Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"cenobit":

Det var da svært til sabelrasling Dimi!

Ceno fyrer opp forhelvetesilden, finner frem trommen og tøflene (les mokasinene).

BOM bom - bom bom, BOM bom  - bom bom, BOM bom - bom bom
HEI   ja     -  hei   ja,     HEI    ja      - hei   ja,     HEI    ja     - hei   ja

Stridsøksen! Hvor i helsike har jeg begravd den? Pokker også!

TENKE tenke – bom bom, hmm, - skulle kanskje ikke tatt det siste draget av den fredspipen,
Kortidsminne-lageret mitt er jo like tomt som pungen – TENKE tenke, bom bom – Aha!

He he, nå kan du bare fyre løs for jeg har funnet frem mitt 700år gamle våpenskjold og stiller deg følgende spørsmål; Vil du i lys av relativitetsteorien http://no.wikipedia.org/wiki/Relativitetsteorien være enig med meg at vi kan ha forskjellig oppfatning om temaet uten å gå i stillingskrig med klingende korder?

Som en aldri så liten kommentar kan jeg nevne at min lillebror har IQ i geni kategorien og er gitt diagnose ADHD...

he,he.  :wub:

beklager .
GjenopprettetMedlem
Resultaten er ADHD avkom som er riktig nok prøver å fortelle oss om våres synder med ADHD,WOW,dårlig form,trygdefan,osv.

Hihi...her mener vi jo det samme! Disse barna prøver å fortelle oss noe!

Du har helt rett i att samfunnet er med på å skape destruktivitet. Og det er kanskje derfor ADHDbarna/Indigo/stjernebarn blir født for å velte dette systemet!

Hvis man tar i betraktning at vi velger våre liv selv...(hvilket jeg også tror på)...så har kanskje tiden kommet for et samarbeid mellom det åndelige og disse barna (uavhengig diagnose)...om at en ny generasjon med stor visdom blir født....for å stoppe denne utviklingen.

Om det er noe reelt i dette eller ikke....who know`s...jeg liker tanken så til de grader....at jeg ønsker det er slik!
GjenopprettetMedlem
Beklager Dimi, men nå har jeg virkelig problemer med å ta deg seriøst! Mener du virkelig det du sier her og samtidig kaller du deg sjaman, en person i følge ditt eget utsagn; En som evner å stille seg i "og" posisjon og vurderer ut fra et helhetsbilde... Eller har jeg missforstått deg fullstendig?

redigering;

Beklagelse akseptert!  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Silva":

ADHD barna bærer på deres synder.Dere har syndet og barna deres lider med ADHD og Fibromagi syndromer.
Og de som heier på indigo-ADHD,har underbevist dårlig samvitighet for sine synder og dermed prøver og rettferdig gjøre seg selv.

:lol: Da skulle jeg gjerne visst hvor pokker jeg har syndet foruten å være et menneske med rom for feil og snubling!

Hva pokker er synd? Hvem er det som sitter på fasiten over hva som er synd eller ikke? Dette minner meg for mye om kristendommens synspunkter...at man blir straffet når man synder!

DET ER TULL OG TØYS!  ;D

Jeg bruker ordet synd uten å tenke på kirken,jeg har vært i kirken kun en gang i mit liv og det var i norge i dåp ritualen.

Slik jeg mener straff for synd er en resultat .
Hvis jeg spiser mange hamburgerer ,resultatet blir ,at jeg blir feit,når jeg blir feit og alt annet psykiske og fysiske lidelser som fører feithet med seg, skal gå over på mine barn gjennom gener. Så resultatet av min nyttelse med hamburgerer eller stressende levemåte skal gi utslag på mine avkommere.

Så kommer det åndelig aspekt i dette,man skal bearbeide andres eller sine synder og dermed utvikle seg videre.alt forbundet jo med alt.

