GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Dimi trenger Healing
han er egentlig god langt der inne
Jeg synes det kan se ut som om han er god langt der ute, også ...
GjenopprettetMedlem
"Silva":
Generaliseres? Hva er det?
Når jeg sier på generellt grunnlag...så mener jeg at man må kunne diskutere noe som har blitt en allmen sak! På generellt grunnlag...fordi man ikke er i stand til å kunne snakke for/dokumentere for hvert enkelt individ! Jeg tror de fleste av oss kjenner til eller har i venne/familiekretsen noen som har en av disse sykdommene!
Og da er jeg interesert i å diskutere med andre...synse litt...lufte tanker...om dette temaet! Jeg kaller ikke det å generalisere...men bry seg om og viljen til å finne mer ut av hva dette er og kanskje årsaker! Og hvis ikke...vel, jeg har hittils ikke tatt skade av å spørre! :)
Og jeg mener at det kanskje er på tide at samfunnet....vi på gata bryr oss litt mer...viser litt mer interesse og prøver å opprette en forståelse for dem som har fått denne diagnosen!
Å hvorfor i all verden skal forskerene kun generalisere...mens healere må individualiseres? Hva er forskjellen?
Om jeg vil generaliseres....det blir jeg vel uansett....vi lever jo i ett samfunn som setter oss i båser! Men her er det snakk om å belyse en sak fra flere sider....å da kan man ikke belyse ett hvert menneske...men en allmen og generell opplevelse slik som disse diagnosene!
Ok.Eg stemmer isåfall for god generalisering,ikkje dårleg..

ADHD-foreningen har jo fin allmenninfo. om denne lidelsen,
men den slår fast at det meste av dei med diagnosen har fått den gjennom arv.
Då er det jo lite meir å diskutere,men mykje å generalisere?
"
Foreldra har feilen,og samfunnet får byrden og legemiddelverket får fortjenesten?"
Eller kan ein stokke om på denne setningen og finne andre svar???????????????????????????????????????????????
Forskarane har sitt felt og takk til dei for det,men den som møter desse individa i kvardagen må individualisere.
Mine erfaringar blir også ein generalisering,faktisk,og det er at dei ikkje må skjærast over 1 kam.
GjenopprettetMedlem
Silva: Klart man kan generalisere så lenge man vet at det er det man gjør. Det som er vanskelig er at det er noen diagnoser, ofte innen adferdsforstyrrelser eller innenfor psykiatri som er så himla stigmatiserende at selve diagnosen blir et stort FY-ord.
Mange med ADHD har den av en slik variant at de blir omtalt som bøller, værstinger, kriminelle (etterhvert). Liten impulskontroll. Disse som vises og som lager krøll i samfunnet.... Så er det en variant som ofte omtales som "jenteutgaven" der barnet ofte er stille, litt innadvendt og gjerne en "fikler", forstyrrer sjeldent andre enn seg selv. Disse to kanskje ytterpunktene innenfor denne diagnosen, kan ikke sammenlignes og det blir derfor så himla feil å generalisere slik at alle plutselig er "disse barna".
Ser at det er kommet flere innlegg samtidig som jeg har skrevet, men lar det stå likevel.
Silva: Er likevel enig i at vi må kunne diskutere på generelt grunnlag, for det trengs diskusjoner...Temaet er vel ikke tjent med å bli tiet ihjel eller???
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Dimi ser ikke seg selv
bare onde ånder
som han er redd for.
som en gammel prest
og vil straffe alle som
ikke ser frykten i hvitøyet
som han.
hilsen adhd ånd.
Kansje jeg ser ikke meg selv,
og har dårlig evnen til filosofi,
Men jeg og mine ånder gjør en steike god arbeidt ved å fjerne onde ånder.
Det er ikke så lenge siden en man har tilbudt meg å kjøpe en hus til meg i byen som en gave.
HA,Jeg sa :ellers takk.
Når jeg ser ånder som er onde (og de er onde,det føler jeg med hele mitt),så driver jeg dem vekk ,uten å stille spørsmål eller filosofere over dem.
Jeg gir blanke f... om de er ADHD,kreft,shisofreni,adferdsvansker,dine, mine,hennes eller hans.
