kan lage like lange lister over Norske forbilder med samme diagnose...

Famous Gifted People With Attention Deficit Disorder and ADHD**
Ansel Adams
Alexander Graham Bell
Hans Christian Anderson
Beethoven
Terry Bradshaw
George Burns
Andrew Carnegie
Jim Carrey
Lewis Carroll
Prince Charles
Agatha Christie
Bill Cosby
Tom Cruise
Salvador Dali
Leonardo da Vinci
John Denver
Walt Disney
Thomas Edison
Albert Einstein
Dwight D. Eisenhower
F. Scott Fitzgerald
Malcolm Forbes
Henry Ford
Benjamin Franklin
Galileo
Danny Glover
Georg Frideric Handel
Ernest Hemingway
Milton Hershey
Dustin Hoffman
Bruce Jenner
"Magic" Johnson
Micheal Jordan
John Lennon
Carl Lewis
Meriwether Lewis (Lewis & Clark)
Abraham Lincoln
Wolfgang Amadeus Mozart
Napoleon Bonaparte
Sir Issac Newton
Nostradamus
Louis Pasteur
General George Patton
Pablo Picasso
Edgar Allan Poe
John D. Rockefeller
Nelson Rockefeller
Anna Eleanor Roosevelt
Pete Rose
Babe Ruth
Nolan Ryan
George Bernard Shaw
Socrates
Steven Spielberg
Sylvester Stallone
Henry David Thoreau
Vincent van Gogh
Jules Verne
Robin Williams
Woodrow Wilson
Henry Winkler
Stevie Wonder
F. W. Woolworth
Frank Lloyd Wright
Orville Wright
Wilber Wright
William Wrigley, Jr.
William Butler Yeats

Limt inn fra <http://www.add-adhd-help-center.com/newsletters/newsletter_30june03.htm>
Anonymous
du glemte alle menneskene fra den østlige halvkule, afrika og australia.....
GjenopprettetMedlem
"Tourao":

du glemte alle menneskene fra den østlige halvkule, afrika og australia.....

:w00t: ja så sannelig!  Tligir du meg denne fadesen  :eusa_pray:  :biggrin:
Anonymous
ja du som har diagnose og slikt må jo tilgis

:icon_lol:  ;)  ;D  :w00t:
GjenopprettetMedlem
"Tourao":

ja du som har diagnose og slikt må jo tilgis

Hvorfor det?
GjenopprettetMedlem
:w00t: Dette er jo nesten så man ønsker seg en slik diagnose....

Skulle vært stolt jeg!  ;D
Anonymous
nei, det var en spøk, glemte jo at man må hamed  :biggrin: og  :o når man tøyser her

Folk er folk, langt hår eller ikke
GjenopprettetMedlem
"Tourao":

nei, det var en spøk, glemte jo at man må hamed  :biggrin: og  :o når man tøyser her

Folk er folk, langt hår eller ikke

Sant nok  :lol:
GjenopprettetMedlem
Åssen kan en vite at alle disse menneskene hadde ADHD? De fleste er da døde  :o

Uansett...en må få være som en er. Med eller uten ADHD, alle mennesker er like mye verdt.
Så håper jeg at vårt A4 samfunn etterhvert lærer seg at men kan komme langt med å vise respekt, hensyn og omtanke samtidig som man legger litt bedre tilrette for en god læresituasjon for alle elevene.

Som et apropos....jeg har vært endel på skolen til mine barn og observert i det siste (jøss, der kom den rollen igjen  :o ), og det som slår meg er at ALLE guttene sliter med å sitte rolig, konsentrere seg, følge med. Er det sånn at skolen kun er tilpasset de rolige jentene, og så doper vi ned gutta våre for å få dem til å ligne jenter?