:biggrin:
GjenopprettetMedlem
Aha! Da forstår jeg deg bedre!  ;)
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Så kommer det åndelig aspekt i dette,........alt forbundet jo med alt.

:biggrin:

Dette er  like mye et vitenskapsteoretisk aspekt, - ref;

Til et hvert element, der elementet kan være hva som helst,
finnes det minst et element av motvekt, også på andre plan.
Optimal balanse mellom alle impliserte element og på alle impliserte plan gir størst avkastning over tid.

Tommy Ludvigsen - 2006 (min lillebror)
GjenopprettetMedlem
"cenobit":

Beklager Dimi, men nå har jeg virkelig problemer med å ta deg seriøst! Mener du virkelig det du sier her og samtidig kaller du deg sjaman, en person i følge ditt eget utsagn; En som evner å stille seg i "og" posisjon og vurderer ut fra et helhetsbilde... Eller har jeg missforstått deg fullstendig?

redigering;

Beklagelse akseptert!  :wub:

Om jeg skal vurdere fra sjamans stå sted dette med indigo,så vil jeg si :  det holder ikke, jeg kjenner ingen kraft i den teorien.jeg holder meg til praktiske ting og ikke til teorier. Handling gir kraft!

men fra en annen side vil jeg spørre hvor er de ADHD barna som er blitt voksne nå?
Jeg leste i en avis ,at mest fengselsfugler lider av ADHD.Og de er mest voldelige.

Hvorfor snakker de om indigobarn?
De barna blir jo voksne regner jeg med og da er det en annen spørsmål.
Hva med indigovoksne?
Har de blitt glemt i at de var indigobarn og nå er de ikke barn lenger og dermed ingen bryr seg om dem og lager ikke filmer.
GjenopprettetMedlem
legg merke til at verden er i enkraftig ubalanse

å legg merke til hvordan mennekser forsøker i nærmest panikk

å balansere verden,ved å finne feil og onde ånder hos andre

en akkurat seg selv.

å bli døpt i norks kirke,fester syndbegrepet på pannen
helt til vi tar et oppgjør og melder oss ut symbolsk og handlekraftigt.
vi er født uten synd
og vi blir ikke feite av mange hamburgere
så lenge vi bruker kroppen.
sitter du der å mumser i deg 14 big macs og sovner på sofaen,ok.da blir du svær.
GjenopprettetMedlem
Hvor er de voksne indigo/stjernebarna?

Kan det være oss? Vi som formiddler våre kunnskaper gjennom nett (som dette forumet)...formiddler det til nærmiljøet? Kan det være at vi er disse voksne *barna*...som nå samles...forenes? Og som har begynt å bane veien litt etter litt...avhengig av hvor mange som TØRR å stå frem?

Bare noen tanker.

Og de som har havnet i kriminelle miljøer...kan det være de voksne indigo/stjernebarna som aldri fikkm forståelse for sin adferd? Som ble stemplet som en outsider og som ikke hadde sjans til å få riktig hjelp?

Bare noen tanker!
GjenopprettetMedlem
"dimi":

...men fra en annen side vil jeg spørre hvor er de ADHD barna som er blitt voksne nå?
Jeg leste i en avis ,at mest fengselsfugler lider av ADHD.Og de er mest voldelige.

Et av disse ADHD barna du sikter til er meg!

Et annet er min bror, som pr.t. jobber (i gjennomsnitt 90 timer pr uke) med en hovedfagsoppgave innen havbruksnæringen og et av de minst voldelige mennesker jeg noensinne har møtt.

Jeg føler virkelig for å si at du her bombastisk uttaler deg om ting du ikke har den minste kunnskap om.
GjenopprettetMedlem
Min mening er: ADHD  er ikke indigo og indigo er ikke ADHD.