Når jeg går inn i åndeverdener .så vet jeg utmerket på hva som er godt og vond.
Ja, Jeg kan se 147 ånder hverdag,det er bare å gå i t-banen.
Men jeg har lært å koble meg ut av det synet etter hvert,fordi det var uutholdelig å se ondskapen som kryr rund i verden.
Jeg har prøvd gang på gang rope indirekte her på sonen om å bidra med godhet.
De gangene jeg følte meg overveldet av det reelle ansiktet til ondskapen som heirer her blant oss og som er skapt av oss og dermed det er ingen å legge skyld på,dukket englene opp og lagt sin hånd over mine øynene slik ,at jeg kunne se endå klarere på det vi skaper .
Og etter det ,tviler jeg sterk på om jeg er redd for de onde ånder.
Det gjør meg ingenting om ,at noen ler av meg.Fordi jeg har min fast grunnlag som heter erfaring.
Når alle de teoriene blir borte og alt fordufter ,hva skal man holde seg til ?
Jeg har min erfarin å holde meg til.
ps. til tele http://sjaman.com/component/option,com_smf/Itemid,113/topic,8488.0
GjenopprettetMedlem
du må ikke kople deg av synet Dimi
det trenger du.
ikke hør på dem åndene som sier at du må være blind som folk flest.
Om du drikker alkos,kan åndene lyve for deg
de liker ikke ånden i flaksen
ubalansert kraft.
bad,som i michael jackson.
Jeg tenker du er en GOD MAN
Dimi
GjenopprettetMedlem
Har en løs tanke om at det handler om å sette viljen sin fri, de som ikke vil følge autoriteter mot sin vilje. Som senser når de blir tvunget til å gjøre noe, som ikke føles riktig for dem, eller uforståelig.
Syns det er likegyldig om de er barn av våre "synder" eller sendt som våre reddende engler, kan de ikke være begge? Når de gamle institusjonene ikke lenger fungerer, vil det komme noen som velter dem og lager nye.
Jeg har på følelsen av at tvang vil bort og frihet vil overta og kanskje kan skolene lære oss å håndtere en slik fri vilje, istedet.
Har ikke selv noen adhd diagnose, men husker å opplevelse barneskolen som et fengsel. Den følelsen dukker opp igjen i disse dager, som om jeg bruker tiden min på å please et system som ikke har tillit til meg (dokumenter hva du gjør), som vil sammenligne det jeg lager med andres unike uttrykk (karakterer), som bruker tida mi til å reklamere for skolen (åpne dager)...osv. Jeg vil ikke, men jeg må. Hvorfor må jeg? fordi jeg har sagt meg villig til det da jeg begynte på skolen, hvorfor måtte jeg plassere friheten min på dørstokken? jeg antar det er "fordi atte tenk om alle skulle gjøre som dem selv ville, da ville det blitt kaos da"

GjenopprettetMedlem
Hjertelig takk for mange innsiktsfulle innlegg
Denne må være interessant for deg, Cenobit:
http://www.forskning.no/Artikler/2003/d ... 1139468.75
Takk Passopp

denne hadde jeg ikke fått med meg og du har helt rett, - jeg fant den svært interessant! - Takk igjen
fra artikkelen:
”Jeg har aldri sett et evnerikt barn som ikke har klart seg”, er en setning jeg har hørt fra både politikere og representanter for lærerstanden. Påstanden er sikkert riktig. Jeg har aldri sett en løvetann som ikke har klart å trenge seg gjennom asfalten. Men jeg er overbevist om at det finnes mange løvetannlik under den asfalterte plassen, og jeg har truffet mange meget intelligente mennesker som ikke har klart seg.
Mitt spørsmål i denne sammenhengen blir da; Hva skal til for at mennesker i alle aldre skal kunne gis rimelig mulighet til trenge gjennom sitt lag av asfalt som hindrer dem i å blomstre?
Og jeg snakker om blomstring ikke om "genmanipulert elitedyrkelse".
GjenopprettetMedlem
Min yngste sønn sa en gang til meg (Det var i en periode jeg var mye tung i humøret)
"Du trenger å ha noe å gjøre som gjør at du føler deg god"
Er det svaret? Man trenger å føle seg god.... Ikke bedre enn men god....
