GjenopprettetMedlem
"cenobit":
Sett her i natten og leser om ADD ADHD og kjenner at jeg blir helt matt innvendig, for å gjøre det enkelt så kleppe og lime æ litt....
... og du glømte å fortelle oss hvor du har klipt det ifra ... kan det være f. eks. fra denne e-boka:
http://www.3stepsadd.com/download/3%20S ... 20ADHD.pdf
Nedlastet fra denne kommers-liknende siden (se nederst, absolutt en kar som har noe å selge, og vil ha penger for sine produkter ... ) (for øvrig et sted og en selger du har linket til tidligere i denne tråden):
http://www.3stepsadd.com/
http://www.3stepsadd.com/download/
Vel, disse historiene finnes en del steder på nettet, med små variasjoner, f. eks. her:
http://www.ritalindeath.com/Violence-Drugs.htm
Kan tilføye at min mistenksomhet vekkes når jeg ser denne lange lista gjengitt både her og der, men uten noen gang en eneste link til dokumentasjon for sannhetsgehalten i det enkelte eksempel. Hvem har til syvende og sist samlet og redigert denne lista? Når vi aldri får vite det, så KAN den like godt være oppdiktet, fabrikert, manipulert — og så bare skrevet av og klipt og limt i det uendelige. Internett er stapp fullt av eksempler på slikt ... Det ER ikke nødvendigvis tilfelle denne gang, men jeg ser at det er vanskelig å komme til bunns her!
Jeg ser også at mange av disse ADD-ADHD sidene reklamerer for mer eller mindre suspekte "alternative" behandlinger som lover all verden. Kommers, kommers, kommers .... Minner om den eksploatering av fortvilte foreldre, som man også ser i skrulle-teoriene om indigo-barn/krystall-barn/stjerne-barn, og den slags forskrudd New Age kommersielt og kynisk vrøvl.
Jeg skjønner godt at det kan være slik at den farmasøytiske industri og de offisielle helsevesener kan ha noen svin på skogen. Men det har sannelig disse alternative terapiene også. Jeg er ikke så godt kjent i dette stoffet, men jeg synes jeg kjenner igjen tendensen til å identifisere et "uløst problem" og finne opp "uoffisielle" alternativer, i vinnings hensikt ...
Jeg håper du finner ut av hva som er fakta, hva som er synsing, og hva som er (ubeviste eller rett og slett ubevisbare) teorier i dette minefeltet her. Det er ihvertfall et interessant og aktuelt tema, som fortjener omtanke og opplysning og diskusjon.
GjenopprettetMedlem
Når vi tenker på utryddingen av regnskogen
så er det det samme som skjer med vårt indre i det mekaniserte samfunn
ånden er en trussel mot disse kreftene,og derfor finnes det "medisiner"
som skal beskytte omverden fra mennesker som ikke passer inn
og dermed ødelegger for gruppen som "prøver¨å få utrettet noe".
Samfunnet er i et åpenbart kaos,og i ren desperasjon over at noen reagerer på dette,har en funnet det eneste rette å forskjellsbehandle disse såkalte adhd individer med sterke medisiner utprøvd på rotter og mus og hunder i div.legemiddel-laboratorium.
(vi kan ikke lage en omelett,uten å knuse noen egg,er legemiddelfirmaenes hemmelige motto).
De brente mennesker for ikke lenge siden,som ikke passet inn i det hellige a4,mennesker som åpenbart provoserte det dannede lag
ved å oppføre seg som om det ikke fantes lover for hva en kunne utrette å si,uten i det hele tatt å skamme seg.
Det er det samme arketypiske som gjentar seg overalt,der det kun er plass for en gud,en lov og alles tause adlyding.(Jantelovens ånd)
Se hva som skjedde med Tut Ankh Amon,en typisk adhd figur,om han hadde fått levd i dag.
Hans lekne styre,basert på fri utforsking av den åndelige verden,ble for mye for de som var besatt av det seriøse og kontrollerte.
Og tenk hva verden i dag hadde vært uten Trond Kirkvåg,for eks.
Han har vært et hyperaktivt forbilde for meg i alle år,og fått meg til å innse at klovnen er kongen i denne rare overalvorlige verden vi skaper i dag.
Den som klarer bryte ut av den vanlige verden,og finner et bedre sted,med større livsglede og humor.
Det skal ikke alltid så mye til,men det må være rom for det,og tid til det,verden kjører racerbil,og har dollartegn i øynene og glemmer humoren fort.
Og derfor har mennesker funnet tilbake til de eldgamle medisiner,som kan stanse tiden for oss,og få oss barnslige og tidsløse igjen.
Det å oppleve at eksistensen har en annen tidsrytme en den vanlige vi lever i,kan være sterkt helbredende på et overaktivt menneske.
Og det å oppdage at dette er den hellige dimensjonen,som kristendommen har fryktet som djevelen og noe sykt som måtte ødelegges,fort.
Gud kan ikke bevises,men det finnes tabletter som får ham til å tie,om han ikke sier de riktige tingene,de vi gjerne vil høre.
Åndene er en kjemisk forstyrrelse i hjernen,som kan avhjelpes med tabletter i 6 pakninger og oppover,medfølgende grei pille-kalender eske.