Jeg vil tro ,at indigo kan være de genibarna,som har usedvanlige evner.Og det er de som blir utestengt av samfunnet,fordi dems evner overgår de vanlige folk.
Jeg vet det finnes en film om genibarn ,med hu J. Foster i hovedrolen.
GjenopprettetMedlem
"cenobit":

"dimi":

...men fra en annen side vil jeg spørre hvor er de ADHD barna som er blitt voksne nå?

Et annet er min bror, som pr.t. jobber (i gjennomsnitt 90 timer pr uke) med en hovedfagsoppgave innen havbruksnæringen og et av de minst voldelige mennesker jeg noensinne har møtt.

Du skrevet jo selv dette:Om dere må gråte, le, eller på annen måte gi uttrykk for deres følelser så er det helt greit for meg for jeg er glad i dere alle

Da var det min reaksjon av å se denne filmen   :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Kjære Dimi, nå orker jeg ikke holde opp speilet for deg i denne tråden, klarer du ikke å lese i dine innlegg hva filmen gav deg og hva som er gamle holdninger basert på uvitenhet så får det være ditt problem.

Jeg for min del takker deg fordi dine bidrag i tråden synliggjør hvilke holdninger mennesker generelt har, ikke bare til fenomenet Indigo, men helt vanlige diagnoser som ADHD, ADD, Asberger samt en hel rekke andre diagnoser.

Det er på høy tid å skaffe seg briere kunnskap, det er på høy tid å lytte til de som innehar erfaringsbasert kunnskap, ikke bare om fenomen eller diagnose, men også hvilke konsekvenser dagens "hjelp" eller mangel på sådan skaper globalt sett.

Jeg skal gi deg kredit for en ting til dimi, og det er at du har rett i at disse tingene henger svært tett sammen og det er ikke enkelt å skille ut hva som er hva.

Takk Tele - du har et svært viktig poeng her;
legg merke til at verden er i enkraftig ubalanse

å legg merke til hvordan mennekser forsøker i nærmest panikk

å balansere verden,ved å finne feil og onde ånder hos andre

en akkurat seg selv.

Og her har jeg et stort forbedringspotensiale.

klem  :wub:
GjenopprettetMedlem
eksempel: hvis en man kommer til en sjaman med ADHD diagnosen.
              Den manen kan enten si eller ikke nevne diagnosen,spiller ingen rolle.
              Det som sjamanen ser ,er en ADHD ånd som styrer pasienten,det vil si en ond ånd.
              Om onde ånder er bare tull som bare kun jeg fremlegger her, fordi de er egentlig eksisterer kun i min verden eller meg selv.
              Hvorfor andre sjamaner i andre land som vi nylig her sett i Nepal driver med eksorsisme?
              Samiske sjamaner, dems uttallelse er også nedskrevet her . "Om en ser fanden på veggen ,så er det ikke noen dans på roser"

Om en man lider med et eller annen syndrom ,så betyr det jo ofte ,at han er besatt av en eller annen energi.
Om det er en kronisk sykdom,så kan det bety ,at den ånden som representer den kroniske sykdommen er fra veldig langtid tilbake.
Og jeg nevner ikke sjeletap som kan være tilfelle også.

Sjamaner gjør det enklere for seg selv ,de ser fanden og fjerner den.

Det som gjorde meg opprørt i den saken med indigo-ADHD,at nettopp der er en ADHD ånd som er ikke grei.
Men de new agere ,glosifiserer den og gjør den til guds gave på en måte.
Når egentlig ADHD pasienter bør heales for ADHD og leve normalt sosialt liv.  :)
GjenopprettetMedlem
"cenobit":

"dimi":

Jeg leste i en avis, at mest fengselsfugler lider av ADHD. Og de er mest voldelige.

Jeg føler virkelig for å si at du her bombastisk uttaler deg om ting du ikke har den minste kunnskap om.