Kan man finne det gode i hverandre og fremdyrke følelsen av at man er god nok...
Kan man i skoleverket fremdyrke følelsen av å være god så tror jeg mye er vunnet, men hvordan gjør man det da....??
Samme sønnen hadde som ung fremadstormende fotballspiller fått sjangsen til å spille på et litt høyere nivå enn han vanligvis gjorde, men valgte etter en stund å ta en pause for å spille på sitt eget lag. Begrunnelsen var enkel, han ønsket å finne tilbake til gleden med fotball sokm han følte at han var i ferd med å miste, og da hadde han behov for å føle seg god.... Dette har jeg aldri glemt og det var da han var 13 år... nå 7 år siden...
GjenopprettetMedlem
Tæl over dine Sind, har du de fulde fem
Tæl over dine Sind, har du de fulde
fem,
Da viid, du kommer ei med dem i Verden
frem;
Kast bort, to, tre; hvis ei, dølg varlig, du har
dem,
Og Held og Overflod skal strømme til dit
Hiem.
Johan Herman WesselGjenopprettetMedlem
Dimi - Kan vi forsøke å skille mellom diagnoser, ånder og demoner, - og heller ta den diskusjonen i en annen tråd?
Klem
http://youtube.com/watch?v=gSeHmAUt9RcGjenopprettetMedlem
Jeg har tidligere gått hardt ut mot medikament regimet, grunnen til dette er enkel fordi min erfaring er behandling av sykdom som i all hovedsak bestod av daglig inntak diverse medikamenter som er designet for å endre måten jeg responderer på mine følelser.
Min erfaring er at medikament behandlingen endret mer enn det medisinene var designet for, på et tidspunkt (etter ca fem år) var selv helt enkle oppgaver som det å taste inn ny ladekode på mobilen uoverstigelige.
I dag er mitt funksjonsnivå fortsatt redusert i forhold til hva det var før denne sykdomshistorien startet. Det er for meg nærmest absurd å tenke tilbake på hvordan denne historien startet, - en arbeidskonflikt der arbeidsgiver ikke klarer å levere ny turus før etter at turnusen er startet og tar kontakt med meg for å fortelle meg at jeg må på jobb. På det tidspuktet hadde jeg små barn og kunne ikke gå på jobb slik det ble krevd fordi det ikke lot seg gjøre å skaffe barnevakt på så kort varsel. Jeg ble da bedt om å vurdere min stilling som miljøarbeider på denne privat-eide barneverns institusjonen.
Etter å ha satt meg godt inn i hvordan medikamenter virker er det like absurd å tenke tilbake på måten jeg skulle behandles på (sykdommen var ikke kurerbar, jeg måtte innstille meg på å bruke medikamenter resten av livet), det er like vanvittig å tenke på graden av fagkunnskap hos det personell som var involvert. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg underveis i behandlingen stilte spørsmålstegn ved behandlingen og henviste til både faglitteratur, lover, regler og sunt folkevett.
Dette gjorde ikke situasjonen noe bedre, tvert imot, - samhandling ble etter hvert umulig å få til fordi jeg ble oppfattet som en vanskelig pasient.
Jeg kan selvsagt være bitter eller velge å se på hvordan ble jeg ”kurert”, - hva var det som gjorde at jeg nå klarer meg helt ”ok” på tross av at min forutsetning for å ha en god dag i dag er betydelig redusert i forhold til det den var den gang da det hele startet.
Så jeg vil fortsette å poste innlegg og linker til info som jeg føler bidrar til økt forståelse.
-----------------------------------------------------------
Denne videoen forteller meg hvordan medikament regimet har forsøkt å kontrollere meg, - ikke behandle/kurere.
Michael Persinger - Psychotropic drugs and the nature of reality (2007 Best Lecturer Finalist - ?);
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2329014323
Denne linken støtter min oppfatning av at de som skulle behandle meg ikke var bevisst hva de bidro til;
http://www.forskning.no/Artikler/2007/j ... 8190272.59
Den neste linken bidrar til ytterligere forståelse av hva som har vært med på å helbrede/bygge meg opp igjen.
The Healing Brain: Ralph Carson Ph.D.