Vi kan ikke noen la noen ødelegge fremdriften og tempoet,det gjelder at alle står på,og er med å bygge landet,bygge ut,bygge på,produsere,
og sørge for denne naturlige lykkefølelsen som kommer av trygg økonomi,og en travel selvoppfyllende hverdags rush med den snertne kjekke bil.
Så visst vi føler at ting stopper opp,er det greit å oppsøke en som kan fortelle oss at alt vi trenger er ny type anti-depressiv tablett
som skal sies å høyne sexlysten(som ekstra bonus).
Du skal ikke vite for mye,sa de til meg da jeg var ung og redd,nå skjønner jeg hvorfor,de ville holde meg redd.
Redsel for det ukjente får folk til å ville slå ring rundt alle og beskytte dem,som om de ikke hadde egen sjel,egne bein,egen gud å forholde seg til.
Denne redselen er det som får folk å innbille seg at det onde er noe som finnes utenfor dem selv,og så finner de han i utvalgte "offer"
som passer inn i det skrekkbildet de nærer og bærer på.
Og der har vi diagnosens ånd i sin essens,hvordan vi projiserer vårt eget sykdomsbilde inn i de passende elementer
som blir tvunget til å oppta i seg denne dritten,og leve med den,med mindre de finner sjamansonen.
Jeg sier:tilbake til helvete med monoteismen og dens broder moderne vitenskap.
Og ja til å leve fritt,uten regler tilpasset den ene og hans enestående makt,i en verden av mennesker som er seg selv,men ler for mye til å
gå rundt å minne seg selv på det.
adhd i mine øyne,finnes ikke,men det finnes mennesker som sverger til den moderne forståelse av bevisstheten og psyken.
Dette er utdannede mennesker med kone og barn,som har bygget hele sitt liv rundt denne lille modellen av virkeligheten.og klamrer seg til den,
med penger,penger,og makten de fenger.Og lar ingen søndags-sløv person få ødelegge denne,for noen pris.Dette er ofte leger og vitenskapsfolk.
Jeg så et raknende verdensbilde i øynene på psykologen jeg besøkte,når jeg fortalte mitt syn på saken.
verden har en forbannelse over seg i form av kvitekrist og hans hærmenn som ennå ønsker at vi skal leve i frykt
og tilbedelse til staten og kirkens idealer.
Og avstå fra åndemaning,og frykte djevlene,spise sine nervepiller,og lese i bibel 1 i all hemmelighet,krype til korset
og kjenne at vitenskapens kors-belagte talkum snadder,løser seg opp og tar djevelen vekk.
Og så fortelle seg selv at,jo,det er godt at vi har sånne hjelpemidler,så slipper vi å forstå,det åndelige er for prester og slike.
Nei,jeg tror ikke på moderne forklaringer på virkeligheten,de gjør meg syk,så jeg gidder ikke lese illustrert vitenskap,det er et dritt blad
som lukter av tannlegekontorenes skrekk og sosialkontorenes verden,hver side.
Nylig tok jeg et eksempel opp i hendene og slo opp en side: Dyrene har kanskje sjel,sto det med store bokstaver. noe vrengte seg inne der du vet.
Igjen et eksempel på menneskets følelse av å være enestående i universet og kanskje alene også i sin innskrenkede oppfattelse.
Jeg får sånn månelandskap bilder opp når jeg tenker over det moderne menneskets indre liv,når sånne blekker pumpes ut i alle landets butikker
og kontorer der godtfolket samles.
Det finnes mennesker med en annen bevissthet en den som er "rådende",og tildollet som en gud og allværsmann.
Men dette kan ikke bevises,akkurat som gudene
Så for det moderne menneske finnes denne ensomme a4 bevisstheten,å rette seg inn etter.
Og endringer på denne,er sykdomstegn,fram med pillene igjen,ta to denne gang.
Det moderne syn på tilværelsen er det som gjør oss syke
men et brudd med dette kan gjøre oss friske igjen
gale for våre venner
men friske overfor oss selv.
kraft-fyllte.
ikke svake og underdanige lenger.
Men vi må alen finne ut av dette helvete,ingen hjelper oss,det er ikke laget slik
gudene vil se hvor harde vi er,og om vi klarer knekke den evige nøtta
som ser så blank å fin ut,og enestående.
helt til den knekker,da er det over å ut med det åndelige monopolet
det stenges,vinduene knuses i det stygge bygget
og alle slags guder å gudinner får vandre fritt
og spre sine flygeblad med oppfordringer
til å hylle livet
i sin enkelthet.
Dette skjer i kjølvannet
av den patrialske gudens
fall mot egne harde lovtavler.
Jeg har sett fallet,og frydes
som den gamle humla i vinduskroken en sensommers aften
så er den i sin dødsdans igang
og vil kanskje virke mer levende en noen gang
en stakket stund
men det er i krampe.
man kan kjenne igjen denne krampen
den gjør oss alle veldig like til tider
selv om det er snakk om en trekkning
en rie.
En transformasjon.
Og takk til Centeo før at jag fekk følja med i denne tråden,med jættemycket snadder at mumsa på i kveldorna.
Ha det godt å varmt.