Men Dimi er faktisk inne på noe her! Se:

http://www.forskning.no/Artikler/2006/j ... 7507615.01

Forskningen i fengsel
Opptil 85 prosent av innsatte i norske fengsler har en psykisk lidelse. NTNU-forsker vil utvikle behandlingsopplegg for personlighetsforstyrrelser.
- Hovedregelen er at innsatte har personlighetsforstyrrelser. Det viser studier i både Norge og Sverige, sier professor Kirsten Rasmussen ved Psykologisk institutt ved NTNU.

Personlighetsforstyrrelse er en psykisk lidelse preget av avvik i personlighetstrekk. De viser seg i form av reaksjoner som er annerledes enn det som er kulturelt forventet og akseptert i samfunnet.

Forskerne regner med at ca. ti prosent av normalbefolkningen har symptomer på denne lidelsen.

ADHD og psykopati
Mange innsatte har sammensatte psykiske problemer. Rasmussens egen forskning har vist at en tredjedel av alle innsatte viser symptomer på ADHD.

Hun regner også med at mellom 15 og 25 prosent er psykopater.

ADHD er en tilstand med konsentrasjons- og oppmerksomhetsvansker og/eller hyperaktivitet og impulsivitet.
Psykopati omfatter blant annet antisosial, regelbrytende atferd.

Det store spørsmålet blir: Kan psykopati og farlige personlighetsforstyrrelser behandles med varig effekt?

Det kan altså være over tre ganger så mange personer med ADHD i fengsel som blant totalbefolkningen.

Det er for tiden 25 ADHD-relaterte artikler på forskning.no:
http://www.forskning.no/site_search?noS ... eText=adhd

Denne må være interessant for deg, Cenobit:
http://www.forskning.no/Artikler/2003/d ... 1139468.75

Høy IQ - det forbudte talent
I Norge har intelligente barn ingen rettigheter – det står i loven, skriver Martin Ystenes i denne kommentaren.
GjenopprettetMedlem
Har bare lyst til å skynde meg å si at dere må huske på at hver enkelt med (eller uten) ADHD/ADD diagnose er enkeltindivider også. Og de med diagnose er ikke sine diagnoser. DET ER VIkTIG.

Jeg har en sønn med ADHD mulig ADD diagnose, han er  nå blitt en voksen ung mann, som ikke liker å forholde seg til at han har noen diagnose fordi det sykeliggjør ham. Han er ingen ramp, han er ingen pøbel, ei heller noen fengselsfugl, heller ingen rebell.

Han klarer fint å forholde seg til regler (I hvertfall i de store linjene - som folk flest), Han er snill, høflig, sosial, glad i mennesker, gjennomsnitlig inteligent, sunne interesser, hyggelig.... Kunne sikkert sittet til i morgen med å finne possitive beskrivelser av ham, og han er kjent som en svært snill fyr, MEN HAN KLARER IKKE Å KONSENTRERE SEG OG HAN KLARER IKKE ALLTID Å FØLGE MED I EN SAMTALE.... Store oppmerksomhets og konentrasjonsproblemer... som i AD (Attention Disorder (eller var det disfunktion))

Det er slik at stattestikken sier at det er mange av de innsatte i fengsler som har ADHD, men det betyr ikke at de fleste med ADHD havner i fengsel - viktig forskjell.

Min sønn brukte Ritalin en kort stund, helt frivillig. Hadde absolutt ingenting med at samfunnet skulle ha kontroll på ham, men heller at han skulle få kontroll i forhold til samfunnet. Han gikk over til Dexamin og brukte det til han ble 16, da sluttet han rett og slett fotrdi den medisin ikke kunne brukes i forbindelse med den idretten han drev. (Dopingtester)  Han har såkalt lav våkenhetsgrad - dermed liten oppmerksomhet og konsentrasjon, medisinen økte hans våkenhetsgrad -altså ikke dope ned....

Poster fort før jeg angrer
GjenopprettetMedlem
Glad du ikke rakk å angre!

Det er viktige greier det du nevner! Selvsagt skal man ikke dra alle over en kam!