Pine Grove Treatment
Integrating Positive Psychology, 12 Step and Neurochemistry Into a Model of Recovery.
http://tinyurl.com/2vjfcgGjenopprettetMedlem
Takk Cenobit for atter et interessant glimt inn i sjølbiografien, der er "ting" man gjenkjenner ...
Også fint at det ikke bare er F. T. og jeg som linker til forskning.no; jeg opplever jo at mange i dette forumet er totalt allergisk mot å lese noe fra forsknings- og/eller skepsis-sider. (Og der er det mange som nekter å lese såkalte alternativ-sider ... will the twain ever meet?)
Har merket meg videoene, skal prøve å ta meg tid til å se dem før jeg kan si noe om dem ...
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Takk Cenobit for atter et interessant glimt inn i sjølbiografien, der er "ting" man gjenkjenner ...
Også fint at det ikke bare er F. T. og jeg som linker til forskning.no; jeg opplever jo at mange i dette forumet er totalt allergisk mot å lese noe fra forsknings- og/eller skepsis-sider. (Og der er det mange som nekter å lese såkalte alternativ-sider ... will the twain ever meet?)
Har merket meg videoene, skal prøve å ta meg tid til å se dem før jeg kan si noe om dem ...
...Will the twain ever meet? hmmm, tja,- si det? Er vi åpne for å se helhetsbilder eller vil vi bare snakke om og fabulere rundt hvor fint det ville vært?
Hvis du klarer å se forbi selgeren av 12steps i siste videoen - Passopp, lytter til hva han egentlig sier og trekker frem dine egne sluttninger basert på erfaring/visdom så blir den straks bedre... -

GjenopprettetMedlem
Helsenett har nettopp kommet med føldende Kurs for barn/ungdom med ADHD
Den viser etter min oppfatning hvordan det offentlige plasserer ansvaret for å tilpasse seg hos barnet og å stigmatisere barn ved å si at de har/får problemer i livet.
http://www.helsenett.no/kurs/adhd/player.html
Det er for meg naturlig å stille følgende spørsmål i denne sammenheng:
Vet barn hva dopamin er?
Vet barn at deres adferd bla. er resultat av ubevisste forsøk på å regulere kroppens dopamin nivå?
se:
http://no.wikipedia.org/wiki/Dopamin
Slik jeg forstår dette utspillet fra helsenett så er det et forsøk på å gjøre 3 - 5% av befolkningen avhenige at sentralstimulerende medikamenter, det vil si flere hunde tusen nordmenn (en liten digresjon; disse har i følge norsk lov krav og rett til individuell plan; se tråden Positive relasjoner og reelt håp; http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,8511.0 )...
Linken til denne "opplæringsvideoen" fikk jeg fra ADHD foreningen som tidligere har vært beskylt for å være i lommen på industrien bak disse medikamentene i form av økonomisk støtte (vekslepenger) fra disse kyniske industri herrene.
GjenopprettetMedlem
It’s all about the money… http://youtube.com/watch?v=B6JAJVAGC9M
Hvert eneste år knives politikere i budsjettforhandlinger, jeg undres på om disse regnestykkene de jobber med kunne vært satt opp på en litt annen måte.
I forbindelse med min interesse for blant annet global oppvarming leste jeg i vinter en artikkel på forskning.no med tittel: Prisen på en renere klode Og siterer artikkelforfatteren; Ved siden av kunststykket å sette en presis prislapp på liv og økosystemer, maktet godeste Sir Nicholas muligens også å mobilisere homo economicus: Det er nemlig billigere å redde verden enn å la være. Se;
http://www.forskning.no/Artikler/2007/d ... lode
Ville det muligens vært en ide for den norske regjering å ta kontakt med den økonomen og fått han til å hjelpe dem med de regnestykkene de har så store problemer med å få til å gå opp? Tallenes tale er jo egentlig klare på et punkt, de får ikke midlene til å strekke til!
For ”moro” skyld satte jeg meg ned og regnet litt, nå er jeg langt i fra noen god matematiker så jeg har vært meget forsiktig i mine estimater.
La oss forutsette at jeg ikke var denne forferdelige ADHD rebellen som muligens vil komme seg ut i arbeid før fylte 67, men faktisk fortsatt hadde merkelappen bipolar lidelse som hoved-merkelapp som først fastslått. Til denne merkelappen ble det presisert at jeg måtte regne med å gå inn og ut av psykiatriske avdelinger resten av livet.
Så fra en alder av 39år og ut normalt yrkesaktivt liv – 67år (forutsatt at jeg ikke begikk selvmord under tiden, risikoen for selvmord blant mennesker med bipolar lidelse beregnes til ca 25%), ville jeg koste den Norske stat ca. kr. 11mill kroner netto. I regnestykket mitt inngår pensjoner, døgn opphold på institusjoner, samt forbrukt tid av trygdeansatte, sosialhjelpere, legetimer og tilsyn i hjemmet (det vil si at jeg ikke har tatt med alle omkringliggende samfunnsrelaterte kostnader). Det jeg heller ikke tatt med i regnestykket er hva skilsmissen koster og den kom utvilsomt som et av de negative resultatene av feilbehandlingen.
Hadde jeg derimot fått adekvat behandling fra dag 1 ville jeg mest sannsynelig vært tilbake i arbeidslivet etter ca ett år og dette har jeg beregnet til vel en halv million kroner.
Hvis en da i tillegg tar med i betraktning hvilken inntekt jeg ville generert ut livet blir regnestykket absurd. Så mitt spørsmål er hvordan kan vi som Norske borgere godta slike feilprioriteringer?
Når er det tid for å si stopp?
Skal vi vente til helsenett har laget opplæringsvideoer til alle mennesker med diagnosene som er nevnt i tråden her og følgende diagnoser
http://www.frambu.no/modules/diagnoser/ ... mids eller?
Når er det tid for å si takk som byr, men ellers, nei takk, - til dette medikamentregimet?
Lever vi ikke i et demokratisk land?
http://youtube.com/watch?v=De3QK-LJpPoGjenopprettetMedlem
Takk for at du står på barikadene og kjemper denne kampen Ceno
Du har min fulle støtte
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Takk doktor hjertegod

all støtte mottas med

eplekinnsklem

og

GjenopprettetMedlem

Eplekinnsklemmer er godt

du fortjener mange

GjenopprettetMedlem
Kjempebra.
Tusen takk. Tror heller ikke på medisiner, men at mat kan være en god hjelp i hverdagen..
Har hatt mange episoder med min sønn, noen har vært lærerike og ikke minst innholdsrike... som da han ikke har helt konsekvens tenkingen helt i orden, og hadde da lyst å hjelpe mamma med å vaske vinduene... kom hjem fra jobb, og alle blomster stod utover og han fikk ikke vinduene rene igjen for han hadde brukt for mye zalo..
eller da solen var kommet fram etter en noe lang vinter, han forsvinner og vi finner han badende i fontenen på kirkegården, for det var jo sol..
Har en datter i dag som går på Steinerskolen, og hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde han også fått gått der...
Ha en strålende kveld
GjenopprettetMedlem
"white flame woman":
... en datter i dag som går på Steinerskolen, og hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde han også fått gått der...
Takk, et av mine poenger i denne tråden er at vi som foreldre ikke vet, og at de som burde vite og som burde informere - ikke gjør det i tilstrekkelig grad, slik at våre barn ikke får det tilbudet de etter loven har krav på.
Har nettopp lagt tilside en ny bok, - det ble for sterkt for meg - for opprørende kvalmende nært.
Burde nok ha lagt denne til i boktips, men den passer inn i tråden...
Overgrep
Søkelys på psykiatrien
Advokat og menneskerettighetsrådgiver Gro Hillestad Thune lanserte 10. april boka "Overgrep. Søkelys på psykiatrien". Boken bringer nærmere 70 beretninger fra pasienter og pårørende om overgrep og krenkende behandling innenfor psykiatrien. Gjennom disse sterke beskrivelsene av egne traumatiske opplevelser avdekker pasienter og pårørende at respekt for menneskers grunnleggende rettigheter ikke er noen selvfølge, heller ikke i vårt velferdssamfunn.
http://www.abstrakt.no/index.asp?id=28094
http://www.dagogtid.no/nyhet.cfm?nyhetid=1276
http://www.abcnyheter.no/node/64445GjenopprettetMedlem
Det er muligens på tide for noen og enhver å ta bladet fra munnen...