Og noen får faktisk hjelp....å klarer seg fint. Ingenting er bedre en det!

Mine innlegg om dette var generelt. Det finns alltid unntak i det generelle også! Derfor er det viktig å belyse en sak fra flere sider. Noen har gode opplevelser, andre har ikke det. Det er å våge å stille spørsmål ved ting, belyse ting...vi virkelig har begynt å ta tak i en sak!

Takk for ditt innlegg!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
I min jobb med  store og små møter eg folk som bl.a har Asbergers,ADHD,ADD,autistar,hyperaktive,stoff og pillemisbrukarar ,folk med relativt ukjente syndrom og andre uten noko spesifikk diagnose som sikkert burde ha det osv osv.
Og det er f... så krevande rett som det er.
Men:
Min oppfatning er at INGEN er like!
Alle treng ein individuell tilnærming,t.o.m frå vesle meg..
Ikkje skjær dei over ein kam.
Noko anna er at dei speigler tilbake  meg sjølv så til dei grader av og til,at eg faktisk lærer av dei.

Vil ellers kommentere at fordi om Russland ser på genibarna som indigobarn,
så fortel det kanskje  framleis  mest noko om etterlatenskap frå kommunisttida,om å drive rein elitedyrking for ein kvar pris?
Av politisk strategiske årsaker og som glansbilder?(godt kjent hos andre "stormakter" og)
Og me veit jo alle i ettertid kor mykje satsing det var gjort på dei med såkalla mindre evner i håndbagasjen der...(0)
Og også elitedyrking kan gå kraftig skeis...
Elitedyrking på den måten er for meg like skremmande som å påstå at alle ADHD barn er kjemperesurssar berre  i kraft av diagnosen sin.
Men  individuell tilrettelegging,kjærleik,tid og auga for det som er positivt ved desse barna,trur eg meir på enn sekundær healing her. :wub:
Skal dei for einkvar pris healast/forandrast,eller skal me pusse brillene og sjå dei meir som individ ?
Korleis virker eigentleg healing på den av dykk som er eller har nære med ADHD?
Eg er ingen ekspert på dette og vil gjerne vite...
GjenopprettetMedlem
Dimi ser ikke seg selv
bare onde ånder
som han er redd for.
som en gammel prest
og vil straffe alle som
ikke ser frykten i hvitøyet
som han.

hilsen adhd ånd.
GjenopprettetMedlem
manen er ikke redd åndene

da er han ingen man

men en redd hare

på flukt fra seg selv

Dimi trenger Healing

han er egentlig god langt der inne
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":

Min oppfatning er at INGEN er like!
Alle treng ein individuell tilnærming.

Jepp synes dette er kjempeviktig :)

"Final Tribe":

Elitedyrking på den måten er for meg like skremmande som å påstå at alle ADHD barn er kjemperesurssar berre  i kraft av diagnosen sin.
Men  individuell tilrettelegging,kjærleik,tid og auga for det som er positivt ved desse barna,trur eg meir på enn sekundær healing her. :wub:
  Meget godt sagt...
GjenopprettetMedlem
Jeg skjønner at man ikke skal ta alle over en kam! det er jo egentlig ganske innlysende!

Men...jeg savner å kunne diskutere *Begrepet*....kall det fenomenet...ha noen generelle tanker rundt et tema som er ofte/mye diskutert!

Om vi bestandig skulle tatt hensyn til at alt er individuelt, hadde man aldri kunnet diskutere noe generelt!

Man hadde ikke kunnet diskutere healing....fordi hver og en healer er forskjellig og praktiserer forskjellig.
Man hadde ikke kunnet diskutere fibromyalgi...fordi hver og en av oss oppfatter smertene ulikt!

osv osv osv.

Man må vel kunne diskutere noe på generellt grunnlag...ett allment problem, uten å gå på individene og deres forskjeller? For det burde være innlysende!

Derfor er det så viktig å kunne belyse begge sider av en sak! Både de positive og de negative!