Her er et eksempel til etterfølgelse - løfter på hatten
link til artikkel - alternativ.no - se;
http://www.alternativ.no/Nyheter/legemidler.html
ADHD
I boken forteller Virapen hvordan de konstruerte en ny sykdom, som de kalte ADHD, kun for å selge piller. -Dette er god butikk for industrien. Disse pillene tar inn ca 8 milliarder US dollar pr. år.
Han beskriver hvordan legemiddelfirmaer skaper nye ”markedssegmenter” ved å sykeliggjøre ”normale” tilstander og hvordan de påvirker foreldre og lærere til å få barn diagnostisert ADHD for å få dem til å spise psykofarmaka, som f.eks. Ritalin eller Stratera.
GjenopprettetMedlem
Etterhvert har æ gla blitt for at æ har ADHD, - eller ka de no egentlig e... :razz:
Æ e også glad for at æ e manisk depressiv (les; pågående, utholdende osv. (følger min fasinasjon) til jeg er helt utslitt og må hvile (les; deprimert)).
Hmmmm >:( Reporters Blow Whistle on FOX News -
http://www.youtube.com/watch?v=M4eAN_qGW3U
Hmmm >:(
http://tinyurl.com/4mwqfz
Yepp, - gla for at æ e passe gal - Hmmm
cenobandenooooo

GjenopprettetMedlem
I tråden ADHD
http://sjaman.com/component/option,com_ ... ic,10174.0 henvises det til at - sitat: Nyere forskning tyder på at arveligheten særlig knytter seg til gener som styrer omsetningen av signalstoffet dopamin i hjernen.
Ref. Faraone m.fl. 2005.
Dette støttes av folkehelseinstituttets fakta-ark:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid ... :0:0:::0:0
Jada - æ har sett dette før - det refereres til menneske genet rdr4 og Medical News Today støtter også denne teorien i sin artikkel av 17 Juni 2008 med tittel:
The Gene For ADHD May Have Benefited Our Nomadic Ancestors http://www.medicalnewstoday.com/articles/111555.php
Men for de dette gjelder i dag er muligheten for benefit liten, for disse "passer ikke inn i samfunnet" - hevdes det fra høyeste helsehold og det er deres plikt å innta medikamenter uten helt å forstå annerledesheten eller konsekvensene av medikamenteringen.
Det irriterer meg grenseløst at mennesker i slike maktposisjoner opptrer så arrogant med så bastante påstander, spesielt når men tenker på hvor kort man er kommet i forhold til genforskning.
En artikkel fra forskning.no i
2006 kom ut med tittel:
Usikre på hva et gen er http://www.forskning.no/artikler/2006/juni/1149148513.0 og her hevdes det bla at; ...
Dette betyr at det er på tide å skrive om en del lærebøker i biologi
Jaha men fortsatt er det så godt som umulig å få annen hjelp fra helsevesenet og hjelpeapparatet forøvrig enn abn på medikamenter som etter deres eget utsagn ikke helbereder men bare demper "symptomene" så lenge du tar foreskrevet dose til riktig tid...
I mine øyne er disse legene ikke mer enn statsatoriserte kvakksalvere med fast kundekrets!
For er man nå egentlig sikker på at dette er genrelatert, hva om årsaken til problemet ligger helt andre steder?
I artikkel fra Forskning.no
1 juli 2008 http://www.forskning.no/artikler/2008/juni/187417 hevdes det;
Forskningen på ADHD gjør stadig nye gjennombrudd. Miljøgifter kan ha langt større innvirkning enn tidligere antatt...
Min påstand er at miljøet til menneskene som rammes av denne diagnosen skaper alt annet enn god helse og som en konsekvens senkes deres effektivitet og deres handlekraft reduseres til det minimale - de som tilsynelatende profiterer mest på dette er medikament-industrien med deres kortsiktige økonomiske målsetninger.
GjenopprettetMedlem
Det hevdes fra faglig hold at problemet til mennesker med ADHD særlig knytter seg til gener som styrer omsetningen av signalstoffet dopamin i hjernen - Dette er ikke bevist det bare
antas.
Ny forskning i jakten på genetiske komponeter i ADHD viser at signalstoffet serotonin ser ut til å være viktigere enn
antatt. Ref:
http://www.forskning.no/artikler/2008/f ... vei_i_adhd
Jeg poengterer at det fra forskningshold igjen antas, det er ikke bevist!
Det man imidlertid har beviser for er at legemiddelindustrien jukser, lyver og hemmeligholder viktig informasjon, - i mange tilfeller snakker vi bokstavelig talt om
døds-viktig informasjon
Hemmeligholdt dødsrisiko
Ref:
http://www.forskning.no/artikler/2008/april/179450
Årsaken til dette hemmelighetskremmeriet er ene og alene penger, - MASSE PENGER!
http://www.forskning.no/images/2008/apr ... ?size=full[/img]
Et annet vesentlig moment som det fra faglig hold heller ikke sies særlig mye om er narre effekter (placebo) Fra forskningshold hevdes det at dyr placebo virker best. Ref:
http://www.forskning.no/artikler/2008/m ... 4542311.63
Så hvordan narres man til å tro så sterkt på farmasøytiske tvangstrøyer at man tilsynelatende "kureres"?
Jeg tror at mye av svaret ligger i salgsapparatets entusiastiske overbevisende fremstøt, tro kan "flytte fjell" og entusiasme smitter (på en emosjonsskala vil jeg sette entusisasme "next to" extase) . Fra mitt yrkesaktive liv som selger lærte jeg at entusiasmen jeg hadde for produktene utgjorde mer enn 65%av salget mens produktkunnskapen (fakta om produktet) utgjorde mindre enn 5%.
Altså det som hadde størst betydning for mitt mer-salg til kunden var hvor fornøyd kunden var med produktet (totalopplevelsen av produkthandelen).
Jeg våger påstanden om at placebo, entusiasme og psykososiale elementer spiller en betydelig større rolle i alle sammenhenger for ADHD problematikk. Og hevder at hovedgrunnen i ADHD problematikken stammer fra fysiske og psykososiale miljøforhold, disse forhold vil man ikke kunne gjøre noe med før man i første omgang virkelig lytter til de som har erfart hvordan det er å leve med stigmatiserende antakelse om diagnose og/eller hvordan diagnose uten adekvat behandling forverrer bildet både på det fysiske og det psykososiale plan.
I tillegg må det omfattende kartlegging av hva grunnene til at noen opplever behandlingen som positiv til for å kunne si noe mer om hvordan man i fremtiden skal kunne behandle ADHD adekvat.
GjenopprettetMedlem
Jeg leser dine innlegg med interesse. Ordet diagnose ( fra gresk, gnosis = kunnskap, agnos= ikke-kunnskap( jfr agnostiker) dia= to) har en interessant etymologisk opprinnelse.
DIAGNOSE kan altså oversettes med TO SOM IKKE VET. Siden 1920 er tallet på psykiatriske diagnoser steget fra 5-6 til rundt 350 pr dags dato. Vi har i samme periode vært gjennom en styrt avvikling av vår friskhets-autonomi, der latterliggjøring av avvikende versjoner og et stadig voksende hierarki av nyttige idioter og profitt-jegere samarbeider om å virkeliggjøre Orwell, Huxley og andre profeters verste mareritt. Styrt av det amerikanske helse-systemet, som KREVER den korrekte diagnose for at forsikringen skal slå inn, er mange av våre medmennesker omskapt til prøvekaniner, i mange tilfeller med null rett til å protestere.
Hvordan stiller man den korrekte diagnose? Her er et klipp fra youtube som taler for seg.....
http://www.youtube.com/watch?v=5KGe5tghnz0
Jeg jobber i denne bransjen, og vet derfor at mange får hjelp av moderne medikamenter i forbindelse med det vi kaller psykoser. Jeg ønsker ikke å framstå som en som avfeier alt. Det sagt, at hestedopet HALDOL, med uhyggelige bivirkninger, forbudt i våre naboland, fortsatt foreskrives her i Norge, er en komplett skandale. Hvor mange mennesker som har tatt sitt liv pga denne "medisinen" vet bare Gud.
ADHD er et påfunn for å tjene penger. Uro er ingen sykdom. At folk gjøres til statsnarkomane snakker få om. Ritalin omsettes da også illegalt som speed når det er tørke på gata.
Nok for nå
Mvh
Jacobsen