For vi kan ikke stikke under en stol at adhd - add er blitt et stort tema i våre dager! Og da må man kunne diskutere generellt! Ellers måtte vi jo ta for oss hver enkelt!

Og hvordan skal vi da klare å diskutere, finne måter å se ting annerledes på...om vi ikke kan tenke GENERELT!
GjenopprettetMedlem
Vis det er meg du svarer her,så tøtsjar du ikkje min intensjon med innlegget.
Forresten, kva skal me alltid med denne pokkers generaliseringen?
Vil DU bli generalisert?
Lat forskarane generalisere,
men behandlarane(les healarane) må individualisere! :wub:

Men forskarane bør helst snart finne ut kva som er årsaka med så mange funn av sokalla adfersforstyrrelsar..
Svaret kan ligge mange stader sikkert,men der er eg samd med Dimi i at våre(alle sine) "synder" eller krumspring på ulike vis,
kan gje annleistenkjande og annleishandlande barn i framtiden.
Så er spørsmålet om ein skal godta det som er skjedd som evolusjon,eller lage ein samlesekkdiagnose som også legg byrden og "behandlingsansvaret" der det lettast fell..
(uff-klossete sagt men eg evner ikkje betre)
GjenopprettetMedlem
folk med lav våkenhetsgrad

finner feilen (selvfølgelig)

ikke i seg  selv

men i dem rundt seg

se på mobbingen i skulen
en drøss med svaksynte barn
og de som må lide for det
(offrene)

På en måte kan en si at Hitler vant verden allikevel
jeg tenker og er inspirert av sangen til Pink Floyd  The wall.
All  tid

Folk som er besatt av vonde energier
ser dem i andre

det er derfor disse energiene er vonde
de bor på ryggen av en person som en giftig skygge
og forteller dem at djevelen er en reell demon
som må bekjempes ved å angripe
alle de onde menneskene der ute.
Dagens legemiddel industri er basert på modellen av at vi alle er like
den er basert på et syn som ser på forstyrrelser i sinnet
som en lidelse som må fjernes
fordi den er en levende trussel mot modellen
til hitler
som lever i bakgrunnen

En mann som hitler kom til makten fordi vi lever i en verden som tillater å rakke ned på "mindre begavede"
som er et begrep vi har tatt til oss,og bruker den dag i dag,om de som ikke går å snakker etter asfaltens linjer

den ariske rase vil marsjere

den elsker orden å rang

uniformer smelter vi gjerne for

ennu,denne følelsen av makt i symbolet En Konge en lov.
GjenopprettetMedlem
Generaliseres? Hva er det?

Når jeg sier på generellt grunnlag...så mener jeg at man må kunne diskutere noe som har blitt en allmen sak! På generellt grunnlag...fordi man ikke er i stand til å kunne snakke for/dokumentere for hvert enkelt individ!  Jeg tror de fleste av oss kjenner til eller har i venne/familiekretsen noen som har en av disse sykdommene!

Og da er jeg interesert i å diskutere med andre...synse litt...lufte tanker...om dette temaet! Jeg kaller ikke det å generalisere...men bry seg om og viljen til å finne mer ut av hva dette er og kanskje årsaker! Og hvis ikke...vel, jeg har hittils ikke tatt skade av å spørre!  :)

Og jeg mener at det kanskje er på tide at samfunnet....vi på gata bryr oss litt mer...viser litt mer interesse og prøver å opprette en forståelse for dem som har fått denne diagnosen!

Å hvorfor i all verden skal forskerene kun generalisere...mens healere må individualiseres? Hva er forskjellen?

Om jeg vil generaliseres....det blir jeg vel uansett....vi lever jo i ett samfunn som setter oss i båser! Men her er det snakk om å belyse en sak fra flere sider....å da kan man ikke belyse ett hvert menneske...men en allmen og generell opplevelse slik som disse diagnosene!